ساحلی پنهان در جزایر ماریتا که با انفجارهای نظامی به وجود آمده است

به گزارش وبلاگ تاوافی، جزایر ماریتا مجمع الجزایری کوچک و خالی از سکنه در مکزیک است که چندین مایل با ساحل نایاریت فاصله دارد. از زمانی که این جزایر به اسم پارک ملی شناخته شد، ماهیگیری و شکار در این منطقه ها به وسیله دولت مکزیک ممنوع اعلام شده است؛ به همین سبب افراد زیادی برای سرگرمی به این جزایر سر می زنند. با خبرنگاران همراه باشید تا بیشتر با این جزایر زیبا آشنا شویم.

ساحلی پنهان در جزایر ماریتا که با انفجارهای نظامی به وجود آمده است

مقاله مرتبط:

  • شگفت انگیزترین اهرام مکزیک

طی چند سال گذشته جزایر ماریتا (Marieta Islands) تبدیل به قطب گردشگری محبوبی بین مردم شده است. این محبوبیت عمدتا به دلیل وجود گونه های غنی و زیاد جانوری همانند نهنگ گوژپشت، دلفین و سفره ماهی است. در میان شگفتی های بسیار این جزایر، ساحل عشق یا ساحل پنهان بیشتر مورد توجه بوده است؛ ساحلی زیبا که در یک غار حفره مانند مخفی شده و تنها با شنا کردن از یک جهت تونلی کوتاه و باریک قابل دسترسی است.

درحالی که خود ساحل بصورت طبیعی بوجود آمده، بنا به گزارشات، حفره ای که ساحل در زیرش قرار گرفته است ساخته دست بشر و مصنوعی است. جزایر ماریتا در اصل به وسیله فعالیت های آتشفشانی و هزاران سال پیش شکل یافته است. از آنجایی که این جزایر کاملا خالی از سکنه بودند، قبل از جنگ جهانی اول دولت مکزیک از این مکان به اسم هدف تمرینی خود استفاده می کرد.

انفجارهای کنترل شده و دقیق دولت مکزیک، چندین غار بزرگ الجثه و صخره های منحصربه فردی در جزایر ماریتا ایجاد نموده است. گفته می گردد که ساحل پنهان در نتیجه این انفجارها و فرسایش طبیعی صخره های اطرافش بوجود آمده است.

بعد از اعتراضات بین المللی که به وسیله دانشمندی به نام ژاک ایو کوستو در اواخر دهه 1960 صورت گرفت، در نهایت دولت مکزیک تصمیم گرفت این جزایر را به اسم پارک ملی اعلام کند. امروزه هرگونه فعالیت های انسانی در این جزایر ممنوع است و تنها چندین شرکت گردشگری می توانند گردشگران خود را با کسب مجوزهای مربوطه به آنجا ببرند.

منبع: کجارو / amusingplanet.com

به "ساحلی پنهان در جزایر ماریتا که با انفجارهای نظامی به وجود آمده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساحلی پنهان در جزایر ماریتا که با انفجارهای نظامی به وجود آمده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید