صفحه آبی مرگ در ویندوز 11 تبدیل به صفحه مشکی مرگ می شود!

به گزارش وبلاگ تاوافی، مایکروسافت در ویندوز 11، صفحه آبی مرگ (Blue Screen of Death یا BSOD) مشهور خود را به مشکی تغییر رنگ داده است.

صفحه آبی مرگ در ویندوز 11 تبدیل به صفحه مشکی مرگ می شود!

این غول نرم افزار، از ابتدای این هفته تست های مربوط به تغییرات طراحی تازه خود در پیش نمایش ویندوز 11 را آغاز کرده است؛ اما هنوز صفحه سیاه مرگ به طور کامل فعال نشده است.

سایت ورج و بسکمک از سایت های دیگر گزارش دادند که صفحه آبی مرگ مایکروسافت در ویندوز 10 و نسخه های قبل تر آن به صفحه مشکی تغییر کرده است؛ چیزی مشابه صفحه سیاه تازه لاگین و و خاموش به ویندوز 11.

این اولین تغییر اساسی در BSOD از هنگامی است که مایکروسافت این صفحه را در ویندوز 8 از سال 2012 اضافه کرد و پس از آن کیو آر کد را به آن در سال 2016 اضافه کرد.

مایکروسافت برای اولین بار BSOD را در ویندوز 3.0 معرفی کرد؛ راهی برای متخصصان فناوری اطلاعات و پرسنل پشتیبانی برای تشخیص سخت افزار و خطاهای حافظه. BSOD خطای هسته ویندوز یا بررسی باگ های رخ داده است و معمولا شامل داده های مختلفی است که می تواند به مدیران سیستم برای تجزیه و تحلیل خطای سیستم و یافتن عیب رخ داده کمک کند.

این طور که گزارش شده است؛ صفحه مشکی مرگ در ویندوز 11 مشابه همان صفحه مشکب لاگین و خاموش کردن این ویندوز است ولی اطلاعات و اجزای آن مشابه صفحه آبی مرگ است. همچنان، شاهد چهره غم انگیز، کد توقف و کرش و کد کیو آر کد هستیم.

پیش نمایش کنونی ویندوز 11 شامل یک صفحه BSOD سبز رنگ است؛ همان رنگی که مایکروسافت در بیلدهای Windows Insider سال 2016 به کار گرفت.

ما هنوز مطمئن نیستیم چرا مایکروسافت رنگ آبی BSOD را به سیاه تغییر داده است. خود مایکروسافت هم هنوز توضیحی دراین باره ارائه نکرده است اما چند نظریه مطرح است:

مایکروسافت در پی استفاده از یک رابط کاربری یکپارچه و هماهنگ در سراسر ویندوز است که به تبع آن باید صفحه آبی مرگ هم مشکی رنگ شود.

مایکروسافت، بسکمک از بخش های اساسی ویندوز 11 مانند منوها، آیکون ها، نوار وظیفه، رنگ ها، چندوظیفه گی، File Explorer و غیره را تغییر داده است؛ پس طبیعی است که در پی تغییراتی در BSOD هم برود.

منبع: یک پزشک

به "صفحه آبی مرگ در ویندوز 11 تبدیل به صفحه مشکی مرگ می شود!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صفحه آبی مرگ در ویندوز 11 تبدیل به صفحه مشکی مرگ می شود!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید