14 مجروح در حادثه تیراندازی شیکاگو آمریکا

به گزارش وبلاگ تاوافی، پس از تیراندازی روز دوشنبه شیکاگو که 25 نفر مورد اصابت گلوله قرار گرفتند، اکنون و درجریان تیراندازی در یک مراسم خاکسپاری در شیکاگو آمریکا 14 نفر مجروح شدند، شرایط مجروحان این حادثه تعیین نیست.

14 مجروح در حادثه تیراندازی شیکاگو آمریکا

شبکه خبری سی ان ان روز چهارشنبه با انتشار این خبر گزارش داد: پلیس شهر شیکاگو خاطرنشان کرد در این تیراندازی 14 نفر روانه بیمارستان شدند که تا این لحظه شرایط این افراد نامعلوم است.

این گزارش می افزاید: تمامی مجروحان افراد مسن هستند، حدود شصت پوکه فشنگ در محل این تیراندازی پیدا شده است.

سی ان ان به جزئیات بیشتر این حادثه اشاره ای نکرد.

بنابراین گزارش این تازه ترین تیراندازی در شهر شیکاگو است که رخ می دهد، دوشنبه گذشته، 30 تیرماه تنها در یک روز 25نفر مورد اصابت گلوله قرار گرفتند.

این شبکه خبری اضافه نمود: در روزهای شنبه و یکشنبه نیز 63 نفر دراین شهر مورد اصابت گلوله قرار گرفتتند که از این تعداد حداقل 12 نفر جان باختند.

قیاس شیکاگو با افغانستان از سوی ترامپ

حوادث تیراندازی در شهر شیکاگو بدان حد است که دونالد ترامپ در جریان نشست خبری 30 تیرماه خود با وبلاگ تاوافی در خصوص اعزام یگان های ویژه برای سرکوب معترضان به نژادپرستی بخصوص در ایالت هایی که توسط دموکرات ها اداره می گردد، برای داشتن دست آویز چنین اعزام هایی گفته بود؛ حوادث خشونت بار تابستان سال جاری در شیکاگو آن را به یک منطقه جنگی و مکانی همچون افغانستان قیاس کرد.

آمار تیراندازی 2020 در آمریکا

آمار تیراندازی در آمریکا از ابتدای سال 2020 میلادی تا ماه ژوئن(خرداد) 260 مورد تیراندازی عظیم بوده که منجر به قتل 226 شهروند آمریکایی و مجروح شدن یکهزار و 54 نفر دیگر شده است.

از هر 100 آمریکایی 90 نفر مسلح هستند

خبرگزاری رویترز نیز در گزارشی مطرح نمود که تنها در سال 2007، از جمعیت 328 میلیون نفری آمریکا 270 میلیون نفر آن دارای سلاح گرم هستند.

رویترز در این باره گزارش داده بود که از هشت میلیون سلاحی که هرساله درجهان ساخته می گردد، چهار میلیون و 500 قبضه از آن در آمریکا فروخته می گردد.

این گزارش همچنین حاکی است که کشور یمن با 61 فرد مسلح از هر 100 نفر در رده دوم درجهان پس از آمریکا که از 100 نفر 90 نفر مسلح هستند، قرار داشته است.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "14 مجروح در حادثه تیراندازی شیکاگو آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "14 مجروح در حادثه تیراندازی شیکاگو آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید