تاکید تهیه کننده ها بر رعایت پروتکل ها درپی درگذشت یک بازیگر

به گزارش وبلاگ تاوافی، رییس اتحادیه تهیه نمایندگان سینمای ایران گفت: این اتحادیه از همکاران تهیه نماینده انتظار دارد در هنگام فراوری همچون گذشته کلیه پروتکل های بهداشتی را رعایت نمایند.

تاکید تهیه کننده ها بر رعایت پروتکل ها درپی درگذشت یک بازیگر

به گزارش وبلاگ تاوافی طبق خبر رسیده از اتحادیه تهیه نمایندگان سینما، سیدغلامرضا موسوی گفت: با توجه به گسترش روزافزون کرونا و لزوم حفاظت از همکاران هنگام فراوری فیلم، لزوم دقت بیشتر همکاران تهیه نماینده در رعایت شرایط بهداشتی و پروتکل های ویژه فراوری کاملا لازم است.

او اضافه کرد: اتحادیه از کلیه همکاران انتظار دارد که علاوه بر بیمه مسئولیت مدنی و حوادث، حتما کارکنان پروژه بیمه کرونا نیز بشوند. خوشبختانه همکاران ما در سینمای ایران اعم از کارکنان سالن های سینما و تهیه نمایندگان حرفه ای، پروتکل ها را در حد خوبی رعایت نموده اند و لازم می بینم از کارکنان سینماها و مدیران سالن ها به خاطر رعایت دقیق نکات ایمنی و همچنین تهیه نمایندگان همکار تشکر و قدردانی کنم.

موسوی در ادامه اعلام کرد: در چنین شرایطی از تهیه نمایندگان همکار انتظار داریم که حتی الامکان از اعضای صنوف خانه سینما در پروژه ها استفاده نمایند تا بیکاری مشکل دیگری بر مسائل اعضای محترم صنوف اضافه نکند، بخصوص که در بین اصناف فراوریی، رده های کیفی و کمی شغلی با دستمزدهای متفاوت وجود دارد و تهیه نمایندگان می توانند بهترین های هر حرفه را برای پروژه های خود انتخاب نمایند.

او ضمن تاکید مجدد بر لزوم رعایت استاندارد بهداشتی و پروتکل های اعلام شده از سوی کارگروه کرونای سازمان سینمایی، تاکید نمود که تهیه نمایندگان در پروژه های سینمایی و سریال ها مدیر و مسئول پروژه هستند و بنابراین انتظار می رود که همچنان با رعایت پروتکل های بهداشتی حافظ جان تک تک اعضای پروژه باشند و اجازه ندهند که فرد یا افرادی با عدم رعایت نکات بهداشتی به جان دیگر همکاران پروژه لطمه وارد نمایند. طبیعتا انتظار داریم با افرادی که پروتکل های بهداشتی رارعایت نمی نمایند برخورد لازم صورت پذیرد و رفتار این افراد به صنوف ذیربط و اتحادیه اعلام گردد.

رییس اتحادیه تهیه نمایندگان سینمای ایران در سرانجام اظهار امیدواری کرد که رفتار حرفه ای اعضای پروژه باعث تداوم فراوری گردد و همچون گذشته نمونه ای برای دیگر اصناف کشور باشد.

به گزارش وبلاگ تاوافی، روز گذشته در پی درگذشت کریم اکبری مبارکه بر اثر کرونا، که همین اواخر مشغول بازی در یک سریال تلویزیونی بود، فاطمه معتمدآریا - رییس انجمن بازیگران خانه سینما - در یادداشتی که در اختیار وبلاگ تاوافی قرار داد، اعلام کرد: آرزو می کنم به بهای سنگین جان باختن هنرمندان تکرارناشدنی تئاتر و سینما، تدابیری فوری و موثر برای دور کردن سایه شوم و مرگبار این بیماری از محیط کاری بازیگران اندیشیده گردد.

همچنین لاله اسکندری که به همراه زنده یاد کریم اکبری مبارکه از بازیگرهای سریال جشن سربرون است، متنی برای اکبری مبارکه نوشته که در بخشی از آن آمده است: بااحساس مسئولیتی که داشتید برای این که کار گروه لنگ نماند با وجود ضعفی که داشتید جلو دوربین رفتید و گفتید دخترم باید در این حرفه صبوری کرد. و این شد نتیجه صبوری شما....روزهای سیاه کرونا رکورد می زند و خیلی از مشاغل تعطیل شده است، اما ظاهرا سینما و تلویزیون جزو شغل ها به حساب نمی آیند و من و همکارانم در بدترین شرایط باید در صحنه حضور داشته باشیم. چرا نهادهای مربوطه به این اتفاق ها ورود نمی نمایند تا حداقل برای مدتی فراوری پروژه ها را متوقف نمایند؟ آیا باید حتما جان همکار عزیز دیگری گرفته گردد تا متوجه بحرانی بودن شرایط شویم؟!

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تاکید تهیه کننده ها بر رعایت پروتکل ها درپی درگذشت یک بازیگر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید تهیه کننده ها بر رعایت پروتکل ها درپی درگذشت یک بازیگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید