ایگل کرمان موتور معرفی گردید ، مشخصات فنی و امکانات نهایی

به گزارش وبلاگ تاوافی، ایگل کرمان موتور در واقع همان جک j4 نو است. این خودرو در مشخصات فنی، ظاهر و امکانات تغییراتی دارد. مشخصات فنی و امکانات نو خودرو چیست؟

ایگل کرمان موتور معرفی گردید ، مشخصات فنی و امکانات نهایی

وبلاگ تاوافی - مجتبی اسماعیلی: ایگل کرمان موتور یا همان جک j4 فیس لیفت، روی پلتفرم نو کرمان موتور با کد PS1 توسعه یافت. روی این پلتفرم کرمان موتور قرار است خودروهای دیگری هم توسعه پیدا کند.

طراح این خودرو حسین وفایی است که در حال حاضر مسئولیت رهبری طراحی شرکت کرمان موتور را بر عهده دارد. وی درباره طراحی این خودرو به وبلاگ تاوافی گفت: با تمام محدودیت هایی که در بحث طراحی و ساخت قالب های بدنه وجود داشت، سعی کردیم این خودرو را اسپرت و زیبا طراحی کنیم

وی تاکید دارد که پرنده در حال پرواز زبان طراحی نو کرمان موتور و مبنای فیس لیفت جک J4 است.

JAC J4 مدت ها است که در چین فراوری نمی گردد. اما نسخه فیس لیفت آن، اولین محصول با نشان کرمان موتور است که قرار است به بازار عرضه گردد. اولین نمونه فراوریی این خودرو در نمایشگاه خودرو شهر آفتاب به نمایش در آمد.

اما مشخصات فنی خودرو و امکانات نو ایگل کرمان موتور چیست؟

مشخصات فنی

ایگل کرمان موتور از پیشرانه 1.5L تنفس طبیعی چهار سیلندر 16 سوپاپ مجهز به CVVT استفاده می نماید. این پیشرانه قادر است 104.5 اسب بخار قدرت و 137 نیوتون متر گشتاور فراوری کند. این پیشرانه همان نسخه موجود در جک J4 است با این تفاوت که حالا 10 نیوتون متر گشتاور کمتری فراوری می نماید. وظیفه انتقال توان پیشرانه نیز بر عهده گیربکس CVT است.

وزن این خودرو 1160 کیلوگرم است. این خودرو روی کاغذ پر شتاب به نظر نمی رسد، اما اگر خوب هماهنگ باشد احتمالا می تواند جوابگوی نیازهای عادی و روزمره باشد.

امکانات

چراغ های جلو و عقب LED، فرمان برقی، روکش صندلی چرمی، کروز کنترل، کلیدهای سیستم صوتی روی فرمان، مانیتور، دوربین دنده عقب و… از امکانات رفاهی ایگل کرمان موتور هستند.

از امکانات ایمنی این خودرو نیز باید به دو کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری، ترمزهای ABS+EBD، سنسور فشار باد تایرها و… اشاره نمود.

تغییرات در نمای جلو

به گفته حسین وفایی در قسمت جلوی ایگل کرمان موتور می توانید نمای روبروی یک پرنده در حال پرواز که بال هایش را گگردده و به سمت شما می آید را ببینید.

طراح ارشد کرمان موتور ادامه داد: در نمای جانبی برای هماهنگی با قسمت جلو و عقب یک رکاب به خودرو اضافه شد که ارتفاع خودرو را بیشتر نشان می دهد و آن را اسپرت تر می نماید.

یک ماهیچه قسمت پایینی خودرو قبلی وجود داشت تا خودرو را اسپرت تر نشان دهد. من با اضافه کردن یک قطعه تزیینی کرومی و ترکیب آن با ماهیچه سعی کردم، حالت اثر عبور یک سنگ در آب یا یک تیر شلیک شده را به بیننده القا کنم.

تغییرات عقب خودرو

وفایی درباره تغییرات در قسمت عقب ایگل کرمان موتور گفت: کوشش کردیم در این بخش با افزایش ارتفاع سپر و بیرون زدگی آن، البته تا جایی که محدودیت های مهندسی اجازه می داد، اجزای زیرین خودرو که در بیشتر خودروهای چینی یا مالی به شکل غیر زیبایی نمایان است را بپوشانیم.

در خصوص چراغ های عقب محدودیت های مهندسی تنها به من اجازه می داد با بیرون کشیدن چراغ ها و ایجاد پله روی آن، چهره عقب این خودرو را به ترند روز جهان نزدیک کنم.

یک المان کرومی دو چراغ عقب خودرو را به هم متصل می نماید تا خودرو کمی اسپرت تر و کشیده تر باشد، اما اصلا در پی یک تکه کردن چراغ خودرو نبودم.

تغییرات داخل کابین

کابین ایگل کرمان موتور مشابه نسخه قدیمی است با این تفاوت که روکش صندلی ها و رودری ها به رنگ کرم در آمدند. البته طراح این خودرو قبلا ار کوشش خود برای اعمال تغییرات بیشتر در کابین خودرو خبر داده بود.

پلتفرم PS1 کرمان موتور

کرمان موتور در جریان رونمایی از پلتفرم PS1 گفت که 65 درصد از اجزا و قطعات این خودرو داخلی سازی شدند. این خودروساز کرمانی بعلاوه مطرح نمود که این رقم تا سرانجام سال به 85 درصد خواهد رسید.

خودروساز کرمانی گفت که از سال 1397 فاز طراحی و بومی سازی پلتفرم اختصاصی آغاز شد. در سال 1399 مهندسی پلتفرم PS1 به اتمام رسید و قطعه سازان در سال 1400 آغاز به ساخت قطعات آن کردند.

کرمان موتور در جریان نمایشگاه تحول صنعت خودرو نیز گفت که سه محصول روی پلتفرم PS1 فراوری خواهند شد. خودرویی که به عنوان ایگل کرمان موتور در نمایشگاه به نمایش عایدی در حقیقت نخستین نمونه از محصولات آینده این بن سازه به شمار می رود.

مسئولین این شرکت در زمان رونمایی این پلتفرم مطرح نمودند که محصول دوم پلتفرم PS1، یک خودرو کراس (احتمالاً هاچ بک) خواهد بود.

رنو سامسونگ XM3 سروش دیزل رونمایی شد / همه چیز درباره رنو آرکانا کره ای

کولیوس نو با سروش دیزل مبنا می آید / آنالیز رنو سامسونگ QM6 وارداتی

جتور تراولر بهمن موتور را بشناسید / لندروور دیفندر منطقه ها محروم

تاکسی برقی لونا ایران خودرو معرفی گردید / محصول مشترک رنو و JMC چین!

بستیون نات معرفی گردید / خودرو برقی ایران خودرو چه ویژگی هایی دارد؟

خودروهای نو ایران خودرو در نمایشگاه را بشناسید

جایگزین پژو پارس معرفی گردید / توقف فراوری پس از 23 سال!

پژو 207 شش سرعته دستی و اتومات مقایسه شدند / کدامیک برنده شد؟

بستیون نات معرفی گردید / خودرو برقی ایران خودرو چه ویژگی هایی دارد؟

تاکسی برقی لونا ایران خودرو معرفی گردید / محصول مشترک رنو و JMC چین!

خودروهای نو ایران خودرو در نمایشگاه را بشناسید

کولیوس نو با سروش دیزل مبنا می آید / آنالیز رنو سامسونگ QM6 وارداتی

منبع: بیت ران

به "ایگل کرمان موتور معرفی گردید ، مشخصات فنی و امکانات نهایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایگل کرمان موتور معرفی گردید ، مشخصات فنی و امکانات نهایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید