سیاستهای کلی توسعه اینترنت تا یک ماه دیگر اعلام می شود

به گزارش وبلاگ تاوافی، صادق عباسی شاهکوه در گفتگو با خبرنگاران، در خصوص برنامه وزارت ارتباطات برای توسعه اینترنت در کشور گفت: مصوبه شورای عالی فضای مجازی به وزارت ارتباطات تکلیف کرده که در افق 1404 باید بیش از 80 درصد خانوار و 100 درصد کسب وکارها به شبکه پرسرعت متصل شوند.

سیاستهای کلی توسعه اینترنت تا یک ماه دیگر اعلام می شود

وی گفت: در این مصوبه میانه سرعت مدنظر برای دسترسی خانوار 25 مگابیت بر ثانیه و برای کسب و کارها 100 مگابیت در نظر گرفته شده است که یکی از فناوری هایی که می تواند این هدف را محقق کند، توسعه شبکه دسترسی فیبرنوری است. به این معنی که سرعت از طریق فیبرنوری باید منتقل شود.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با تاکید بر اینکه معنای این هدف این است که حدود 20 میلیون خانوار و حدود 5 میلیون کسب و کار باید دسترسی مبتنی بر فیبر داشته باشند، گفت: این برنامه ریزی باید تا خاتمه سال 1403 اجرایی شود.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه این هدف با حضور بازیگران و اپراتورهای حوزه ICT باید محقق شود، اضافه نمود: طبیعتاً یکی از بازیگران برای تحقق این هدف، شرکت مخابرات ایران است که سهم قابل توجهی از این بازار را در اختیار دارد. در کنار مخابرات سایر اپراتورها هم باید پای کار بیایند؛ حتی ما تمایل داریم که اپراتورهای موبایل نیز وارد این چرخه شوند و برای رسیدن به این هدف کمک کنند.

وی با بیان اینکه اپراتورهای موبایل و ثابت باید همگرا شوند، گفت: اپراتورهای موبایل برای رفتن به سمت فناوری 5G نیاز دارند که فیبر را به آنتن BTS برسانند و این مساله انگیزه ای است که می تواند منجر به مشارکت و سرمایه گذاری اپراتورها در عرصه توسعه فیبرنوری شود.

عباسی شاهکوه با تاکید بر اینکه یکی از وظایف ما این است که برای اپراتورها انگیزه ایجاد کنیم، ادامه داد: ما در رگولاتوری در تلاش هستیم که برای اپراتورها مشوق هایی در نظر بگیریم؛ همینطور نیز پیشنهاداتی در قانون بودجه داریم که در صورت تصویب، می تواند مشوق خوبی باشد. از سوی دیگر در مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات هم مصوباتی را برای توسعه اینترنت در نظر خواهیم گرفت.

رئیس رگولاتوری تاکید کرد: به زودی سیاست های کلی توسعه اینترنت در کشور را اعلام خواهیم کرد.

وی اضافه نمود: کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به زودی مصوبه سیاست های کلی توسعه اینترنت را تصویب می کند. چرا که بخش ICT کشور باید بداند که ما در راستای توسعه این بخش به چه جهتی خواهیم رفت. دانستن سیاست های مصوب برای این بخش بسیار مهم است و تلاشمان این است که ظرف کمتر از یک ماه آینده این مصوبه را اعلام کنیم. آن زمان مشخص می شود که برای توسعه چه جاذبه هایی ایجاد کرده و در جهت اجرا حرکت کرده ایم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "سیاستهای کلی توسعه اینترنت تا یک ماه دیگر اعلام می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیاستهای کلی توسعه اینترنت تا یک ماه دیگر اعلام می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید