مقایسه چری تیگو 7 ie با بی وای دی S6 و رنو داستر

به گزارش وبلاگ تاوافی، در این مقاله سعی نموده ایم به آنالیز جزئیات مقایسه چری تیگو 7 ie با بی وای دی S6 و رنو داستر بپردازیم. یکی از خودروهای شاخص کمپانی چری که به بازارهای چین و دنیا ورود پیدا نموده است، کراس اوور به روز تیگو 7 است. برای آشنایی بیشتر با ما همراه باشید.

مقایسه چری تیگو 7 ie با بی وای دی S6 و رنو داستر

مقدمه ای بر مقایسه چری تیگو 7 ie

کمپانی های خودروسازی چینی طی سال های اخیر، پیشرفت های زیادی نموده اند. آنها سعی داشته اند اشکالات رایج سال های اول را که باعث ایجاد ذهنیت هایی منفی به ماشین های چینی شده بود، برطرف نمایند. شرکت چری این کارها را طی مشارکت با خودروسازان معتبر و متخصصان جهانی و بعلاوه افزودن آپشن ها و … عملیاتی کردند. بنابراین شرایط این خودروها بهتر از گذشته شد.

یکی از این خودروسازان چینی، کمپانی چری بود که حالا توانسته خودش را به عنوان بزرگ ترین صادرنماینده اتومبیل سرزمین اژدها مطرح کند. در مقایسه چری تیگو 7 ie، این خودرو شرایط، آپشن ها و فناوری های بیشتری نسبت به تیگو 5 دارد و به نوعی نماینده این کمپانی در بازارهای جهانی لقب گرفته است.

از سال 96، خیابان های ایران زیر چرخ های این کراس اوور مدرن چینی نهاده شد. در ابتدا هم فقط تیپ های اکسلنت آن راهی بازارها شد، اما مدیران خودرو سال بعد از آن تصمیم گرفتند که تیپ های ie آن را هم راهی بازارهای ایران کند. سپس یک سال بعد، پیروز به انجام این کار شد.

تفاوت های تیپ ie در ابتدا مربوط به رینگ ها بود که از 5 پنجره به 10 پره تبدیل شده بود. به گفته کمپانی مدیران خودرو هم در کابین این خودروی به روز، تغییرات زیادی نسبت به تیپ اکسلنت رخ داده بود؛ یعنی که شرایط سیستم صوتی بهتر شده بود و عایق بندی شرایط بهتری داشت. بعلاوه ترمز پارک برقی، اتوهلد و کنترل پایداری در سرازیری و … به آن اضافه شده بود. در واقع ما با یک کابین دوست داشتنی تر و مدرن تر روبه رو هستیم.

در این حوزه، یعنی کراس اوورهای به روز و میانه بازار ایران، البته خودروهای دیگری هم وجود دارند که غالباً چینی هستند. این خودروهای چینی عبارتند از: ام جی GS 2017، هایما S7 و بی وای دی S6 و خودروهای شبیه آ ن ها.

در ادامه مطلب با هم نگاهی به مقایسه چری تیگو 7 ie با بی وای دی S6 و رنو داستر می اندازیم تا ببینیم که شرایط از چه قرار است.

تیگو 7 از نمای روبه رو

مقایسه چری تیگو 7 ie با بی وای دی S6

برای مقایسه چری تیگو 7 ie، از یک مقایسه ای چینی آغاز می کنیم. بی وای دی S6 معروف است به اینکه می گویند یک نسخه کپی شدهٔ یکی از نمونه های لکسوس است. احتمالاً زیاد شنیده اید که چینی ها کپی کار هستند؛ اما در این یک مورد، شاهد یک همکاری قانونی میان کمپانی های بی وای دی و تویوتا هستیم که این شباهت را توجیه می نماید.

این خودرو اولین کراس اوور درست و حسابی بی وای دی است. نکته جالب این است که این خودرو، اولین کراس چینی ای است که توانسته پنج ستاره ایمنی را از سی انکاپ دریافت کند. شاید بپرسید سی انکاپ چیست؟ این مؤسسه به وسیله سازمان معتبر ایمنی اروپایی یوروانکاپ در چین تأسیس شده است و امروزه تست های تصادف و ایمنی چینی به وسیله این خودرو و با نظارت متخصصان چینی و اروپایی انجام می گردد. چینی ها عملاً خواسته اند که با این ستاره ها، مشکل همیشگی ایمنی خودروهایشان را حل نمایند. این کراس ها، جزو معدود تک دینفرانسیل های چینی هستند که می توانند قدرت آفرود و مانور خوبی را برای شما به ارمغان آورند.

اکنون اجازه دهید به مقایسه چری تیگو 7 ie و بی وای دی S6 بپردازیم. از نظر ظاهری، غالباً نمره رجحان را به چری تیگو 7 می دهند. البته در مقایسه چری تیگو 7 ie ظاهر بی وای دی هم چشم نواز و به روز است، ولی کمی حجیم و پف نموده به نظر می رسد. طراحی تیگو 7 به گونه ای است که جلوپنجره و بخش جلویی خودرو، حجیم تر و تهاجمی تر به نظر می رسد. درحالی که این امر در بی وای دی S6 برعکس است؛ یعنی قسمت عقب خودرو حجیم تر از آب در آمده است.

در مقایسه چری تیگو 7 ie و بی وای دی S6، نوع چراغ ها و نحوه قرارگیری آن ها، سپرها و بعلاوه خطوط بدنه که هماهنگ از آب در آمده است، باعث شده است تا تیگو 7 ie خودرویی متناسب تر، تهاجمی تر، مدرن تر و مناسب تر برای شهر به نظر برسد. با مقایسه چری تیگو 7 ie و بی وای دی اس 6 می توان فهمید که هندلینگ، تعلیق و لذت رانندگی در خودروی تیگو 7 هم بهتر به نظر می رسد.

از حیث طراحی در مقایسه تیگو 7 ie و بی وای دی S6، کابین و آپشن های داخل آن و بعلاوه کیفیت ساخت هر دو خودروی چینی را باید در یک سطح ارزیابی کرد. شرایط خرید و فروش خودرو هم در خصوص تیگو 7 بهتر است. به طورکلی گفته می گردد که ارزش خرید تیگو 7 آن کمی بهتر است؛ هرچند که روی هم رفته تفاوت معناداری با هم ندارند.

با مقایسه تیگو 7 ie و بی وای دی S6 متوجه می شویم که هر دو خودرو در مزیت فضای مناسب کابین برای کاربران، و تعلیق و فنربندی مناسب مشترک هستند؛ با این تفاوت که تیگو 7 ie، ترمز پارک برقی و اتوهلد را هم به آپشن های خودش اضافه نموده است.

بعلاوه هر دو خودرو گیربکس 6دنده ای اتومات دوکلاچه دارند. البته درمورد تیگو، با پیشرانه توربوشارژ هم روبه رو هستیم. حجم پیشرانه بی وای دی S6 در مقایسه تیگو 7 ie، نزدیک به 1 لیتر حجم بیشتری دارد، اما قدرت فراوریشده دو خودرو تفاوت معناداری با هم ندارد؛ فقط بی وای دی 13 اسب بخار بیشتر قدرت فراوری می نماید.

از دیگر مزیت های تیگو 7 ie آن است که شتاب بهتر و مصرف سوخت مالی تری هم دارد و حداکثر سرعتی که به خودرو می بخش هم کمی بیشتر است. البته برای سفرهای جاده ای در مقایسه تیگو 7 ie، باید روی باک 72 لیتری بی وای دی بیشتر حساب کنید.

تیگو 7 ie بعلاوه آپشن هایی فنی دارد که بی وای دی از آن ها محروم است. این آپشن ها عبارتند از: کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل سرعت در سرپایینی، کنترل کشش و پایداری،حالت رانندگی دو حالته، ترمز کمکی، سنسور فشار باد تایر. در نتیجه مقایسه تیگو 7 ie و بی وای دی S6، باید تیگو 7 ie را خودرویی خوش دست تر، به روزتر و با کیفیت تر بدانیم.

پیشنهاد می کنیم برای آشنایی بیشتر با بی وای دی S6، سری هم به مقاله مقایسه بی وای دی S6 با جک S5 و چری تیگو 5 بزنید.

در ادامه مطلب، به مقایسه چری تیگو 7 ie با رنو داستر می پردازیم.

نمای داخلی تیگو 7

مقایسه چری تیگو 7 ie با رنو داستر

مقایسه بعدی یک مقایسه فرانسوی ـ چینی است. غالبا رنو داستر را با تیپ اکسلنت تیگو 7 مقایسه می نمایند، اما گروهی هم هستند که معمولاً ترجیح می دهند بین این دو خودرو انتخابی داشته باشند.

رنو داسترها خودروهایی کم آپشن هستند که شاید همین امر، توی ذوق بعضی از کاربران بزند. رویکرد رنو در بخشی از خودروهای خود همین است؛ بیشتر به کیفیت توجه می نماید تا بخش آپشن ها و موارد رفاهی. نکته بعدی هم آن است که رنو داسترها را می توان با قیمتی کمتر از تیگو 7 ie خریداری کرد که شاید این تفاوت قیمت برای قشر میانه معنادار باشد.

رنو داستر در نسخه های فیس لیفت خودش خواسته است کمی به مدرن بودن نزدیک گردد؛ اما قطعاً از حیث ظاهر، داخل کابین و آپشن های آن در مقایسه چری تیگو 7 ie، رنو داستر نمی تواند به پای تیگو 7 ie برسد. از نظر قدرت فراوریشده هم که شرایط تیگو بهتر است. بنابر این توصیف ها، شما باید به تیگو نظر داشته باشید. اما این نظر اشتباهی است.

نمای پشتی چری تیگو 7

برای کسانی که در پی یک خودروی کراس مناسب اروپایی هستند که هم کیفیت بهتری داشته و هم قدرت آفرودش مناسب باشد و در طی زمان هم مشکل افت قیمت نداشت باشد، حتما نمونه ای از رنو، بهتر از نمونه ای از کمپانی چری است. به همین علت است که هنوز هم رنو داستر طرف داران خودش را دارد. بنابراین در مقایسه چری تیگو 7 ie با رنو داستر، می توان گفت که رنو گزینه بهتری است.

پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر مطلب مقایسه رنو داستر با رنو کپچر و پژو 2008 را هم مطالعه کنید.

سخن آخر

امیدواریم که این مطلب اطلاعات مفیدی دربارهٔ مقایسه چری تیگو 7 ie در اختیار شما قرار داده باشد. با مراجعه به سایت وبلاگ تاوافی از آخرین قیمت خرید و فروش تیگو 7 به سایت وبلاگ تاوافی مراجعه کنید.

نظر شما درباره مقایسه بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ آیا تجربه سواری با هر سه خودرو را داشته اید؟ نظرات و تجربیات خودتان را با ما در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "مقایسه چری تیگو 7 ie با بی وای دی S6 و رنو داستر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه چری تیگو 7 ie با بی وای دی S6 و رنو داستر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید