آنالیز نقاط قوت و ضعف فروشگاه های اینترنتی مد و پوشاک ایرانی

به گزارش وبلاگ تاوافی، توسعه اینترنت، افزایش استفاده از گوشی های هوشمند و دیجیتالی شدن بسیاری از امور زندگی باعث شده فروشگاه های آنلاین زیادی راه اندازی شوند. فروشگاه های اینترنتی محدودیت مکانی و زمانی نداشته و با ارائه محصولات متنوع، امکان مقایسه کالا و پرداخت در محل کار خریدار را آسان نموده اند. طوریکه آمار دنیای نشان می دهد، فروش آنلاین در حدود یک چهارم از کل بازار خرده فروشی دنیا را تشکیل می دهد. سایت و فروشگاه های اینترنتی، کالا و خدمات فراوانی را در اختیار کاربر قرار داده و می توانند هر محصولی را به فروش برسانند. اما در هر حال حاضر فروشگاه های اینترنتی لباس مردانه و زنانه هستند که در بین خریداران از محبوبیت بسیاری برخوردار هستند. به همین علت در ادامه این مقاله قصد داریم به آنالیز نقاط قوت و ضعف فروشگاه های اینترنتی مد و پوشاک ایرانی بپردازیم.

آنالیز نقاط قوت و ضعف فروشگاه های اینترنتی مد و پوشاک ایرانی

آنالیز ویژگی های منفی و نقاط قوت سایت های معتبر خرید لباس

در حال حاضر سایت ها و فروشگاه های اینترنتی فراوانی در حوزه فروش پوشاک، مشغول به فعالیت هستند. هر کدام از این سایت های معتبر خرید لباس، نقاط قوت و ضعف خود را داشته و بی نقص محسوب نمی شوند. برای اینکه برترین سایت های خرید لباس زنانه و مردانه را بشناسید، ابتدا باید با ویژگی های منفی و نقاط قوت این فروشگاه های آنلاین آشنا شوید. در ادامه به معرفی بعضی از این ویژگی ها می پردازیم:

1. عدم مجذوب نمایندهیت طراحی و صفحه اصلی سایت

طبق یک آمار در حدود 48% از کاربران معتقدند که طراحی زیبا و مجذوب نمایندهیت یک سایت، می تواند عاملی معین نماینده برای اندازه اعتبار و اعتماد به یک فروشگاه آنلاین باشد. چرا که برداشت اول مخاطب از فروشگاه شما به زیبایی و چشم نواز بودن صفحه اصلی سایت بستگی دارد. از قلم نیاندازید که در بستر آنلاین، زمان زیادی برای جلب مشتری و ماندن ایشان در سایت ندارید. برترین سایت های خرید لباس مردانه و زنانه، طراحی مینیمالیستی داشته و از تایپوگرافی مجذوب نماینده برای جلب توجه مخاطب استفاده می نمایند. یکی از برترین سایت ها در زمینه طراحی مجذوب نماینده، ژوری من فروشگاه اینترنتی لباس مردانه شیک است. طراحی مجذوب نماینده این سایت باعث شده مخاطبین تجربه کاربری بهتر و مثبتی در فروشگاه ژوری داشته و زمان بیشتری در سایت مشغول به خرید و جستجو باشند.

2. جستجو محصول، دسته بندی و امکان مقایسه

در فروشگاه های حضوری شما باید زمان زیادی را در بوتیک ها و مغازه های مختلف بگذرانید تا در نهایت، محصول مورد نظر خود را بخرید. بعلاوه ممکن است در هنگام انتخاب کالای مورد نظر خود به نوعی، تحت تاثیر رفتار و صحبت فروشندگان قرار بگیرید.

در یک فروشگاه اینترنتی لباس، کاربر می تواند محصول مورد نظر خود یا موارد مشابه آن را در قسمت جستجو و با چند کلیک ساده پیدا کند. به عنوان مثال در یک فروشگاه اینترنتی لباس وارداتی، جستجو حرفه ای باید براساس فیلترگذاری برای رنگ، برند و قیمت و…انجام بگیرد تا مشتری در کمترین زمان خرید خود را انجام دهد. شرکت ها و برند های مختلف طیف وسیعی از محصولات خود را به فروشگاه های آنلاین عرضه می نمایند تا مشتریانی از همه سلیقه ها و با احتیاج های متفاوت را به خود جذب نمایند. سایت های فروش لباس با ویژگی مقایسه، به خریداران امکان می دهند معینات هر محصول را آنالیز و در نهایت از بین مدل های مختلف، گزینه مناسب را انتخاب نمایند.

3. فرایند طولانی رسیدگی به شکایات و نقدها

در مواردی ممکن است فرایند ارسال محصول با مشکلاتی روبرو شده و محصول مورد نظر معیوب یا ناقص باشد. در چنین شرایطی کاربران با مراجعه به بخش رسیدگی به شکایات، شرایط نامطلوب سفارش خود را به اطلاع پشتیبانی سایت می رسانند. نحوه برخورد تیم پشتیبانی و زمان رسیدگی به نقدها و شکایات یک محصول در نظر کاربران بسیار مهم است. طبیعی است که هرچه این زمان کمتر باشد، مشتری تا حدودی از خدمات سایت رضایت داشته و ممکن است دوباره برای سفارش اقدام کند.

4. صرفه جویی در هزینه ها و قیمت مناسب خرید

در خرید سنتی و حضوری، کاربر برای انتخاب یک محصول باید زمان زیادی را صرف گشتن بوتیک های مختلف کند. گاهی اوقات این گشتن و جستجو بدون نتیجه مانده و فقط منجر به صرف انرژی، زمان و پول کاربر خواهد شد. اما در خرید آنلاین کاربر تنها با چند کلیک ساده از پشت میز کار یا از خانه خرید خود را انجام داده و مبلغ آن را آنلاین یا در محل پرداخت خواهد نمود.

به طور معمول کالا ها و محصولات در سایت های مختلف از قیمت بهتری برخوردار هستند. زیرا این محصولات مستقیم از سازنده یا فروشنده و بدون دخالت واسطه به فروشگاه ها می رسند. علاوه بر قیمت مناسب، بسیاری از سایت ها و مقرون به صرفهترین فروشگاه اینترنتی لباس، محصولات خود را با تخفیفات ویژه ارائه می نمایند.

برترین سایت های خرید لباس مردانه کدام است؟

در این مقاله به آنالیز نقاط قوت و ضعف فروشگاه های اینترنتی مد و پوشاک ایرانی پرداختیم. با شناخت و درک کلی از این نقاط منفی و مثبت است که در نهایت، برترین سایت های خرید لباس مردانه و زنانه را انتخاب نموده و خرید اینترنتی عالی خواهید داشت. اگر در پی خرید اینترنتی لباس مردانه مقرون به صرفه قیمت با کیفیت مناسب هستید به شما سایت ژوری من را پیشنهاد می کنیم. فروشگاه اینترنتی پوشاک مردانه ژوری من با پشتیبانی عالی، تنوع محصولی بالا، معین بودن قیمت ها و اصالت کالا، برترین خدمات را ارائه نموده و برترین تجربه از خرید اینترنتی را برایتان رقم خواهد زد.

منبع: اتاق

به "آنالیز نقاط قوت و ضعف فروشگاه های اینترنتی مد و پوشاک ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز نقاط قوت و ضعف فروشگاه های اینترنتی مد و پوشاک ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید