استفاده ماموران گمرک آمریکا از اپی که پیغام ها را حذف می نماید

به گزارش وبلاگ تاوافی به نقل از اینسایدر، این نامه در اکتبر 2021 میلادی از سوی لورنس برور مدیر ارشد اسناد در سازمان آرشیو و اسناد ملی آمریکا به اریک هایسن مدیر ارشد اطلاعات در وزارت امنیت میهن ارسال شده است.

استفاده ماموران گمرک آمریکا از اپی که پیغام ها را حذف می نماید

برور درباره شیوه استفاده از اپ Wickr (متعلق به آمازون) به وسیله کارمندان آژانس مذکور اظهار نگرانی نموده بود.

این نامه پس از آشکار شدن گزارش هایی در اخبار درباره اینکه ماموران گمرک و حفاظت از مرزهای ایالات متحده (CBP) از این اپ و بعلاوه واتس اپ استفاده می نمایند، ارسال شد. طبق اطلاعات موجود در این اپ متعلق به آمازون، می توان پیغام ها را به طور اتوماتیک حذف کرد.

نشریه وایس در سپتامبر 2021 میلادی اعلام نمود CBP در تمام اجزای سازمان از اپ Wickr استفاده می نماید. در 2019 میلادی نیز این نشریه گزارش داده بود این سازمان دولتی بیش از 700 هزار دلار برای اپ مذکور پرداخته است.

در نامه برور آمده است: من می خواستم برای اطمینان از آنکه مقررات مدیریت سوابق اضافه شده اند و بعلاوه تضمین آنکه CBP استفاده از این برنامه های پیغام رسان را مطابق با سیاست های مدیریت سوابق NARA و وزارتخانه تنظیم می نماید، ارتباط برقرار کنم.

او بعلاوه در ادامه نامه خواستار آن بود که از آگاهی تمام کارمندان درباره نگهداری تمام پیغام ها برای سوابق فدرال اطمینان حاصل گردد.

نگرانی برور آن است که استفاده از این نوع اپ ها به وسیله کارمندان سازمان امنیت میهن آمریکا بدون هیچ گونه قوانین و پیروی از مقررات نگهداری سوابق، وزارتخانه مذکور را در معرض خطر از بین بردن سوابق به طور غیر مجاز قرار دهد.

آمازون در 2021 میلادی Wickr را خرید. این اپ بین سازمان های دولتی، ارتش، وبلاگ تاوافی و سیاستمداران محبوبیت زیادی دارد. به گفته تحلیل گران اقدام آمازون به این شرکت یاری می نماید به قراردادهای دولتی بیشتری دست یابد و با مایکروسافت رقابت کند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "استفاده ماموران گمرک آمریکا از اپی که پیغام ها را حذف می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده ماموران گمرک آمریکا از اپی که پیغام ها را حذف می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید