با فرودگاه های قطر آشنا شوید

به گزارش وبلاگ تاوافی، در هر سفر هوایی، اولین چیزی که از مقصد مشاهده می کنیم، فرودگاه آنجاست. مهم است که فرودگاه، فضای گرم و آرامی داشته باشد تا تصویر خوبی از مقصد برای گردشگران بسازد. قطر هم مانند هر کشور دیگری، فرودگاه های متفاوت و مجهزی دارد. اگر قصد سفر به قطر دارید، حال چه برای شرکت در جام جهانی 2022 قطر و چه برای گردش، بد نیست با فرودگاه های قطر آشنا شوید. در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران قصد داریم شما را با سه فرودگاه قطر آشنا کنیم. پس تا خاتمه همراه ما باشید.

با فرودگاه های قطر آشنا شوید

یک فرود لذتبخش در قطر

قطر با آسمانخراش ها، ساختمان های مدرن و منظره ها شگفت انگیزش، یکی از برترین مقاصد بین المللی در منطقه خلیج فارس است. از سافاری در بیابان ها گرفته تا تجربه غذاهای نو و گشت و گذار در موزه ها، تفریح و مجذوب نمایندهیت های بسیاری برای گردشگران در سفر به قطر دارد. به منظور استقبال بهتر و بیشتر از گردشگران، این کشور تعداد فرودگاه های خود را افزایش داده است.

فرودگاه های قطر به امکانات و تسهیلات مدرن و پیشرفته مجهز شده اند، تا تجربه سفری دلپذیر برای مسافران بسازد. قطر مجموعا چهار فرودگاه دارد که سه تای آنها غیرنظامی و یکی نظامی است. فرودگاه بین المللی حمد (Hamad)، تنها فرودگاه بین المللی در قطر است.

مسافران قطر این امکان را دارند که در اسپا و سالن استراحت فرودگاه حمد قطر، کمی از خستگی راه خلاص شوند. این فرودگاه، رتبه سوم برترین فرودگاه های جهان را به خود اختصاص داده است. در ادامه با این فرودگاه و دیگر فرودگاه های قطر بیشتر آشنا می شویم.

فرودگاه بین المللی حمد قطر | Hamad International Airport

فرودگاه بین المللی حمد واقع در دوحه قطر، شلوغ ترین فرودگاه در خاورمیانه شناخته می گردد و اصلی ترین فرودگاه قطر محسوب می گردد. این فرودگاه با داشتن امکانات پیشرفته و ایجاد تجربه سفری راحت، در شناخته شدن قطر به عنوان بزرگترین دروازه ترانزیت برای مسافران خارجی در خاورمیانه، نقش مهمی ایفا نموده است. این فرودگاه هم برای مسافران ورودی و هم خروجی قطر، استانداردهای بالایی برای راحتی سفر ارائه می دهد.

ویژگی خاص دیگر فرودگاه بین المللی حمد (HIA)، برخورداری از هتل و امکان خرید بدون پرداخت مالیات برای مسافران است. مسافرانی که وارد این فرودگاه می شوند، هم می توانند تجربه خریدی لذتبخش داشته باشند و هم در غذاخوری های فرودگاه، لذت بخورند.

فرودگاه حمد قرار است نقش بزرگی در جام جهانی 2022 قطر داشته باشد و سفری آسان برای مسافران این رویداد بزرگ فراهم کند. بنابراین فرودگاه حمد کوشش دارد در ایام جام جهانی، برترین تجربه سفر را برای مسافران بسازد.

ویژگی ها و امکانات فرودگاه بین المللی حمد

فرودگاه بین المللی حمد میزبان پروازهای بین المللی و داخلی قطر است. این فرودگاه که در سال 2014 شروع به کار نموده است، معماری و فضای داخلی بسیار زیبایی دارد. طراحی مجذوب نماینده در کنار امکانات استراحت و آرامش برای مسافران، این فرودگاه را از سایر فرودگاه های قطر متمایز نموده است. پرواز ایران به قطر بیشتر به همین فرودگاه انجام می گردد.

ارائه خدمات پنج ستاره

فرودگاه حمد که به فرودگاه بین المللی دوحه نو هم معروف است، یک فرودگاه پنج ستاره محسوب می گردد که یک هتل پنج ستاره با سقف و کف و معماری بسیار زیبا و لوکس دارد. این فرودگاه، سالانه از بیش از 12 میلیون مسافر پذیرایی می نماید. در ارزیابی کیفیت این فرودگاه پیروز شده، امتیاز پنج ستاره دریافت کند.

معماری لوکس و بی نظیر فرودگاه حمد

فرودگاه بین المللی حمد با ظاهر و معماری شیک و مجلل، حس خوبی از قدم زدن در سالن های فرودگاه و نشستن در سالن انتظار برای مسافران ایجاد می نماید. طراحی داخلی و معماری این فرودگاه، به وسیله برترین شرکت معماری (HOK) صورت گرفته است. فرودگاه به صورت منحنی ساخته شده که نماد امواج دریا و تپه های شنی این کشور است. سقف زیبا، دکورهای شیشه ای، طراحی داخلی زیبا و فانتزی، توجه هر مسافری را به خود جلب می نماید.

غذا در فرودگاه حمد

اگر جزء آن دسته از افراد هستید که در فرودگاه خرید می نمایند یا فقط دوست دارند از مغازه ها تماشا نمایند، در فرودگاه حمد می توانید از مشاهده و خرید مغازه های لوکس و فانتزی برندهایی چون گوچی، بربری، ویکتوریا سیکرت و سوارووسکی لذت ببرید.

رستوران های فرودگاه حمد

تا به حال تجربه خوردن غذا در یک رستوران شیک در فرودگاه را داشته اید؟ در رستوران های فرودگاه حمد می توانید برترین و خوشمزه ترین غذاهای بین المللی را نوش جان کنید.

امکانات رفاهی فرودگاه حمد دوحه

در فرودگاه بین المللی حمد می توانید از امکانات پیشرفته و مدرن برای استراحت برخوردار شوید. از جمله این امکانات، می توان به سالن های بیزنس و فرست کلاس برای استراحت اشاره نمود. اتاق های استراحت در این سالن ها، امکان استفاده از اینترنت پرسرعت وای فای، دوش حمام و اتاق سیگار را در اختیار مسافران قرار می دهد تا خستگی پرواز طولانی مدت را از تن به در نمایند.

در هتلی که در فرودگاه در دسترس مسافران قرار گرفته، آنها می توانند از غذاخوری و مرکز تناسب اندام نیز استفاده نمایند. اتاق های هتل، مجهز به امکانات اقامتی و تخت های جادار و راحت است. بعلاوه اگر بین دو پرواز، توقف طولانی مدت در قطر دارید و در پی رزرو هتل دوحه هستید، اقامت در این هتل را پیشنهاد می دهیم.

برای آشنایی بیشتر مسافران با فرهنگ و تمدن قطر، فرودگاه حمد یک گالری هنری دارد که مسافران می توانند از آن تماشا نمایند. گردشگران می توانند در کافه فرودگاه، یک فنجان چای بنوشند، از مغازه ها سوغاتی بخرند و از غذاهای بین المللی و خاورمیانه ای لذت ببرند. گردشگران برای کسب آرامش پیش از پرواز، می توانند در اتاق سکوت، از جایگاه های ماساژ استفاده نمایند، کتاب بخوانند و چرتی بزنند.

فرودگاه الخور | Al Khor Airport

بیشترین معروفیت فرودگاه الخور برای فعالیت های غیرتجاری و نمایش های هوایی است که در این فرودگاه برگزار می گردد. رویداد Al Khor fly که در این فرودگاه برگزار می گردد، هواداران بسیاری از سرتاسر جهان دارد و بازدید از این نمایش، به مدت 2 روز برای عموم آزاد است.

این رویداد از سال 2008 هر سال برگزار می گردد. شرکت نمایندگان در این رویداد، با آخرین تکنولوژی های صنعت هوانوردی آشنا می شوند، می توانند با خلبانان تعامل داشته باشند و یک سفر هوایی با آنان را تجربه نمایند. این رویداد هم اطلاعات مفیدی در اختیار شرکت نمایندگان قرار می دهد و هم یک تجربه منحصر به فرد است.

فرودگاه الخور در جنوب شهر الخور در قطر قرار گرفته است و جاذبه های گردشگری بسیاری در نزدیکی مانند پارک الخور، جزیره ارغوانی و … در این فرودگاه قرار دارند. باید اضافه کنیم یکی از ورزشگاه های قطر که میزبان تعدادی از بازی های جام جهانی 2022 خواهد بود، در الخور قرار گرفته است.

فرودگاه دوحه

فرودگاه دوحه که پیشتر یک فرودگاه بین المللی بود و حالا فرودگاه حمد جایگزین آن شده، یک فرودگاه با تعداد محدودی پروازهای منطقه ای محسوب می گردد. البته به علت ترافیک پروازها به قطر در دوران جام جهانی، قرار است این فرودگاه بازسازی گردد و برای پروازهای جام جهانی مورد استفاده قرار بگیرد.

سفر به دوحه

اگر در توقف خود در دوحه، تصمیم دارید به جاهای تماشای دوحه سری بزنید، بد نیست به فهرست کوتاه زیر نگاهی بیندازید:

خرید در دوحه: سفر به دوحه بدون گشت و گذار در مراکز خرید و بازارها و خرید، تجربه ناقصی خواهد بود. مرکز خرید سیتی سنتر، لاگونا مال، ایزدان مال و چند مرکز خرید دیگر، برترین جا برای علاقه مندان به خرید و کالاهای لوکس است.

تجربه غذاهای محلی: در سفر به دوحه ،حتما غذاهای محلی مانند سالونه، باله، مجبوس، لقیمات را امتحان کنید. غذاهای خیابانی در دوحه مانند شاورما، کرپ و خابوس هم موردعلاقه گردشگران است.

موزه هنرهای اسلامی: موزه هنرهای اسلامی، بزرگترین مجموعه هنر اسلامی به شمار می رود. بازتماشامایندگان هم از معماری خاص این موزه لذت می برند و هم اطلاعات زیادی درباره فرهنگ اسلامی کسب می نمایند.

موزه ملی قطر: بازدید از این موزه، اطلاعات خوبی از تاریخ قطر و فرهنگ عربی در اختیارتان قرار می دهد.

انتظار شیرین در فرودگاه های قطر

همانطور که در این مطلب خواندید، از بین فرودگاه های قطر، در حال حاضر فرودگاه حمد تنها فرودگاه بین المللی قطر است که در دوحه قرار گرفته و به زودی محل فرود پروازهای بسیاری از اقصی نقاط جهان خواهد بود. پروازهایی که حامل دوستداران فوتبال است که برای شرکت در مسابقات جام جهانی 2022 قطر به این شهر می آیند.

اگر بلیط قطر را خریداری نموده اید و پروازتان در فرودگاه حمد می نشیند، حتما لحظاتی را در این فرودگاه و استراحت در اتاق های استراحت بگذرانید و از امکاناتی که در اختیار مسافران قرار گرفته است، بهره ببرید.

آیا تجربه سفر به قطر را داشته اید؟ نظرتان درباره فرودگاه های این کشور چیست؟

صبا پلاشانی

منبع: فلای تودی

به "با فرودگاه های قطر آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با فرودگاه های قطر آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید