رقابت بیش از 37 هزار داوطلب علوم انسانی و ریاضی در خراسان رضوی شروع شد

به گزارش وبلاگ تاوافی، نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: رقابت 37 هزار و 649 داوطلب ورود به دانشگاه ها در گروه آموزشی علوم انسانی و ریاضی و فنی شروع شد.

رقابت بیش از 37 هزار داوطلب علوم انسانی و ریاضی در خراسان رضوی شروع شد

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ تاوافی، محمد ایزدیار نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در دانشگاه فردوسی مشهد بیان نمود: از این تعداد 27 هزار و 368 شرکت نماینده آزمون گروه علوم انسانی هستند که 11 هزار و 821 تن آنان داوطلب مرد و 15 هزار و 547 نفر زن هستند.

وی ادامه داد: کمترین تعداد شرکت نمایندگان در آزمون گروه علوم انسانی مربوط به حوزه امتحانی آموزش و پرورش گلبهار با 107 شرکت نماینده است که 61 نفر آن ها زن و 46 نفر مرد هستند.

مدیر خدمات آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: در آزمون گروه آموزشی ریاضی و فنی استان هم 10 هزار و 281 شرکت نماینده حضور دارند که سه هزار و 578 نفر آنان مرد و 6 هزار و 703 نفر زن هستند.

وی اضافه کرد: برای این گروه هم 33 حوزه امتحانی در 26 شهرستان استان در نظر گرفته شده که کمترین تعداد شرکت نماینده با یک زن مربوط به حوزه امتحانی آموزش و پرورش میان جلگه و بیشترین شرکت نماینده در این رقابت علمی هم مربوط به دانشگاه خیام با هزار و 800 نفر است.

ایزدیار ادامه داد: از یک میلیون و 110 هزار و 818 داوطلب ورود به دانشگاه ها در 610 حوزه امتحانی کشور که طی چهار روز به رقابت خواهند پرداخت سهم استان خراسان رضوی 105 هزار و 561 داوطلب در 39 حوزه امتحانی است.

وی گفت: در کلانشهر مشهد 53 هزار و 149 داوطلب در 10 حوزه امتحانی شامل دانشگاه های فردوسی، امام رضا (ع)، خیام، آزاد اسلامی، پیغام نور، دانشکده فنی شهید منتظری، مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی و آموزش و پرورش در گروه های مختلف رقابت خواهند کرد.

مدیر خدمات آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد اضافه کرد: با توجه به گستردگی مکان حوزه های امتحانی در شهر مشهد و بعلاوه دانشگاه فردوسی به داوطلبان و خانواده آن ها پیشنهاد می گردد از روز قبل از برگزاری آزمون برای تشخیص برترین جهت رسیدن به حوزه امتحانی اقدام نمایند تا در روز آزمون دچار مشکل نشوند.

وی ادامه داد: دفترچه سوالات این آزمون ها بر پایه نظام آموزشی 6، 3، 3، تنظیم شده و داوطلبان باید به تمام سوالات پاسخ دهند.

ایزدیار گفت: بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور، نتایج اولیه آزمون ورودی دانشگاه ها در دهه اول مرداد ماه اعلام می گردد، بعلاوه زمان انتخاب رشته نیمه دوم مرداد ماه معین شده و نتایج نهایی هفته اول شهریور ماه اعلام می گردد.

وی اضافه کرد: داوطلبان باید ضمن توجه و عمل به پیغام ها و نکات اجرایی و بهداشتی که در جلسه آزمون از بلندگو پخش می گردد، از تماس دست ها با چشم، دهان و بینی حین آزمون خودداری نموده و هنگام عطسه یا سرفه از دستمال کاغذی استفاده نمایند.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: سه پروتکل حفاظتی، بهداشتی و اجرایی در برگزاری کنکور دانشگاه ها رعایت می گردد تا شاهد هیچ مسئله ای در طول برگزاری این آزمون نباشیم.

وی گفت: در طول برگزاری آزمون ماسک و ژل ضدعفونی نماینده در اختیار شرکت نمایندگان قرار می گیرد. بعلاوه داوطلبان باید وسایل ضروری شامل مداد نرم و پررنگ، پاک کن و کارت ملی خود را به همراه داشته باشند و از آوردن تلفن همراه، تبلت، ساعت مچی هوشمند و ماشین حساب به سر جلسه امتحان خودداری نمایند. برای رقابت علمی بین 105 هزار و 561 داوطلب شرکت در کنکور سراسری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در استان خراسان رضوی 39 حوزه در 26 شهرستان این استان در نظر گرفته شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "رقابت بیش از 37 هزار داوطلب علوم انسانی و ریاضی در خراسان رضوی شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقابت بیش از 37 هزار داوطلب علوم انسانی و ریاضی در خراسان رضوی شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید