کم افت ترین خودروهای چینی بازار را بشناسید

به گزارش وبلاگ تاوافی، کم افت ترین خودروهای چینی بازار ایران کدامند؟ در بازار معاملات خودرو در کشور به جز ماشین های ایرانی، چند گروه حضور پررنگی دارند. شاید به جرات بتوان گفت بیشترین سهم از محصولات خارجی در بازار خرید و فروش داخل را کشور چین در اختیار دارد و اتومبیل های این کشور در سطوح مختلف کیفی و قیمتی دیده می شوند.

کم افت ترین خودروهای چینی بازار را بشناسید

یک خریدار چه قصد تهیه یک ماشین نو و چه یک ماشین کارنموده را داشته باشد، به غیر از قیمت، استهلاک و عمر مفید ماشین از نظر او در جایگاه مهم قرار گرفته است.

باید توجه داشت که صرف خارجی بودن یک خودرو ضامن کیفیت بالای آن نیست، حتی اگر طراحی و زیبایی چشم نوازی داشته باشد. درصد افت یک خودرو که به نوعی جمع اندازه استهلاک آن در طول عمر مفیدش محسوب می گردد یکی از موضوعات اصلی در کیفیت یک ماشین است.

از آنجا که بخش چینی در بازار خودرو از اهمیت بسیاری در این سال ها برخوردار شده است، در این مطلب کوشش داشتیم تا شماری از محصولات این کشور که در افت و استهلاک کمتری نسبت به محصولات مشابه دارند و در اصطلاح به کم افت ترین خودروهای چینی مشهو هستند را معرفی کنیم.

1 - برلیانس H320 و H330

اولین گزینه از فهرست کم افت ترین خودروهای چینی بازار ایران، سری H300 کمپانی برلیانس است که یکی از ارزانترین و در عین حال مناسب ترین گزینه های غیر ایرانی بازار این خودروی شناخته شده است.

برلیانس، سری H خود را در ایران در دو کلاس سدان و هاچ بک ارایه می نماید که مدل H320 و H330 این کمپانی به جز تفاوت در بدنه و طراحی ظاهر، از نظر امکانات و توانایی فنی شبیه به هم هستند. در واقع، تیپ H320 نسحه هاچ بک تیپ H330 است.

شاید در ظاهر این محصول کیفیت ساخت بالایی نداشته باشد، اما به علت عملکرد فنی و دسترسی به لوازم یدکی، عمر مفید و کاربری آن در سطح مناسب و کافی قرار گرفته است.

برای انتخاب بین این دو مدل تنها سلیقه خریدار مهم خواهد بود و تصمیمی که بین هاچ بک و سدان می گیرد؛ هر چند که در اغلب موارد مدل H330 به خاطر کشیده بودن طراحی این ماشین و هارمونی که با صندوق عقب می سازد مجذوب نماینده تر و بهتر است.

بنابراین، اگر در پی کم افت ترین خودروهای چینی با قیمت معقول هستید، بد نیست به آگهی های برلیانس نگاهی بیاندازید:

آگهی های خرید و فروش برلیانس H320

آگهی های خرید و فروش برلیانس H330

2 - جک J4

دومین مورد از فهرست کم افت ترین خودروهای چینی بازار ایران نیز یک سدان از کمپانی جک است که بین دو برادر قبلی خود یعنی J3 و J5 جای می گیرد. این محصول که حالا حدود 10 سال از رونمایی اش در چین می گذرد، به وسیله گروه کرمان موتور به بازار داخل کشور عرضه شد.

جک J4 یک محصول اقتصادی و به صرفه محسوب می گردد چرا که هم قیمت آن با توجه به کیفیت مطلوب موتور و گیربکس و کارکرد آن ها پایین است و هم اینکه اگر راننده با احتیاطی پشت آن باشد در تعمیرگاه و تهیه لوازم یدکی مشکل خاصی نخواهد داشت.

هر چند که جک J4 از کمی امکانات در بخش ایمنی و رفاهی و بعلاوه عرضه محدود در بازار رنج می برد، اما هندلینگ و فنربندی نرم آن هنگام رانندگی حس خوبی را منتقل می نماید. جعبه دنده این ماشین مجهز به فناوری CVT و دارای دو حالت اسپرت و رانندگی در برف است.

جک J4 نیز گزینه خوبی برای افرادی است که در پی خودروهای کم افت چینی هستند و قصد ندارند مبالغ هنگفتی را خرج نمایند.

آگهی های خرید و فروش جک J4

3 - دانگ فنگ H30 کراس

محصول دیگری که گاهی بین فروشندگان به عنوان کم افت ترین خودروی چینی نام برده می گردد، خودرویی از دانگ فنگ است. در واقع کسانی که معتقدند این خودرو افت بالایی ندارد آن را با ماشین های داخلی هم رده مقایسه می نمایند که بیراه هم نیست.

این هاچ بک سیستم تعلیق نرمی دارد؛ موتور TUV 1600 سی سی آن با یک گیربکس چهار حالته همراه شده و فضای خوب و جاداری را در کابین در اختیار راننده و سرنشینان قرار می دهد. دانگ فنگ H30 کراس رقیب مستقیم پژو 206 و پژو 207 محسوب می گردد و به طور کامل بازار این دو مدل فرانسوی را در ایران به چالش می کشد.

این خودرو در سطح آپشن ها و تنوع امکانات نیز نمره قابل قبولی می گیرد و در خصوص افت و استهلاک فنی آن نیز جای نگرانی نیست. هر چند که این محصول در کیفیت ساخت کابین و فرمان پذیری سطح بالا نیست، اما مصرف سوخت کمی دارد و در 100 کیلومتر حدود 7 لیتر بنزین می سوزاند.

بنابراین اگر ترجیح می دهید که به جای پژو 206 یا پژو 207 خودرویی غیرایرانی خریداری کنید، دانگ فنگ H30 کراس می تواند همان خودرویی باشد که دنبالش هستید.

آگهی های خرید و فروش دانگ فنگ H30

4 - چری آریزو 5 دنده ای لاکچری

چری از نام هایی است که گروه مدیران خودرو چندین سال است با آنها قرارداد همکاری دارند. بعد از ورود سری ماشین های ام وی ام که به وسیله همین کمپانی چینی ساخته می شد، این گروه ایرانی از حدود 7 سال پیش تصمیم گرفتند مدل هایی با نام خود برند چری وارد کند.

چری آریزو 5، چهارمین گزینه فهرست کم افت ترین خودروهای چینی بازار، یک سدان جمع و جور و مناسب جاده های شهری و مصرف روزانه که با مصرف پایین سوخت و گنجایش خوب اتاقک کابین رضایت دارنده اش را جلب می نماید. اگر چه تیپ اکسلنت آن فول محسوب می گردد و نسبت به تیپ لاکچری دارای تمام امکانات رفاهی است، اما مدل دنده ای لاکچری نیز از لحاظ کیفیت فنی و راندمان در قسمت مکانیکی کمبودی نسبت به آن نسخه ندارد.

چری آریزو 5 شتاب اولیه پایینی دارد و عملکرد گیربکسش، خصوصاً در سرعت های بالا، در جایگاه مطلوبی قرار نمی گیرد؛ اما از آنجا که کیفیت ساخت خودرو خوب است، می توان با نگهداری و مراقبت کافی کمتر به تعمیرگاه ها رفت و عمر مفیدش را افزایش داد.

این خودرو در 100 کیلومتر کمتر از 6 لیتر بنزین می سوزاند و با شتاب صفر تا 100 در حد 10 ثانیه، سقف سرعتی نزدیک به 185 کیلومتر می دهد.

آگهی های خرید و فروش چری آریزو 5

5 - هاوال H2

خودروی کم افت چینی بعدی نیز یکی از محصولات گروه گریت وال چین است. از ساخت و معرفی هاوال H2 در کشور مبدا حالا حدود 8 سال می گذرد و اولین بار نیز در سال 1394 به ایران وارد شد؛ اما پس از توقفی کوتاه، همکار نو ایرانی این شرکت چینی، یعنی بهمن خودرو، حدود 3 سال بعد مجوز خط مونتاژ و فراوری آن را گرفت.

هاوال اچ 2 کیفیت ساخت خوب و بالایی دارد و نحوه جایگیری جایگاه های آن در اتاقک نسبت به دیگر ماشین های همکلاس تغییر نموده و باعث شده دید بهتری به راننده و سرنشینان جلو بدهد.

کراس اوور هاوال H2 که دو عنوان چینی دیگر در خانواده جک و چری را به رقابت دعوت می نماید، از یک موتور 1500 سی سی توربو با یک گیربکس 6 سرعته با حالت رانندگی در برف بهره می برد. هر چند که وقتی به اعداد خروجی می رسیم وضع این محصول چندان خوب نیست؛ شتاب اولیه هاوال H2 پایین و نزدیک 12 ثانیه است و در 100 کیلومتر حدود 9 لیتر سوخت مصرف می نماید.

بعلاوه، عایق بندی این ماشین در سرعت های بالا در شرایط سطح بالایی قرار ندارد. اما از نظر امکانات مثل بیشتر خودروهای چینی در بازار تنوع خوبی دارد و از لحاظ اندازه استهلاک نیز در صورت مراقبت و حفظ سلامتی آن نگرانی زیادی متوجه آن نخواهد بود و به عنوان یکی از کم افت ترین خودروهای چینی بازار شناخته می گردد.

آگهی های خرید و فروش هاوال H2

6 - هایما S5

گزینه بعدی فهرست کم افت ترین خودروهای چینی بازار، هایما S7 است. ایران خودرو چند سال بعد از معرفی و واردات هایما S7 ، به هدف ادامه این پیروزیت مدل دیگری از این کمپانی با نام هایما S5 را وارد کرد. این مدل که از یک موتور توربو و امکانات قابل قبولی برخوردار است، مانند خیلی از ماشین های این رده در عناوین چینی از جعبه دنده CVT بهره می برد و دارای سیستم تعلیق و شتاب مناسبی است.

هایما S5 برخلاف مورد قبلی مصرف سوخت کمتر یعنی 8 لیتر در 100 کیلومتر و بعلاوه شتاب اولیه 9 ثانیه دارد و از این نظر در پله بالاتری قرار می گیرد. هایما S5 به خاطر وزن سبک خود سرعت بالا و تعلیق نرمی در رانندگی دارد و تنها موارد منفی آن در قسمت فنی، کشش و قدرت کم موتور و جعبه دنده در سربالایی ها و نرمی بیش از حد فرمان در سرعت های بالاست.

اگر در پی کم افت ترین خودروهای چینی بازار هستید و توانایی پرداخت اقتصادی آن را هم دارید، هایما S5 می تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

آگهی های خرید و فروش هایما S5

7 - جک S5

آخرین گزینه کم افت ترین خودروهای چینی بازار جک S5 است. جک اس 5 در سال 1394 پا به بازار کشورمان گذاشت و امروز هم همچنان بر روی خط مونتاژ کرمان موتور قرار گرفته است.

جک S5 یکی از پیروز ترین و یکی از برترین خودروهای چینی بازار ایران است که توانسته آمار فروش بسیاری خوبی از خودش به جای بگذارد. برخلاف بیشتر خودروهای چینی که عمر کوتاهی در بازار کشورمان دارند، جک S5 توانسته بیش از 6 سال روی خط فراوری باقی بماند که خودش نشان دهنده استقبال فراوان مشتریان ایرانی است.

در حال حاضر، جک اس 5 به صورت دستی و اتوماتیک در بازار ایرانی قابل خرید است (البته باید گفت که نسخه های اتوماتیک جک S5 خودروهای فول آپشن محسوب می شوند). این خودرو طراحی شبیه به خودروهای کره ای دارد. بعلاوه، پیشرانه قوی، آپشن ها و امکانات متنوع و البته خدمات پس از فروش خوب کرمان موتور باعث محبوبیت بالای این خودرو شده است.

آگهی های خرید و فروش جک S5

جمع بندی؛ کدام خودروی کم افت چینی را بخریم؟

همانطور که خواندید موارد بالا از کم افت ترین خودروهای چینی به شمار می فرایند که در صورت قصد خرید یک ماشین با کیفیت خارجی و خصوصاً چینی می توان این گزینه ها را آنالیز کرد.

به غیر از موارد بالا، عناوین دیگری مثل محصولات ام وی ام، بی وای دی و چری تیگو 7 نیز در بازار وجود دارند که کم و بیش و با اختلاف نه چندان محسوسی در زمینه افت کیفی شبیه به هم هستند.

ما در این مطلب کوشش کردیم که در هر رده قیمتی، یک خودروی کم افت چینی را به شما عزیزان معرفی کنیم. مطمئناً قیمت خودرو، آن هم در بازار نه چندان پررونق امروز، معیار مهمی در خرید خودرو محسوب می گردد.

در هر صورت امیدواریم که راهنمای خرید خودرو بالا برایتان مفید بوده باشد. نظر شما درباره خودروهای نامبرده چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید دارند؟ آیا جای خودرویی در این فهرست خالی است؟ نظرات و پیشنهادات خودتان را با ما در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "کم افت ترین خودروهای چینی بازار را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کم افت ترین خودروهای چینی بازار را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید