از تست های جعلی کرونا تا حواشی تمام نشدنی، تاثیر یک انتخاب اشتباه

به گزارش وبلاگ تاوافی، مرحله مقدماتی لیگ برتر تکواندو روز گذشته در سالن خانه تکواندو و از گروه دوم پیگیری شد که در نهایت سه تیم پیروز به کسب جواز حضور در مرحله دوم این مسابقات شدند. این در حالی است که حواشی متعدد باعث شد تا برآورد هایی در صعود بعضی تیم ها با دخالت مستقیم سازمان لیگ بوجود آید.

از تست های جعلی کرونا تا حواشی تمام نشدنی، تاثیر یک انتخاب اشتباه

سیروس رضایی که 26 اردیبهشت ماه در یک انتخاب اشتباه به عنوان رئیس سازمان لیگ تکواندو معرفی گردید، نتوانست در این مسئولیت عملکرد مناسبی داشته باشد تا کاندیدای ریاست فدراسیون در یکی از چند مسئولیتی که در فدراسیون دارد، نمره ای منفی دریافت کند.

استفاده از تکواندوکار غیر مجاز، غیبت در زمان وزن کشی، استفاده از هوگوهای مشکل دار، تست های کرونای جعلی، رعایت نکردن آیین نامه مسابقات در استفاده از تکواندوکاران رده سنی پایین تر و ... حاشیه هایی بود که در لیگ 1400 به اوج خود رسید و متأسفانه سازمان لیگ توانایی کنترل آنها را نداشت.

در جریان وزن کشی هفته پایانی از دور مقدماتی این مسابقات داوری که از سوی سازمان لیگ مسئول رسیدگی به تست های PCR بود، به تست های ارائه شده به وسیله یکی از تیم ها مشکوک شده و موضوع را به مسئولان سازمان لیگ منعکس می نماید. مسئولان سازمان لیگ نیز با وجود آنالیز موضوع و تایید جعلی بودن تست ها، اجازه حضور تیم فوق را صادر نموده اند. موضوعی که با واکنش بعضی تیم ها روبرو شده و با ارائه درخواست رسمی خواهان رسیدگی مسئله شده اند.

نکته مهم دیگر اینکه بر اساس بند 9 از نکات مهم پیوست بخشنامه مسابقات لیگ های تکواندو که به وسیله سازمان لیگ تنظیم و با امضای دبیر فدراسیون برای همه استان ها و باشگاه ها ارسال شده استفاده از تکواندوکاران به صورت همزمان در دو لیگ ممنوع می باشد و در صورت اتمام یک لیگ، تکواندوکارانی که از شرایط سنی لازم برخوردار باشد، می توانند در یک رده بالاتر شرکت نمایند. این موضوع مورد اعتراض بعضی تیم ها در مورد یک تیم دیگر می باشد که نادیده گرفته شده است.

در هفته اول این رقابتها نیز یکی دیگر از تیم ها به نداشتن رضایتنامه تکواندوکاری در تیم دیگر اعتراض داشت که این اعتراض هم رد شد.

بحث هوگوهای التکرونیکی هم فراتر از حاشیه است. در حالی که قرار بود روز گذشته هوگوهای مشکل دارد مربوط به شرکت مورد وثوق آقایان کنار گذاشته شده و از نمونه استاندارد آن بهره گیری گردد، سازمان لیگ در اقدامی جالب توجه فقط برای زمین مبارزه وسط این کار را انجام داد و زمین های دیگر بازهم با نمونه مشکل دار آن قضاوت شد. مسئله ای که مورد اعتراض اغلب تیم ها نهاده شد.

موضوع قراردادهای مسئله دار نیز یکی دیگر از مسائل ریشه ای لیگ تکواندوست که چندین بار در وبلاگ تاوافی به آن پرداخته شده است ولی به این مورد هم توجهی نشد. چرا تکواندوکاری که هیچ پولی از باشگاه خود دریافت ننموده، باید در دفتر اسناد رسمی قرارداد منعقد کند؛ آنهم قراردادی که در فدراسیون مورد قبول نیست و تکواندوکار برای رهایی از آن با مسائل عدیده ای روبرو خواهد شد.

رئیس تازه فدراسیون می بایست نه تنها نگاه ویژه ای به سازمان لیگ داشته باشد، بلکه با استفاده از متخصصان آشنا به کار، آیین نامه این رقابتها را به صورت جدی مورد بازبینی قرارداده و بندهایی که باعث ایجاد رانت برای تیم هایی خاص شده را آنالیز و حذف کند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "از تست های جعلی کرونا تا حواشی تمام نشدنی، تاثیر یک انتخاب اشتباه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از تست های جعلی کرونا تا حواشی تمام نشدنی، تاثیر یک انتخاب اشتباه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید