کارنامه پیروز شهاب حسینی

به گزارش وبلاگ تاوافی، سینما تیکت/ شهاب حسینی که جایزه مهم بهترین بازیگر جشنواره فیلم کن را برای ایفای نقش عماد در فیلم فروشنده ساخته اصغر فرهادی به دست آورد، در زمره این دسته از بازیگران قرار گرفته است که همچنان پس از گذشت بیست سال از نخستین تجربه های جلوی دوربینش همچنان محبوبیت خود را حفظ نموده است. در ادامه، به دو فیلم و یک سریال مهم و ماندگار از کارنامه بازیگری حسینی می پردازیم که این روزها با تاک شوی همرفیق مخاطبان بسیاری را به سمت خود کشانده است.

کارنامه پیروز شهاب حسینی

♦️درباره الی

ساخته اصغر فرهادی یکی از بهترین نقش آفرینی های او را با خود دارد. یک بازی مینی مالیستی و هوشمندانه وی در نقش احمد به قدری خوب است که در بسیاری دقایق دیگر نقش ها را تحت تاثیر قرار می دهد. سکانس گفتگوی او با الی در اتومبیل که آمیزه ای است از شیطنت و معصومیت و در عین حال سردرگمی، فوق العاده و در سطح استانداردهای جهانی از کار در آمده است. حسینی با استفاده از یک تکیه کلام ساده ای وای، ای وای در مواقع بحرانی و اجرای درست آن، تاثیر فراوانی روی تماشاگران فیلم می گذارد.

♦️جدایی نادر از سیمین

شهاب حسینی در سال پایانی دهه هشتاد یکی از مهمترین فیلم های عمرش را بازی نموده و در نقش جوانی کارگر به نام حجت ایفای نقش نموده که یک شخصیت مکمل فوق العاده به حساب می آید. وی به خوبی نقش را بررسی نموده و مرز باریکی میان آرامش و سکون و عصبیت طوفانی حجت کشیده است که در یکی از مشهورترین سکانس های فیلم (سکانس دادگاه)، به شاه بیت بازی اش تبدیل می گردد.

♦️سریال شهرزاد

سریال شهرزاد ساخته حسن فتحی و نقش قباد دیوان سالار، جای کار بسیار برای بازیگری همچون شهاب حسینی داشته که او هم از این فرصت طلایی بهره گرفته و خود را به یکی از ستون های این سریال جذاب و دیدنی تبدیل نموده است. جوان عاشق پیشه ای که به اجبار با دخترعموی ثروتمند خود ازدواج نموده و همواره تحت سلطه عموی خود عظیم آقا قرار داشته است. قباد را می توان یک ضد قهرمان درخشان در تاریخ سریال های ایرانی به حساب آورد که تماشاگران خود را هم به نفرت واداشته و هم به دلسوزی وادار می نماید و در شکل گیری این دو حس متضاد بازی فوق العاده شهاب حسینی نقشی کلیدی دارد.

منبع: همگردی

به "کارنامه پیروز شهاب حسینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارنامه پیروز شهاب حسینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید