بلیط هواپیما به فنلاند

به گزارش وبلاگ تاوافی، فنلاند یکی از کشورهای شمال اروپاست و از نظر مساحت ششمین کشور اروپا می باشد. تراکم جمعیت در آن پایین است و در هر کیلومتر مربع آن تنها 16 نفر زندگی می نمایند.

بلیط هواپیما به فنلاند

بلیط هواپیما به فنلاند و گردشگری در میان منشور رنگ ها

بعضی به اشتباه فکر می نمایند، کشورهای شاقتصادی و سرزمین های اسکاندیناوی به جز برف و یخ و سرما هیچ متاع دیگری برای عرضه به گردشگران ندارند و گردشگرانی که بلیط هواپیما برای سفر به یکی از این کشورها خریداری می نمایند تنها فرصت ملاقات با مناظر برفی و سفیدپوش را خواهند یافت.

اما بر خلاف این تصور، کشورهای اسکاندیناوی تنها به برف و سرما خلاصه نمی شوند و غیر از هتل های یخی، مناظر منحصربفرد بسیاری در کشورهای این منطقه وجود دارند. فنلاند یکی از کشورهای اسکاندیناوی است که دیدنی برای گردشگرانی که بلیط هواپیما برای سفر به فنلاند تهیه کرده اند، بسیار دارد. در ادامه با وب سایت سفرتان همراه باشید تا با فنلاند و شهر هلسینکی بیشتر آشنا شویم.

فنلاند با کشورهای روسیه، نروژ و سوئد همسایه است و به وسیله خلیج فنلاند به استونی وصل می گردد. این کشور یکی از اعضای اتحادیه اروپا است. جمهوری فنلاند یکی از کشورهای شمال اروپاست. این کشور از نظر مساحت ششمین کشور اروپاست. تراکم جمعیت در آن پایین است و در هر کیلومتر مربع آن تنها 16 نفر زندگی می نمایند. در حال حاضر بیشتر جمعیت فنلاند در مناطق جنوبی آن ساکن هستند. زبان مادری فنلاندی ها فینی است که تنها زبان رایج در قاره اروپاست که ریشه آن هند و اروپایی نیست. زبان سوئدی دومین زبان این کشور است که 5/5درصد از مردم به آن تکلم می نمایند.

کره زمین سرشار از سرزمین هایی است که بی شباهت به تعاریف بهشتی در کتب مقدس نیستند و می گردد نام بهشت را به آن ها اطلاق کرد.

فنلاند یکی از همین سرزمین های اعجاب انگیز جهانست و در عین حال که از کشورهای برتر جهان برای زندگی و امنیت است، بخش طبیعی آن هم جزء برترین و زیباترین طبیعت های جهان شناخته می گردد و بخش عظیمی از شگفتی های جهان را می گردد در این کشور یافت. کشوری که هر فصل آن زیبایی های منحصر به فردی دارد؛ از شب های طولانی زمستان و پملاقاتی شفق های قطبی در آسمان گرفته تا برگ های هزار رنگ و چشم نواز در پاییز و البته هوای مطبوع و لذت بخش در تابستان های خنک و جان بخش.

هلسینکی یکی از شهرهایی است که در سواحل خلیج فنلاند و در اواسط قرن شانزدهم ساخته شده است.امروزهپایتخت فنلاند یک منطقه شهری مدرن و زیبایی است که حدود 1.44 میلیون نفر جمعیت دارد. از آنجایی که فنلاند زمانی بخشی از روسیه بوده است می توانید معماری روسی را در این قسمت پیدا کنید. همچنین می توانید معماری ابداعی و نوآورانه ای را در این ناحیه بیابید. شما می توانید غذاهای فنلاندی را بخورید، موزه های موجود را کاوش کنید، از کلیساهای زیبایی که در آن واقع شده است دیدن کنید و به سایر جاذبه های گردشگری در آن سر بزنید.

به خاطر تماشای بخشی از همین زیبایی ها است که در این مطلب قصد داریم تا سری به فنلاند و جاذبه های هیجان انگیز هلسینکی بزنیم و در کنار شما سفری کوتاه به این کشور داشته باشیم:

موزه روباز Seurasaari

این موزه می تواند روش و شیوه زندگی فنلاندی ها در گذشته را اشکار سازد. این موزه که در یکی از جزایر هلسینکی واقع شده است، 87 ساختمان کشور را در خود جای داده است. بعضی از مزارع موجود بیشتر از 44 قرن قدمت دارند. این در حالیست که قدمت بیشتر موارد به قرن 18 تا 20 می رسد. این موزه از سال 1909 شروع به کار کرده است اما در ماه های سرد سال بسته می گردد. بازدید نمایندگان می توانند نهاری را با خود به همراه داشته باشند و از خوردن آن در کنار موزه لذت ببرند. این موزه عظیمترین موزه فضای باز در فنلاند محسوب می گردد. راهنماهایی که در این مکان حضور دارند لباس محلی پوشیده اند و فعالیت های روزمره افراد این ناحیه را به تصویر می کشند.

پارک تفریحی Linnanmaki

زمانی که در حال گشت و گذار در موزه های این شهر هستید، به بچه ها خود اجازه دهید سری به پارک تفریحی Linnanmaki بزنند. این پارک تفریحی وسایل مختلفی دارد که می توانید از وجود آن ها لذت ببرید. همچنین در این مکان 13 رستوران مختلف گنجانده شده است که به هنگام گرسنگی می توانید سری به آن ها بزنید. هدف از ساخت این پارک تنها ایجاد سرگرمی برای بچه ها نبوده است. معمولا درآمد و منفعت حاصل از این پارک به دست بچه ها کار در فنلاند می رسد.

عبادتگاه Kamppi

زمانی که وارد این مکان می شوید بهتر است سکوت کنید. اگر قصد دارید از فضای شلوغ شهر هلسینکی دور شوید و به یک مکان ارام و ساکت پناه ببرید بهتر است به این محل بروید. این مکان با عنوان محل سکوت نیز شناخته شده است. این مکان کوچک با حمایت اقتصادی کلیساها اداره می گردد. محل عبادت Kamppi در میدان Narinkkatori واقع شده است و طراحی نواورانه ای دارد.

پارک Esplanadi

این پارک یک جای خوب برای فرار کردن از فضای شلوغ شهر و آرامش است. پارک Esplanadi در سال 1812 ساخته شده است و یک مکان عالی برای دیدن مناظر زیبای شهر محسوب می گردد. از آنجایی که این مکان بین دو خیابان شلوغ شهر هلسینکی واقع شده است در میان افراد محلی از محبوبیت خاصی برخوردار است. در این پارک افراد محلی و بازدیدنمایندگان می توانند از فضای سبز موجود لذت ببرند، در کافه های قدیمی به آرامش برسند یا از وجود ارکسترها و نمایش های خیابانی لذت ببرند. این پارک بهترین پارک هلسینکی محسوب می گردد.

کلیسای جامع Uspenski

این کلیسای جامع که به احترام مریم مقدس ساخته شده است، یکی ازبناهای زیبا و چشم نواز در شبه جزیره Katajanokka است که مشرف به شهر هلسینکی می باشد. این کلیسای جامع ارتدوکس شرقی از آجرهای قرمز با معماری طلا ساخته شده است و 133 گنبد سبز رنگ دارد. این کلیسا عظیم ترین کلیسای ارتدوکس در اروپای غربی است. کلیسای جامع Uspenski در سال 1860 تاسیس شده و مدل آن از کلیسای ساخته شده در نزدیکی مسکو گرفته شده است. این مکان پر از لوسترهای زرق و برق دار است. به جرات می توان گفت این کلیسا نشان دهنده تاثیر روسی ها بر روی فنلاند است.

کلیسای جامع هلسینکی

کلیسای سفید رنگ هلسینکی یکی از مکان های تاثیرگذار در این شهر است. این کلیسا توسط معماری طراحی شده است که میدان سنا را طراحی کرده است. این مکان در ابتدا با عنوان کلیسای سنت نیکلاس شناخته می شد اما زمانی که فنلاندی ها این مکان را از دست روسی ها گرفتند نام آن را به کلیسای جامع هلسینکی تغییر دادند. کلیسای جامع هلسینکی در سال 18300 ساخته شده است و ستون های سفید رنگی دارد. اگر گشت و گذار کردن در مکان های عجیب و غیر عادی را دوست دارید می توانید سری به کافه آن بزنید.

جزیره Suomenlinna

زمانی این مکان به عنوان پایگاه دریایی به کار می رفت و کشتی ها از این مکان حرکت می کردند. این مکان که بر روی شش جزیره سنگی در هلسینکی واقع شده است با عنوان قلعه فنلاند نیز شناخته شده و مشهور است. شاید بتوان گفت این مکان یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری در هلسینکی است و مکان عالی برای پیک نیک در تابستان محسوب می گردد. بازدید نمایندگان می توانند در تمام فصول سال به این ناحیه سفر نمایند و از زیبایی های آن لذت ببرند.

کلیسای Temppeliaukio Kirkko

اگر دوست دارید یکی از کلیساهای منحصر به فرد را در هلسینکی مشاهده کنید سری به این کلیسا بزنید. این مکان یکی از کلیساهای خیره نماینده است که در قرن بیستم ساخته شده است. ساخت و ساز این بنا برای اولین بار در سال 1930 شروع شد و سپس در طول جنگ جهانی دوم متوقف شد. ساخت دوباره آن در سال 1968 از سر گرفته شد. در نهایت فضای داخلی این بنا از سنگ ساخته شد و خورشید به وسیله گنبد مسی به آن می تابد. کلیسا دارای آکوستیک عالی و اغلب به عنوان محل برگزاری کنسرت مورد استفاده قرار می گیرد.

اگر اهل ماجراجویی زمستانی هستید باید بدون شک سری به منطقه فنلاند بزنید، این سرزمین شگفتی های بسیاری برای شما خواهد داشت. لاپ لند که بیشتر آن در مدار قطبی شمال واقع شده، نواحی شاقتصادی سوئد، نروژ و فنلاند را در برگرفته و تا شبه جزیره کولا تا روسیه امتداد می یابد.

می گویند جنگل های یخی و اسرارآمیز لاپ لند زادگاه بابانوئل است. حتی اگر کریسمس را جشن نگیرید و حتی کودک نیز نباشید دیدن دهکده بابانوئل که درست روی مدار قطب شمال واقع شده، خالی از لطف نیست. این دهکده پر از رستوران و مغازه های سوغاتی فروشی و مجسمه های یخی است، همچنین می توانید مدار قطب شمال که با رنگ کاملا تعیین شده را ببینید.

جالب است بدانید زمستان در این سرزمین 200 روز به طول می انجامد و زمان مناسبی برای تجربه های زمستانی، ورزش های زمستانی و نیز دیدن گونه های جانوری خاصی چون گوزن شاقتصادی را در اختیار گردشگران قرار می دهد.

یکی از مهم ترین جاذبه ها، شفق قطبی است که در بین ماه ژانویه تا آوریل در این سرزمین قابل مشاهده است پس در هنگام شب اگر آسمان صاف بود حواستان را جمع کنید تا فرصت دیدن شفق قطبی را از دست ندهید، شاید این اتفاق دوباره برایتان تکرار نگردد به علاوه اگر اهل عکاسی هستید، می توانید عکس های تکرار نشدنی را ثبت کنید.

سورتمه سواری از آن تجربه های منحصر به فرد لاپ لند است، شاید یکی از عواملی است که باعث می گردد هر گردشگری با دیدن آنجا به دیگران توصیه کند حتما برای یکبار هم که شده به لاپ لند سفر کند. این سورتمه ها توسط سگ های هاسکی و یا گوزن های شاقتصادی کشیده می شوند، این سافاری جذاب و هیجان انگیز به شما امکان تجربه فرهنگ محلی را نیز می دهد، شبیه قصه ها نیست؟

اگر اهل ورزش هستید می توانید از پیست های عظیم و مجهز اسکی در لاپ لند استفاده کرده و هیجان ورزش های زمستانی را تجربه کنید. اگر هم که می خواهید فرهنگ بومی و محلی فنلاند را ببینید کافیست سری بهLevin Lapinkyla بزنید، مزرعه ای سنتی که گردشگر ها با مهمان نوازی بسیار، پذیرایی می شوند. اینجا می تواند زندگی را به شیوه اهالی لاپ لند لمس کنید.

موزه آرکتیکم و سیدا نیز بخش هایی از فرهنگ و تاریخ فنلاند را به شما نشان خواهد داد و شما را با ویژگی های خاص فرهنگ و اقوام این منطقه آشنا کند.

یکی از تجربه هایی که نباید آن را از دست بدهید، حمام سونا در میان برف هاست؛ می گویند در فنلاند تعداد سوناها از ماشین های شخصی هم بیشتر است پس به راحتی می توانید یکی از آنها را پیدا کنید اما یکی از بهترین ها Yllas sauna gondola است که مدت دوساعت تجربه حضور در سونایی مدرن را در میان برف ها خواهید داشت. لاپ لند برای شما دیدنی های بسیاری خواهد داشت.

برای خرید آنلاین بلیط هواپیما به فنلاند به وبسایت وبلاگ تاوافی مراجعه کنید.

منابع:

karnaval.ir

alamto.com

hamshahrionline.ir

fa.wikipedia.org

تاریخ انتشار: 19 اردیبهشت 96

آخرین بروزرسانی: 10 مرداد 96

منبع: سفرستان

به "بلیط هواپیما به فنلاند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلیط هواپیما به فنلاند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید