سازمان جهانی بهداشت: پاندمی کروناویروس دارد شتاب می گیرد

به گزارش وبلاگ تاوافی، سازمان دنیای بهداشت می گوید در حالی که بیش از 300000 مورد عفونت با ویروس کرونا ثبت شده و عفونت از تقریبا هر کشوری در دنیا گزارش می گردد، پاندمی کووید-19 تازه دارد شتاب می گیرد.

سازمان جهانی بهداشت: پاندمی کروناویروس دارد شتاب می گیرد

به گزارش وبلاگ تاوافی به نقل از گاردین تدروس آدهانوم قبریسوس، مدیرکل سازمان دنیای بهداشت روز دوشنبه 4 فروردین گفت از هنگامی که نخستین مورد بیماری کووید-19 گزارش شد تا هنگامی شمار بیماران به 100000 مورد رسید، 67 روز طول کشید، اما فقط 11 روز طول کشید تا 100000 مورد دیگر به این شمار اضافه گردد و فقط چهار روز طول کشید تا سومین 100000 مورد هم به این مقدار اضافه گردد.

تدروس که در کنفرانس خبری آنلاین سخن می گفت، اضافه نمود: اما ما زندانی آمار نیستیم. ما شاهدانی عاجز نیستیم. ما می توانیم جهت این پاندمی را تغییر دهیم.

او خواهان تعهد رهبران سیاسی در همه کشورهای دنیا برای تغییر جهت این پاندمی شد و از کشورها خواست هم اقدامات دفاعی و اقدامات هجومی برای مقابله با شیوع کووید-19 در نظر داشته باشند.

تدروس گفت: تقاضا از مردم برای ماندن در خانه و سایر اقدامات فاصله گیری اجتماعی شیوه مهمی برای کند کردن انتشار ویروس و خریدن زمان است، اما اینها اقداماتی دفاعی هستند.

برای برنده شدن در این مبارزه ما به حمله به ویروس با راهبردهای هجومی و هدفمند هم احتیاج داریم- آزمایش کردن هر مورد مشکوک، ایزوله کردن و مراقبت از هر مورد ثابت شده بیماری و ردیابی و قرنطینه کردن هر فرد در تماس نزدیک با این بیمار.

منبع: همشهری آنلاین

به "سازمان جهانی بهداشت: پاندمی کروناویروس دارد شتاب می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان جهانی بهداشت: پاندمی کروناویروس دارد شتاب می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید