5 روش خرید بسته های اینترنت موبایل مقرون به صرفه تر با وجود افزایش قیمت ها و حذف بسته های پرمصرف

به گزارش وبلاگ تاوافی، در حالی که بسته های اینترنت موبایل پرمصرف و حجم دار مدت دار اپراتورها حذف شدند و بسته های ماهیانه یا هفتگی چند گیگابایت نیز گران قیمت هستند و با توجه به افزایش قیمت بسته های اینترنت ثابت، حالا باید چگونه هزینه خرید 100 الی 200 گیگابایت اینترنت در ماه را مدیریت کنیم؟

5 روش خرید بسته های اینترنت موبایل مقرون به صرفه تر با وجود افزایش قیمت ها و حذف بسته های پرمصرف

این پرسشی مهم و جدی است که این روزها در فکر بسیاری از کاربران اینترنت موبایل ایران می چرخد و دنبال جوابی برای آن هستند. عملا، اپراتورهای همراه اول و ایرانسل، بسته اینترنت ارزان ای ندارند و بسته های 2 ماهه و 4 ماهه آن ها، حجم بسیار پایینی در حد 15 گیگابایت و 18 گیگابایت و قیمت بسیار بالایی در حد 60 الی 70 هزار تومان دارند.

اگر بخواهید با قیمت های فعلی، بسته اینترنت موبایل بخرید؛ شاید باید چند صد هزار تومان در ماه هزینه کنید تا به همان مصرف 100 یا 200 گیگابایت ماهیانه گذشته خود برسید که اصلا معقول نیست. بسیاری از کارشناسان پیش بینی می نمایند که به سر آمده است و حتی گران تر هم خواهد شد.

آیا باید با اینترنت موبایل، حداقل برای مصارف زیاد و دانلودها خداحافظی کنیم؟ آیا روش هایی نیست که هنوز بسته اینترنت موبایل با قیمت مناسب تر خریداری کنیم؟ چه اینترنت هایی می توانند جایگزین اینترنت موبایل باشند که در عین ارزان تر بودن، استفاده راحت تر و سریع تر داشته باشد؟

ما در این مطلب، 5 پیشنهاد یا ترفند برای استفاده اینترنت ارزان تر و جایگزین اینترنت موبایل و خرید بسته های اینترنت به صرفه تر ارائه خواهیم کرد که تقریبا برای همه کاربران اینترنت در ایران، کاربردی خواهند بود:

1- ترکیب اینترنت موبایل و ADSL/VDSL

بیرون از خانه سراغ اینترنت موبایل بروید و در خانه و دفتر محل کار و برای دانلود و استریم فیلم و سریال و ترافیک های بالا از اینترنت ثابت بهره ببرید. این راه چارهی است که در کشورهای پیشرفته استفاده می گردد.

همه جای جهان، اینترنت موبایل بسیار گران است ولی اینترنت ثابت ارزان تر و برای دانلود و فیلم و سریال و بازی مناسب تر است. در ایران هم اینترنت ثابت ADSL و VDSL ارزان تر از اینترنت موبایل است؛ حتی الان که قیمت ها افزایش داشته یا بسته ها کاهش حجم پیدا کردند. قیمت هر گیگابایت اینترنت ثابت در بدترین حالت 2 هزار تومان است. در بسیاری از بسته های اینترنت ثابت شرکت ها، قیمت هر گیگابایت چیزی بین 1.5 تا 1.8 هزار تومان است. ضمناً شما می توانید بسته های اینترنت مدت دار و پرحجمی چند صد گیگابایت بخرید.

اگر منزل شما به اینترنت ADSL یا VDSL یا فیبرنوری دسترسی ندارد و هیچ طوری نمی گردد این سرویس های اینترنت را بگیرید؛ اینترنت ثابت TD-LTE را جایگزین اینترنت موبایل در خانه و محل کار یا حتی در بیرون از خانه کنید. با خرید مودم همرامی مانند می توانیم هم از سیم کارت TDLTE و هم سیم کارت 4G LTE بهره ببرید.

در این شرایط، خرید یک بسته اینترنت موبایل چند گیگابایت در طول ماه برای شما کافی خواهد بود و احتیاجی نیست هزینه زیادی برای اینترنت موبایل بپردازید.

2- کوچ به اینترنت TD-LTE

امروز، ارزان ترین و در دسترس ترین اینترنت را باید TD-LTE بدانیم. اینترنت TD-LTE نه محدودیت خط تلفن و ثبت نام و کابل کشی و مسائل منطقه جغرافیایی یا سرعت پایین اینترنت ADSL را دارد و نه گرانی اینترنت موبایل!

ایرانسل، مبین نت و ده ها اپراتور ریسلر دیگر در حال سرویس دهی اینترنت TD-LTE هستند و بسته های آن مدت دار و با حجم بالا ارائه می شوند. ایرانسل بسته های 360 گیگابایت یک ساله یا 42 گیگابایت 30 روزه یا 300 گیگابایت 30 روزه ویژه شب دارد و قیمت آن ها حتی از اینترنت ADSL ارزان تر است.

کافی است یک مودم رومیزی TD-LTE بخرید و در خانه یا محل کار بگذارید و بعد یک بسته اینترنت TD-LTE برای آن بخرید تا همواره به اینترنتی مشابه موبایل دسترسی داشته باشید. سرعت اینترنت تی دی ال تی ای از اینترنت موبایل پایین تر است ولی از اینترنت ADSL بسیار بیشتر بوده و قطعا برای کارهایی مانند دانلودهای پر حجم یا استریم فیلم و سریال کافی است. ایرانسل سرویس اینترنت TD-LTE خود را تا 80 مگابیت ارائه می دهد ولی مبین نت و سرویس دهنده های دیگر سرعت 40 الی 50 مگابیت را می دهند که اگر شما حتی نصف این سرعت را هم داشته باشید؛ باز اینترنتی مشابه موبایل با قیمت پایین تر دارید.

برای خانه و لپ تاپ، کامپیوتر شخصی و کنسول بازی خود اینترنت TD-LTE بگیرید و برای بیرون از خانه، می توانید یک بسته چند گیگابایت ماهیانه اینترنت موبایل بخرید تا همواره آنلاین بمانید.

3- کوچ به سیم کارت شاتل موبایل

در میان اپراتورهای موبایل، ایرانسل و همراه اول به طور کامل بسته های مدت دار به صرفه خود را حذف کردند. رایتل بعضی بسته ها را باقی نگه داشته است ولی در این میان، اپراتور شاتل موبایل هنوز هیچ بسته اینترنتی را حذف ننموده و شما با گسترده ترین و متنوع ترین بسته های اینترنت موبایل در این اپراتور روبرو هستید.

اگر اصرار به استفاده از اینترنت موبایل دارید و مثلا می گوید روی گوشی تلفن همراه و در بیرون از خانه، در ماه چند ده گیگابایت مصرف اینترنت دارید؛ بهتر است سیم کارت هوشمند شاتل موبایل را خریداری نموده و بسته های اینترنت این اپراتور را فعال کنید.

شاتل موبایل بسته های 30 و 50 گیگابایت ماهیانه به قیمت 80 و 98 هزار تومان دارد یا بسته های مدت داری مانند 60 گیگابایت 6 ماهه و 30 گیگابایت 1 ساله ارائه می دهد.

پوشش دهی شبکه موبایل شاتل موبایل بسیار بهتر از گذشته شده است و با ویژگی سوئیچ اتوماتیک آنتنی که دارد؛ اگر در یک منطقه خود دکل های شاتل موبایل نباشند؛ به دکل های ایرانسل یا همراه اول متصل می شوید. این گونه، شما همواره متصل بوده و همچون اینترنت ایرانسل و همراه اول می توانید از اینترنت شاتل موبایل با سرعت و کیفیت بالایی بهره ببرید.

ما در مطلب راهنمای خرید بسته اینترنت شاتل موبایل در سال 1401 به طور کامل بسته های اینترنت موبایل شاتل موبایل را آنالیز و به صرفه ترین بسته ها را معرفی کردیم

4- استفاده از روش های غیرعادی خرید بسته اینترنت موبایل

هنوز ترفندهایی برای خرید بسته های اینترنت به صرفه از ایرانسل و همراه اول وجود دارد؛ فقط باید بگردید و ترفندهای خاص و پنهانی آن ها را پیدا کنید.

مثلا، با شماره گیری #1000* در ایرانسل و همراه اول، می توانید اینترنت همراهی ماهیانه ای به نسبت مصرفی که در گذشته داشتید ولی با قیمت مناسب تر بخرید.

مشترکان ایرانسل می توانند در اپلیکیشن ایرانسل من سراغ بخش بسته های اختصاصی بروند و بسته 10 گیگابایت 30 روزه با اعتبار 5 هزار تومانی چارخونه را خریداری نمایند:

روش دیگر، خرید بسته از بخش پیشنهادهای ویژه است. در این بخش می توانید بسته های 10 گیگابایت 10 روزه، 17 گیگابایت 90 روزه، 25 گیگابایت 15 روزه و از همه جالب تر، 90 گیگابایت 30 روزه پیدا کنید:

بعلاوه، کاربران ایرانسل اگر از سیم کارت روی مودم استفاده می نمایند؛ می توانند به پیشنهادهای ویژه روزانه ایرانسل برای خرید بسته اینترنت در بخش SMS مودم مراجعه نمایند:

در اپلیکیشن همراه من با مراجعه به بخش بسته های ترکیبی و انتخاب حجم اینترنت 15 گیگابایت یک ماهه، می توانید یک بسته شامل اینترنت، مکالمه و پیامک بخرید؛ در صورتی که بسته اینترنت 15 گیگابایت یک ماهه به طور مستقیم در بخش بسته های اینترنت ارائه نشده است:

همین طور، کاربران همراه اول می توانند به بخش همراهی اپلیکیشن همراه من مراجعه نمایند و بسته پیشنهادی همراه اول را فعال و تایید نمایند. معمولا در این بخش، متناسب استفاده اینترنت آن ها در ماه های گذشته، یک بسته پیشنهادی با قیمت مناسب وجود دارد. به طور مثال، برای من بسته 8 گیگابایت ماهیانه با قیمت 25 هزار تومان را نشان می دهد در حالی که بسته 7 گیگابایت 30 روزه عادی همراه اول در حدود 29 هزار تومان قیمت خورده است:

به هر حال، هنوز ترفندها و روش هایی برای خرید بسته های اینترنت موبایل به صرفه تر وجود دارد. ما نمی گوییم این روش برای همواره پاسخگو است یا یک راه چاره دائمی است ولی می تواند فعلا بحران عدم در دسترس بودن بسته اینترنت موبایل به صرفه یا مدت دار و حجم دار را حل نماید. راه چاره دائمی، گرفتن اینترنت VDSL و FTTH یا کوچ به اینترنت TD-LTE است.

5- خرید بسته های روزانه و هفتگی اینترنت موبایل

با تغییر بسته های اینترنت موبایل از فروردین ماه 1401، به طور کلی خرید بسته مدت دار به صرفه نیست و برعکس شما باید سیاست و استراتژی خود را تغییر دهید و سراغ بسته های کوتاه مدت روزانه و هفتگی بروید.

هم ایرانسل و هم همراه اول، در بخش بسته های روزانه و هفتگی و حتی ساعتی، بسته های ارزان ای ارائه می نمایند که بسیار بهتر از بسته های ماهیانه و مدت دار هستند؛ فقط شما باید یک عزم جدی برای خرید و تمدید چندین باره این بسته ها داشته باشید.

اجازه بدهید یک مثال بزنیم تا قضیه بیشتر روشن گردد: بسته 5 گیگابایت 30 روزه همراه اول قیمتی 23 هزار و 600 تومان دارد ولی بسته 6 گیگابایت 7 روزه همراه اول فقط 19 هزار و 500 تومان است. تصور کنید شما در ما به 15 گیگابایت اینترنت احتیاج دارید. خوب، خرید دو یا سه بار بسته 6 گیگابایت 7 روزه بسیار به صرفه تر از خرید سه باره بسته 5 گیگابایت 30 روزه است.

بازه های مصرف اینترنت خود را کوچک تر کنید و سراغ بسته های اینترنت روزانه و هفتگی بروید تا بتوانید با هزینه کمتر، اینترنت موبایل بیشتری بهره ببرید.

منبع: شبکه چی

به "5 روش خرید بسته های اینترنت موبایل مقرون به صرفه تر با وجود افزایش قیمت ها و حذف بسته های پرمصرف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 روش خرید بسته های اینترنت موبایل مقرون به صرفه تر با وجود افزایش قیمت ها و حذف بسته های پرمصرف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید