تجربه گردشگران خارجی؛ زیبایی شگفت انگیز شهر خشتی دنیا

به گزارش وبلاگ تاوافی، زندگی در وسیع ترین بافت مسکونی دست نخورده دنیا جریان دارد. شهر یزد یکی از برترین نمونه های بافت تاریخی و خشتی دنیا در مرکز ایران قرار گرفته است.

تجربه گردشگران خارجی؛ زیبایی شگفت انگیز شهر خشتی دنیا

به گزارش گروه فرهنگی وبلاگ تاوافی، بافت تاریخی یزد از 74 محله قدیمی با کوچه های باریکِ خشت و گلی تشکیل شده است. محله هایی که کهن ترین آنان محله سید گل سرخ، دروازه مهریز، لب خندق، دروازه شاهی و مالمیر نام دارد.

یزد به عنوان وسیع ترین بافت مسکونی دست نخورده در دنیا تجربه شیرینی از یک سفر کویری را برای توریستان داخلی و خارجی به ارمغان می آورد و این مهم را توریستانی که طعم آن را چشیدند، می گویند.

زن توریست از یونان از معماری خاص شهر یزد و رنگ های به کار رفته در آن می گوید که در هیچ کجای دیگر بنا هایی مانند بادگیر یزد ندیده و این ها برایش جالب است.

توریست خارجی دیگری درباره باغ دولت آباد یزد با بلندترین بادگیر آن گفت، بسیار زیباست و چنین چشم اندازی را جای دیگری ندیده و دوست دارد دوباره به اینجا بیاید.

آندری از روسیه هم گفت، پیش از این، درباره یزد اطلاعی نداشته است، اما مهمان نوازی مردم، غذا های خوشمزه و مکان های قدیمی و تاریخی یزد مجذوب کننده است و پیشنهاد کرد همه برای تماشا اینجا بیایند.

بعلاوه توریست ایرانی که مهمان دیار کویری بود، از توریستی بودن شهر یزد، حفظ شدن بافت تاریخی و قابل استفاده بودن آن سخن گفت.

اگر ذوق عبور از کوچه های باریک و خشتی معروف به کوچه های آشتی کنان را دارید، اگر علاقه دارید دمی زیر بادگیر بروید و از کولر طبیعی بهره ببرید یا مانند گذشتگان از پله های آب انبار پایین بروید و خنکای آن را احساس کنید و لحظه ای در خانه های قدیمی یزد بنشینید و از فالوده و آش شولی یزدی نوش جان کنید، حتما سری به این شهر زیبا و تماشای بزنید.

منبع: ایران پرس

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "تجربه گردشگران خارجی؛ زیبایی شگفت انگیز شهر خشتی دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربه گردشگران خارجی؛ زیبایی شگفت انگیز شهر خشتی دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید