ایران بار دیگر قهرمان فوتسال آسیا شد

به گزارش وبلاگ تاوافی، تیم ملی فوتسال ایران بعد از دو دوره ناکامی، به مقام قهرمانی چهاردهمین دوره رقابت های جام ملت های آسیا دست یافت.

ایران بار دیگر قهرمان فوتسال آسیا شد

ملی پوشان فوتسال ایران یکشنبه شب در فینال این دوره از مسابقه ها که در حضور 5 هزار تماشاگر ورزشگاه ملی تاشکند ازبکستان برگزار گشت، با نتیجه 2 بر یک از سد تیم میزبان گذشتند و برای یازدهمین بار بر سکوی نخست ایستادند.

تیم ملی فوتسال ایران در دو دوره گذشته این مسابقه ها در 2012 امارات و 2014 ویتنام از دستیابی به مقام قهرمانی باز مانده بود و این بار با پیروزی مقابل ازبکستان بر سکوی نخست قاره کهن تکیه زد.

دلشاد ایرسالوف در دقیقه 6 برای تیم ازبکستان و قدرت بهادری در دقیقه 9 و محمد کشاورز در دقیقه 14 برای تیم ایران گلزنی کردند.

سفید پوشان فوتسال ایران در ابتدای بازی کنترل میانه میدان را در دست داشتند اما پرس ازبک ها مانع از خودنمایی حسین طیبی بازیکن راس تیم ما شد.

ازبک ها در دقیقه 6 بر روی پاس عرضی اشتباه فرهاد توکلی به گل رسیدند تا برای نخستین بار در طول این دوره از مسابقه ها از حریف خود عقب ماندند.

محمد ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی فوتسال ایران بعد از دریافت گل، تغییراتی در ترکیب تیم ایجاد کرد به طوریکه سه دقیقه بعد قدرت بهادری با شوت سرکشی دروازه ازبک ها را گشود.

حملات پر دامنه سفید پوشان ایران ادامه یافت تا اینکه این تیم بر روی یک کرنر از جناح چپ، تیزهوشی رضا سنگ سفیدی در پاس عرضی در دهانه دروازه و ضربه محمد کشاورز به گل رسید تا بازیکنان کشورمان با پیروزی به رختکن بروند.

ملی پوشان فوتسال ایران در نیمه دوم قصد داشتند با پاس های کوتاه و عرضی در یک سوم خط میانی تیم حریف، بازی را اداره کنند و با حرکات انفرادی و شوتزنی با پیروزی میدان را ترک کنند.

اما ازبک ها که در مرحله نیمه پایانی جدال سختی را در وقت های عادی و اضافی مقابل تایلند پشت سر گذاشته بودند، در نیمه دوم دچار افت بدنی شدند و نتوانستند دروازه سپهر محمدی سنگربان تیم ایران را با خطر تهدید کنند.

خوزه ماریا مندز سرمربی اسپانیایی تیم ملی ازبکستان در سه دقیقه پایانی، تیم خود را 5 نفره (پاور پلی) کرد تا بتواند با یک بازیکن بیشتر، بازی را به تساوی بکشاند، اما دفاع منطقی ملی پوشان و درخشش محمدی سنگربان کشورمان مانع از گلزنی تیم میزبان شد تا سفیدپوشان ایرانی جشن قهرمانی در سالن برپا کنند.

تیم ایران در ابتدای بازی با ترکیب سپهر محمدی، حمید احمدی، اصغر حسن زاده، محمدرضا سنگ سفیدی و حسین طیبی وارد زمین شدند.

در دیدار رده بندی، تیم ملی تایلند با 8 گل ویتنام را شکست داد و به مقام سومی فوتسال جام ملت های آسیا دست یافت.

در پایان این دوره از مسابقه ها تیم های ملی فوتسال ایران، ازبکستان، تایلند، ویتنام و استرالیا جواز حضور در جام جهانی 2016 را کسب کردند.

ناکامی تیم ملی فوتسال ژاپن (مدافع عنوان قهرمانی) و راه نیافتن این تیم به جام جهانی 2016، مهم ترین شگفتی چهاردهمین دوره رقابت های جام ملت های آسیا بود.

ژاپنی ها که در طول 10 دوره اخیر، همیشه جزو چهار تیم برتر آسیا بودند،در این دوره از مسابقه ها با شکست مقابل تیم های تایلند و قرقیزستان نتوانستند جواز حضور در جام جهانی را به دست آورند و تلخ ترین حضورشان را در جام ملت های آسیا تجربه کردند.

اسامی تیم های برتر چهارده دوره گذشته این رقابت ها به شرح زیر است:

1999 : 1 - ایران ، 2- کره جنوبی، 3 - قزاقستان

2000 : 1- ایران، 2 - قزاقستان ، 3 - تایلند

2001 : 1- ایران، 2- ازبکستان، 3 - کره جنوبی

2002 : 1- ایران، 2- ژاپن، 3- تایلند

2003 : 1- ایران، 2- ژاپن، 3- تایلند

2004 : 1- ایران، 2- ژاپن، 3- تایلند

2005 : 1- ایران، 2 ژاپن، 3- ازبکستان

2006 : 1- ژاپن، 2- ازبکستان، 3- ایران

2007 : 1- ایران، 2- ژاپن، 3- ازبکستان

2008 : 1- ایران، 2- تایلند ، 3- ژاپن

2010 : 1- ایران، 2- ازبکستان، 3- ژاپن

2012 : 1- ژاپن، 2- تایلند، 3- ایران

2014 : 1- ژاپن، 2- ایران، 3- ازبکستان

2016 : 1- ایران، 2- ازبکستان، 3- تایلند

مسابقه های فوتسال جام جهانی 2016 کلمبیا شهریورماه سال آینده با حضور 24 تیم برتر جهان در چهار شهر این کشور برگزار خواهد شد.

منبع: انتخاب

به "ایران بار دیگر قهرمان فوتسال آسیا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران بار دیگر قهرمان فوتسال آسیا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید