بعضی این طراحی مفهومی گوشی مایکروسافت رو مضحک می دانند، اما من اتفاقا آن را جالب و حتی شاید کاربردی می دانم!

به گزارش وبلاگ تاوافی، مایکروسافت ممکن است به زودی به شرکت ها TCL و سامسونگ بپیونند و یک گوشی تاشو با سه صفحه فراوری کند.

بعضی این طراحی مفهومی گوشی مایکروسافت رو مضحک می دانند، اما من اتفاقا آن را جالب و حتی شاید کاربردی می دانم!

گرچه مایکروسافت کوشش برای ساخت گوشی هوشمند تاشو Surface Duo خود را کاملاً متوقف ننموده، اما از همین الان به گام بلند بعدی فکر می نماید و در اندیشه گوشی های تاشوی سه صفحه ای است.

پتنتی که به وسیله Patently Apple کشف شده، نشان می دهد که مایکروسافت در حال پروراندن ایده ایجاد یک گوشی هوشمند با سه نمایشگر و دو لولا است. می توان آن را تکامل یافته Surface Duo فعلی با پانل سوم دانست که به وسیله لولای دوم به یکی از صفحه ها متصل شده.

به این ترتیب، هنگامی که دستگاه کاملاً باز می گردد، صفحه نمایش بیشتری را به دست می آورید، با این حال، گوشی از مدل های تاشو کنونی بزرگ تر نخواهد بود، زیرا سه پنل روی هم قرار می گیرند.

اما از آن سو باید به ضخامت آن هم فکر کنید. این گوشی را دیگر به نظر نمی رسد به راحتی بتوانید در جیب بگذارید یا در دست بگذارید. اما خب، اگر هر یک از سه سلایه آن به میزان کافی نازک باشند، بخت نهایی شدن محصول هم وجود دارد.

سایت گیزمودو اصلا روی خوشی به این طراحی مفهومی نشان نداده و آن را جانور سه سر مایکروسافت هم نامیده. آن را دست و پا گیر دانسته و سر و کله زدن با دو لولا را کاری سخت دانسته.

اما یک چیزهایی هم در گوشی جالب است. نخست اینکه این گوشی نقطه ضعف Surface Duo را که هیچ صفحه نمایشی در قسمت بیرونی نداشت رفع می کرد. گرچه مایکروسافت یک نوار را به Surface Duo 2 اضافه نموده تا بتوانید به سرعت اعلان ها را مشاهده کنید، اما همچنان باید قبل از استفاده از گوشی با دو دست بازش می کردید. پتنت تازه می تواند این محدودیت را با صفحه نمایش سومی که رو به بیرون است رفع کند، بنابراین می توانید از Surface Trio (؟) مانند یک گوشی هوشمند معمولی بهره ببرید.

البته مایکروسافت تنها شرکتی نیست که یک گوشی سه صفحه نمایشی را در نظر می گیرد. سامسونگ در پتنتی که به وسیله LetsGoDigital فاش شد، در اواسط ژوئن حق اختراعی را در WIPO (سازمان جهانی مالکیت فکری) ثبت کرد که در آن دستگاهی مشابه با سه نمایشگر که می توانند به شکل Z تا شوند را توصیف می کرد. سامسونگ در ویدئوی کوتاهی که در اوایل امسال در یوتیوب منتشر شد، به ما نشان داد که این دستگاه فانتزی چگونه ممکن است به نظر برسد.

حتی به صورت ملموس تر، طراحی مفهومی TCL را بیشتر یاد کرد که در حالت باز تبدیل یک تبلت بزرگ می گردد.

اما سه چیز خودم در خصوص این طراحی مفهومی باید اضافه کنم:

نخست اینکه لذت بازی فیزیکی با گوشی چیزی است که سال های زیادی از ما دریغ شده. وقتی گوشی های تاشوی نسل قدیمی یا N95 و N97 نوکیا را داشتم از باز و بسته کردن متناوب آن ، لذت زیادی می بردم. بنابراین گوشی های تاشو، یا حتی سه صفحه ای با دو لولا ممکن است اگر خوب طراحی بشوند، این حس دلپذیر را در ما احیا نمایند.

دوم اینکه کم ضخامت بودن گوشی ها آنچنان هم ویژگی راهبردی ای نیست. فی الواقع همین الان هم خیلی ها گوشی در جیب نمی گذارند و آن را در کیف حمل می نمایند، پس اگر گوشی سه صفحه ای مقداری پرضخامت باشد، در مقابل مزایایش، قابل گذشت است.

سوم اینکه بسیاری از گوشی های تاشوی کنونی، در حالت گسترده، واقعا آنقدر صفحه نمایش بزرگ کاربردی برای ما به ارمغان نمی آوردند. ما احتیاج به گوشی هایی داریم که در حالت باز، تبدیل به تبلت ده اینچی شوند. موضوع مغفول عدم توجه خیلی ها به نسبت عرض به طول است. اگر این نسبت شبیه به یک تبلت روتین نباشد، عملا شما مثلا هنگام تماشای فیلم یا خواندن کتاب یا صفحه وب، مساحت زیادی از صفحه نمایش نزدیک به مربع را از دست می دهید. گوشی های سه صفحه ای می توانند نزدیک به به اینچ شوند و نسبت عرض به طول خوبی به ما بدهند.

کلا امید من به گوشی ها تاشو اتفاقا به همین گوشی های سه صفحه ای تاشو یا گوشی های رول شونده است.

منبع: یک پزشک

به "بعضی این طراحی مفهومی گوشی مایکروسافت رو مضحک می دانند، اما من اتفاقا آن را جالب و حتی شاید کاربردی می دانم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بعضی این طراحی مفهومی گوشی مایکروسافت رو مضحک می دانند، اما من اتفاقا آن را جالب و حتی شاید کاربردی می دانم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید