یمن، حملات دیوانه وار جنگنده های سعودی به مأرب؛ 273 حمله در یک ماه

به گزارش وبلاگ تاوافی، در آستانه آزادسازی کامل استان مأرب یمن، جنگنده های سعودی برای ممانعت از این اتفاق، طی یک ماه گذشته بیش از دویست و هفتاد حمله هوایی به نقاط مختلف این استان انجام داده اند.

یمن، حملات دیوانه وار جنگنده های سعودی به مأرب؛ 273 حمله در یک ماه

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ تاوافی، یک منبع نظامی در یمن گفت که جنگنده های ارتش سعودی در یک ماه گذشته که دور تازه عملیات ارتش و کمیته های مردمی یمن در مأرب شروع شده است، بیش از 273 مرتبه منطقه ها مختلف این استان را بمباران کردند.

او به وبگاه اطلاع رسانی انصارالله یمن گفت که جنگنده های سعودی 159 بار فقط شهرستان صرواح [در غرب استان مأرب] را که شدیدترین درگیری های زمینی در آن جا جریان دارد بمباران کردند. 69 مرتبه هم شهرستان رحبه [جنوب غرب استان] آماج حملات جنگنده های سعودی بود.

بر خلاف حملات دیوانه وار هوایی سعودی به رحبه، این شهر انتها پس از چند روز درگیری شدید، به دست ارتش و انصارالله یمن آزاد شد (جزئیات بیشتر).

به گفته این مقام نظامی یمنی، شهرستان مجزر هفده بار و جبل مراد ده بار، شهرستان مدغل نُه بار، شهرستان رغوان چهار بار و شهرستان ماهلیه هم پنج مرتبه در یک ماه گذشته هدف حملات هوایی بودند.

او بدون ذکر نام خود، حملات کور و گسترده جنگنده های سعودی در استان مأرب را نشانه دروغین بودن ادعاهای آمریکا مبنی بر کوشش برای توقف جنگ در یمن دانست.

حملات وسیع هوایی ائتلاف سعودی در حالی است که نیروهای پیاده، فرار را به قرار ترجیح داده و در مقابل، نیروهای دولت صنعاء توانسته اند خود را به سه کیلومتری شهر مأرب برسانند.

نبرد آزادسازی استان مهم مأرب در شرق استان صنعاء (مرکز) از سال گذشته (2020) شروع شده و بیشتر منطقه ها و شهرهای آن تحت کنترل نیروهای صنعاء درآمده است.

استان مأرب از استان های برخوردار یمن از منابع طبیعی مثل نفت و گاز است. نبردها از ماه های فوریه و مارس گذشته (بهمن و اسفند سال گذشته) رو به شدت گذاشته و جبهه ائتلاف سعودی و شبه نظامیان آن در موضع ضعف قرار دارند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس

به "یمن، حملات دیوانه وار جنگنده های سعودی به مأرب؛ 273 حمله در یک ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یمن، حملات دیوانه وار جنگنده های سعودی به مأرب؛ 273 حمله در یک ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید