اسنپدراگون W5 پلاس نسل 1 چگونه دنیای ساعت های هوشمند را متحول می نماید؟

به گزارش وبلاگ تاوافی، اسنپدراگون W5 پلاس نسل 1، تراشه مورد انتظار کوالکام برای ساعت های هوشمند است که انتظار می رود تحول بزرگی در آینده این گجت های پوشیدنی کوچک به وجود بیاورد.

اسنپدراگون W5 پلاس نسل 1 چگونه دنیای ساعت های هوشمند را متحول می نماید؟

کوالکام ماه گذشته از دو تراشه تازه و قدرتمند خود با نام های اسنپدراگون W5 نسل 1 و W5 پلاس نسل 1 رونمایی کرد. این دو تراشه قرار است به عنوان قلب تپنده در ساعت های هوشمند نسل بعد ایفای نقش نمایند و با توجه به اطلاعاتی که کوالکام در رابطه با آن ها منتشر نموده، ظاهرا قرار است تحول بزرگی هم در این زمینه ایجاد نمایند.

البته تراشه ای که انتظار داریم عملکرد فوق العاده ای به عنوان یک پرچم دار قدرتمند از خود به نمایش بگذارد، اسنپدراگون W5 پلاس نسل 1 است که نام گذاری آن هم کاملا به سیاست شرکت آمریکایی در نام گذاری تراشه های مخصوص موبایل شباهت دارد.

از طرفی این تراشه در ساعت هایی قرار خواهد گرفت که سیستم عامل WearOS را به عنوان سیستم عامل پیش فرض در اختیار خواهند داشت. سیستم عاملی که در نسخه های اخیر، در تمامی زمینه ها فوق العاده پیشرفت نموده و به یک سیستم عامل همه چیز تمام تبدیل شده است.

ساعت های هوشمند این روزها به یک بخش بسیار مهم از زندگی کاربران تبدیل شده اند و رشد فروش آن ها در بازار هم کاملا گویای این موضوع هست. بنابراین خیلی مهم است که کاربران بدانند قرار است چه اتفاقاتی در نسل های بعد این محصولات رخ دهد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مطلب تصمیم گرفتیم به آنالیز این موضوع بپردازیم که تراشه تازه کوالکام چگونه می تواند دنیای ساعت های هوشمند را متحول کند. پس با ما همراه باشید.

1. عملکرد فوق العاده بهینه در مصرف انرژی

ساعت های هوشمند به علت اندازه کوچکی که دارند، غالبا از باتری کوچکی بهره می برند. همین موضوع هم سبب می گردد شما خیلی نتوانید روی طول عمر باتری آن ها حساب ویژه ای باز کنید. البته هستند ساعت هایی که شاید بتوانند روزها دوام داشته باشند، اما به شرط اینکه بیشتر سنسورها و قابلیت هایشان غیرفعال باشد که البته در این حالت اصلا چرا باید ساعت هوشمند بخریم؟

کاربران این محصولات را خریداری می نمایند تا بتوانند از قابلیت ها و امکانات متنوع شان استفاده نمایند، بنابراین احتیاج است تا طول عمر باتری آن ها در حالت عادی بالا باشد، نه اینکه مجبور شویم تمام سنسورها را خاموش نگه داریم.

اینطور که از اطلاعات منتشر شده از سوی کوالکام متوجه شدیم، ظاهرا اسنپدراگون W5 پلاس نسل 1، قرار است از این حیث یکی از برترین تراشه های چند سال اخیر باشد. از جمله المان هایی که در این تراشه برای ذخیره انرژی در نظر گرفته شده، می توان به یک پردازشگر AON با اندازه 22 نانومتر اشاره نمود که انجام یک سری از کارها نظیر صدا و اعلانات را برعهده می گیرد تا بدین ترتیب دیگر پردازنده اصلی که قدرت زیادی دارد و انرژی بالایی از باتری می گیرد، خود را درگیر این کارهای کوچک نکند.

علاوه بر این ها، یک سری از سنسورهایی هم که برای پایش شرایط بدن در حالت های مختلف در نظر گرفته شده اند، توان مورد احتیاج برای کار کردن را از همین تراشه می گیرند. از جمله این سنسورها می توان به سنجش اکسیژن خون، شتاب سنج، ژیروسکوپ، الگوریتم های قلبی و … اشاره نمود.

طبق گفته های کوالکام، این طراحی تازه می تواند تا 50%، مصرف انرژی را در مقایسه با قبل کاهش داد که عدد واقعا چشمگیر و محسوسی به شمار میرود؛ البته این اندازه با توجه به ساعت های مختلف و امکانات آن ها، متغیر خواهد بود اما همچنان عدد قابل توجهی است.

2. عملکرد پردازشی؛ دو برابر بهتر از قبل!

طبق گفته های کوالکام، پردازنده تازه به احتمال خیلی زیاد دو برابر سریع تر و قدرتمندتر از تراشه نسل قبل خواهد بود که باز هم پیشرفت چشمگیری به شمار میرود. این تراشه تازه، 4 هسته پردازشی از نوع Cortex-A53 دارد که فرکانس آن ها به 1.7 گیگاهرتز می رسد. یک گرافیک دو هسته ای هم از نوع A702 درون این تراشه تعبیه شده که فرکانس آن ها 1 گیگاهرتزی است.

اسنپدراگون W5 پلاس نسل 1 بعلاوه از رمی بهره می برد که فناوری بکار رفته در آن، سه برابر سریع تر از نسل گذشته است. در حالی که اسنپدراگون Wear 4100 پلاس یک رم 32 LPDDR3 با فرکانس 750 مگاهرتز داشت، اسنپدراگون W5 پلاس نسل 1، از یک رم 16 LPDDR4 با سرعت 2133 مگاهرتز بهره می برد که فوق العاده سریع تر است.

به صورت کلی به نظر می رسد ساعت های هوشمند مجهز به این تراشه، در انجام کارهای مختلف، بسیار عملکرد خوبی از خود به نمایش خواهند گذاشت؛ چه از لحاظ گرافیکی، چه از لحاظ پردازشی و چه از لحاظ انجام کارهای مختلف به صورت همزمان.

3. پشتیبانی از قابلیت های متنوع و مجذوب نماینده

با توجه به ویدیویی که کوالکام در تعریف و تمجید از این تراشه قدرتمند خود منتشر کرد، به نظر می رسد این تراشه تازه قرار است از قابلیت های بسیار زیادی بهره ببرد. این یعنی تراشه یادشده باعث می گردد ساعت های هوشمند مجهز به آن، قابلیت های نرم افزاری و سخت افزاری مختلفی خواهند داشت که از جمله این موارد می توان به اسکرول واکنشی، واچ فیس های سه بعدی، ویدیو کال دو طرفه، تشخیص تصویر لحظه ای، سیگنال پردازش تصویر با پشتیبانی از دو دوربین 16 مگاپیکسلی و…

کوالکام بعلاوه مدعی شده این تراشه قدرتمند و مجهز به توسعه دهندگان اجازه خواهد داد واچ فیس هایی را طراحی نمایند که به صورت لحظه ای امکان ناوبری اپلیکیشن های نقشه را فراهم می نماید.

4. ابعاد بسیار کوچک

اسنپدراگون W5 پلاس نسل 1 تراشه بسیار کوچکی است. همین موضوع باعث می گردد شرکت های سازنده تراشه بتوانند از فضای خالی به وجود آمده درون ساعت ها به برترین شکل ممکن استفاده نموده و آن ها را باریک تر و کوچک تر طراحی نمایند تا کاربران حس راحت تری حین پوشیدن آن داشته باشند.

طبق گفته های کوالکام، مهندسین این شرکت در ساخت تراشه یادشده از فناوری ساخت پیشرفته ای استفاده نموده اند که باعث شده اندازه کلی تا 30٪، اندازه تراشه تا 35٪ و PCB اصلی هم به اندازه 40٪ کاهش پیدا کند که واقعا قابل توجه است.

بعلاوه ابعاد کوچک یک تراشه باعث می گردد شرکت ها فضای کافی برای تعبیه باتری قدرتمندتر و حتی یک دوربین داشته باشند. این می تواند باعث گردد ساعت های هوشمند فوق العاده پیشرفته تر شده و با قابلیت های مجذوب نماینده تر راهی بازار شوند.

حال باید دید شرکت ها از کدام پتانسیل بالای این تراشه قدرتمند به برترین شکل ممکن در ساخت محصولات خود استفاده می نمایند.

منبع: NotebookCheck

منبع: دیجیکالا مگ

به "اسنپدراگون W5 پلاس نسل 1 چگونه دنیای ساعت های هوشمند را متحول می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسنپدراگون W5 پلاس نسل 1 چگونه دنیای ساعت های هوشمند را متحول می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید