شرح خطیب زاده درباره سفر هیئت ایرانی به کره جنوبی

به گزارش وبلاگ تاوافی، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت هیئت ایرانی متشکل از متخصصین حوزه های نفتی و بانکی در سفر به کره جنوبی مذاکراتی با شرکت های و مقامات کره ای با هدف آنالیز امکان فروش مجدد نفت و میعانات گازی داشته اند.

شرح خطیب زاده درباره سفر هیئت ایرانی به کره جنوبی

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ تاوافی، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سئوال وبلاگ تاوافی در خصوص بعضی اخبار رسانه ای مبنی بر سفر هیئت از جمهوری اسلامی ایران به کره جنوبی اعلام نمود: هیئت کارشناسی جمهوری اسلامی ایران متشکل از متخصصین حوزه های نفتی و بانکی هفته جاری در سئول مذاکراتی را با شرکت ها و مقامات کره ای با هدف آنالیز امکان فروش مجدد نفت و میعانات گازی به کره جنوبی برگزار کردند.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: این سفر که در راستای توسعه روابط متوازن با کشورهای آسیایی محسوب می گردد، پس از ملاقات معاونین وزرای امور خارجه دو کشور در وین انجام شد .

خطیب زاده توضیح داد: طرف ایرانی با استفاده از این فرصت، در رایزنی با مقامات کره ای، بر برطرف محدودیت غیر قانونی از منابع ارزی بلوکه شده ایران در کره تاکید نمود.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطر نشان ساخت: نتایج این نشست کارشناسی می تواند به عنوان محکی برای ارزیابی جدیت و اراده کره جنوبی جهت حل مسائل موجود بین دو کشور و بازگشت مناسبات به روال عادی، از جمله با فروش نفت و میعانات گازی به کره و سرمایه گذاری شرکتهای کره ای در پروژه های مالی ایران قلمداد گردد.به همین علت جمهوری اسلامی ایران با دقت نتایج این مذاکرات را پیگیری و در چگونگی تنظیم روابط دو کشور لحاظ خواهد نمود.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "شرح خطیب زاده درباره سفر هیئت ایرانی به کره جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرح خطیب زاده درباره سفر هیئت ایرانی به کره جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید