افزایش 20 هزار تخت به ظرفیت اقامت گاه های استان قم

به گزارش وبلاگ تاوافی، خبرنگاران: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: در حال حاضر 9 هزار تخت در هتل ها، هتل آپارتمان ها و اقامتگاه های استان وجود دارد که در برنامه ششم این ظرفیت باید به 20 هزار تخت برسد.

افزایش 20 هزار تخت به ظرفیت اقامت گاه های استان قم

به گزارش وبلاگ تاوافی از قم، عیسی رضایی صبح امروز در نشست خبری با موضوع تشریح برنامه های دولت و اقدامات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی استان گفت: در استان قم 350 اثر تاریخی ثبت و هزار مورد نیز شناسایی شده است که برنامه ریز ی های لازم برای احیا، بازسازی و ساماندهی این بناها در دستور کار است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی قم، توسعه و تامین زیرساخت ها را مهمترین اقدام در راستای ساماندهی جهانگردی استان بیان نمود و اضافه نمود: در حال حاضر 9 هزار تخت در هتل ها، هتل آپارتمان ها و اقامتگاه های استان وجود دارد که در برنامه ششم این ظرفیت باید به 20 هزار تخت برسد.

وی با تاکید براینکه توسعه جهانگردی زیارتی در استان قم باید هدف برنامه ریزی دستگاه های دولتی باشد، مطرح کرد: 28 سازمان دولتی در حوزه جهانگردی دخیل هستند که همکار و همدلی همه دستگاه ها نقش موثری در توسعه جهانگردی مذهبی دارد.

رضایی به اقدامات انجام شده در حوزه میراث فرهنگی اشاره نمود و گفت: بازسازی و احیای آثار تاریخ از جمله کاروانسرای تینوج، محوطه قلی درویش، خانه های تاریخی زند و یزدان پناه، بازار عظیم، گذرخان، دیرگچین، خانه رهبری، مدرسه جهانگیرخان، مسجد اعظم و خانه ملاصدرا از اقداماتی بوده که در این راستا پیگیری و اجرا شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی قم، به همراهی و نقش آژانس های مسافرتی در جذب جهانگرد و جهانگرد در استان اشاره نمود و اظهارداشت: در حال حاضر این آژانس ها تنها برای انتقال زائران به شهرها و نقاط مختلف کشور اقدام می نمایند، طبق برنامه ریزی های انجام شده برای معرفی جاذبه های جهانگردی و معرفی استان به جهانگردان و زائران از ظرفیت آژانس های مسافرتی استفاده می گردد.

وی از افتتاح 4 پروژه عظیم حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی استان در هفته دولت خبرداد و اعلام نمود: افتتاح مجتمع تفریحی- جهانگردی زیتون و 3 هتل با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد و 400 میلیون تومان به بهره برداری می رسند.

آ

منبع: تسنیم

به "افزایش 20 هزار تخت به ظرفیت اقامت گاه های استان قم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 20 هزار تخت به ظرفیت اقامت گاه های استان قم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید