هیل: بایدن تمایلی به تغییر سیاست های سختگیرانه ترامپ علیه کوبا ندارد

به گزارش وبلاگ تاوافی، وبگاه خبری آمریکایی در تحلیلی با توجه به شواهد نوشت دولت بایدن قصدی برای تغییر سیاست های سختگیرانه آمریکا علیه کوبا ندارد و به شیوه ترامپ در قبال این کشور آمریکای لاتین ادامه خواهد داد.

هیل: بایدن تمایلی به تغییر سیاست های سختگیرانه ترامپ علیه کوبا ندارد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ تاوافی، وبگاه خبری هیل آمریکا در مطلبی به بررسی سیاست دولت جدید آمریکا در قبال کوبا پرداخت و نوشت اولین حرکت مهم دولت بایدن در ارتباط با کوبا سیگنالی قوی است که نشان می دهد واشنگتن تمایلی برای تغییر سیاست های دوره ترامپ در قبال این کشور آمریکای لاتین ندارد.

به نوشته هیل، در همین هفته وزارت خارجه آمریکا تصمیمی را که سال 2020 اتخاذ شده بود، تمدید کرد و کوبا را در فهرست کشورهایی قرار داد که واشنگتن مدعی است به طور کامل با تلاش های ضد تروریسم ایالات متحده همکاری نمی کنند. حرکتی که به باور بسیاری یک تصمیم کاملاً سیاسی است و نشان می دهد دولت جدید آمریکا همان رویکرد سختگیرانه رئیس جمهور سابق را در قبال کوبا ادامه خواهد داد.

فولتون آرمسترانگ استاد دانشگاه آمریکایی و مدیر امور مربوط به کشورهای قاره آمریکا در شورای امنیت ملی آمریکا در دوران ریاست جمهوری بیل کلینتون در همین خصوص گفت: این یک عزم سیاسی است و نشانه ای است که آن ها (مقام های دولت آمریکا) سعی دارند به جناح راست بدهند مبنی بر این که قصد دارند وضع موجود را ادامه دهند.

طبق این گزارش، تصمیم مذکور تحت قانون کنترل صادرات تسلیحات آمریکا اتخاذ شده که طبق آن هر سال در ماه مه در گزارشی کشورهایی که از معامله دفاعی با ایالات متحده منع شده اند، فهرست می شود. اوباما در سال 2015 کوبا را از این فهرست خارج کرده بود.

این قانون همچنین یکی از سه قانونی است که هنگام قرار دادن نام کشورها در فهرست کشورهای حامی تروریسم مورد سنجش قرار می گیرد. فهرستی که ترامپ در روزهای پایانی دولت خود کوبا را به آن اضافه کرد.

به نوشته هیل، در حالی که تیم بایدن متعهد شده فهرست کشورهای حامی تروریسم تنظیم شده در ترامپ را مورد بازبینی قرار دهد، جن ساکی سخنگوی کاخ سفید در ماه مارس به وبلاگ تاوافی گفت که تغییر سیاست در قبال کوبا در حال حاضر در اولویت های بایدن نیست. مسئله ای که از نظر کوبایی ها به معنای ادامه دوران ترامپ است.

آلخاندرو گیل فرناندز معاون نخست وزیر کوبا و وزیر اقتصاد این کشور در توییتر نوشت رئیس جمهور آمریکا تغییر کرد اما هر دو تقریباً یکی هستند.

اخیراً آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا با تکرار ادعاهای واشنگتن علیه هاوانا، گفت کشورش به انتقاد از سرکوب حقوق بشر در کوبا ادامه خواهد داد. وی همچنین گفت آمریکا به همراه متحدانش در منطقه، فشار بر دولت ونزوئلا را تداوم می بخشد.

ایالات متحده آمریکا از زمان انقلاب سال 1959 کوبا به رهبری فیدل کاسترو و ارنستو چگوارا، محاصره این کشور و اعمال انواع فشارهای اقتصادی و تهدید نظامی را در دستور کار قرار داده است.

توافق دو کشور در دوره باراک اوباما برای عادی سازی روابط هم به رغم کاستن از شدت خصومت واشنگتن با هاوانا، سبب لغو محاصره کوبا نشد. با روی کار آمدن دونالد ترامپ در سال 2017، او به توافق دولت اوباما با کوبا پشت کرد و دشمنی های آمریکا علیه کوبا را شدت بخشید.

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "هیل: بایدن تمایلی به تغییر سیاست های سختگیرانه ترامپ علیه کوبا ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیل: بایدن تمایلی به تغییر سیاست های سختگیرانه ترامپ علیه کوبا ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید