افراد دارای آلرژی می توانند برای تزریق واکسن کرونا اقدام نمایند

به گزارش وبلاگ تاوافی، معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: افراد دارای آلرژی فصلی می توانند بدون هیچ نگرانی برای تزریق واکسن کرونا اقدام نمایند.

افراد دارای آلرژی می توانند برای تزریق واکسن کرونا اقدام نمایند

به گزارش گروه استان های وبلاگ تاوافی از کرمانشاه،سارا شاه آبادی معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: پس از گذشت 2 الی 3 هفته از تزریق نوبت دوم واکسن کرونا، واکسن سبب ایجاد ایمنی در بدن افراد می گردد، اما رعایت دستورالعمل های بهداشتی و استفاده از ماسک به وسیله افراد باید ادامه پیدا کند.

او اضافه کرد: هیچ سندی به وسیله متخصصان وجود ندارد که تزریق واکسن کرونا به صورت کامل و 100 درصدی از ابتلاء به کرونا جلوگیری می نماید، اما تاکید می گردد تزریق واکسن از ابتلاء حاد به کرونا و مرگ و میر جلوگیری می نماید.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه بیان داشت: آنتی بادی ایجاد شده در بدن افراد متفاوت بوده و بعلاوه میزان گیری آنتی بادی در آزمایشگاه های معمولی امکان پذیر نیست و مردم از پرداخت هزینه های غیرضروری برای میزان گیری آنتی بادی در آزمایشگاه ها پرهیز نمایند.

شاه آبادی ادامه داد: عوارض واکسن کرونا در استان کرمانشاه محدود بوده و تا به امروز بیش از 65 درصد جمعیت استان کرمانشاه واکسن کرونا را دریافت نموده اند و بعلاوه تزریق دز سوم واکسن کرونا برای کادر درمانی که 6 ماه از زمان تزریق نوبت دوم آنان گذشته در استان شروع شده است.

او گفت: افرادی که دارای آلرژی های فصلی هستند می توانند بدون هیچ نگرانی برای تزریق واکسن کرونا اقدام نمایند، اما افراد دارای نقص سیستم ایمنی بدن، بیماری حاد تب دار، افراد دارای حساسیت شدید به تخم مرغ و دارو های هورمونی و دارو های بارداری دریافت می نمایند باید با نظر پزشک متخصص نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام نمایند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه تاکید نمود: مردم هرچه سریع تر برای کنترل بیماری کرونا و کاهش مرگ و میر ناشی از این بیماری برای تزریق واکسن کرونا اقدام نمایند، زیرا در صورت عدم برخورداری از کارت واکسن مخصوصاً کارکنان دولت باید هر 2 هفته تست پی سی آر ارائه دهند که هزینه آن 256 هزار تومان خواهد بود.

ق

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "افراد دارای آلرژی می توانند برای تزریق واکسن کرونا اقدام نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افراد دارای آلرژی می توانند برای تزریق واکسن کرونا اقدام نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید