این شاهین شگفت انگیز دو برابر سرعت پراید سرعت دارد!

به گزارش وبلاگ تاوافی، عکس زک ژی که تصویر دراماتیک یک شاهین بحری ماده را در حال دفاع از جوجه اش نشان می دهد برنده جایزه سال عکاسی از پرندگان شد.

این شاهین شگفت انگیز دو برابر سرعت پراید سرعت دارد!

به گزارش خبرآنلاین، این عکس که در کالیفرنیا گرفته شده در میان 20 هزار اثر فرستاده شده، جایزه نخست را تصاحب کرد.

او گفت: برای چهار سال کوشش کردم، تصویر کمیابی از یک شاهین ماده را ثبت کنم که با سرعت و چابکی شگفت انگیزش به پلیکان های قهوه ای بزرگ حمله می نماید. من عاشق چشم های هراسان و غافلگیرشده پلیکان در این عکس هستم. این حرکت بسیار سریع و در کمتر از یک چشم بهم زدن انجام شد، ولی من این تصویر را تا ابد به یاد خواهد داشت.

شاهین بحری نوعی شاهین بزرگ و از پرندگان شکاری مقیم هر پنج قاره دنیا است. سطح پشتی شاهین بحری خاکستری مایل به سربی، سطح زیرین بدنش سفید با خطوط باریک سیاه و سرش سیاه رنگ است. بر اساس نشنال جئوگرافیک، بیشترین سرعت میزان گیری شده شاهین بحری، 389 کیلومتر بر ساعت است. لازم به ذکر است که حداکثر سرعت خودرو پراید 170کیلومتر در ساعت است. این پرنده به علت سرعت بالای خود مشهور است و او را تبدیل به سریعترین پرنده در دنیا و بعلاوه سریع ترین عضو در میان تمام جانوران می نماید.

این شاهین جثه ای بزرگ و تقریباً به میزان کلاغ دارد. طول بدنش 34 تا 58 سانتی متر و طول بال های باز آن 80 تا 120 سانتی متر است.

منبع: dailymail

منبع: فرارو

به "این شاهین شگفت انگیز دو برابر سرعت پراید سرعت دارد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این شاهین شگفت انگیز دو برابر سرعت پراید سرعت دارد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید