تکذیب لغو مجوز رونمایی از نسخه اسپانیایی شاهنامه در روز فردوسی

به گزارش وبلاگ تاوافی، ایسنا/ براساس اخبار منتشر شده، تکذیب لغو مجوز رونمایی از نسخه اسپانیایی شاهنامه در روز فردوسی صورت گرفت.

تکذیب لغو مجوز رونمایی از نسخه اسپانیایی شاهنامه در روز فردوسی

مسعود رحمانی، مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در خصوص عدم صدور مجوز اداره کل میراث فرهنگی به افشین شحنه تبار، مدیر انتشارات شمع و مه در ایران و انگلیس بابت رونمایی از نسخه اسپانیایی شاهنامه در 25 اردیبهشت اظهار کرد: نسخه اسپانیایی شاهنامه فردوسی از طریق خانم سلاس اسپانیایی الاصل ترجمه شده و در انتشارات شمع و مه از طریق افشین شحنه تبار در 7 جلد آماده شده است.

وی افزود: برای رونمایی از این مجموعه در روز بزرگداشت فردوسی با درخواست افشین شحنه تبار موافقت کردیم. حتی اعلام کردیم که وزارت امور خارجه سفرای کشورهای اسپانیایی زبان را نیز به این مراسم رونمایی دعوت کند تا رونمایی از این مجموعه با حضور این مهمانان صورت گیرد.

مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: پس از انجام کارهای اداری و نامه نگاری های این مراسم، برخی از کارشناسان دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی اعلام کردند که این مجموعه پیش از این چندین بار در روز بزرگداشت فردوسی رونمایی شده است. این موضوع برای ما علامت سوال ایجاد کرد و متوجه شدیم که این مجموعه در گذشته چندین بار رونمایی شده است.

رحمانی گفت: با توجه به اینکه برنامه هایی در روز فردوسی با حضور شخصیت های فرهنگی، علمی و سیاسی برگزار می شود و این برنامه ها باید در شأن آرامگاه فردوسی باشد، تصمیم گرفتیم یک کار و برنامه تکراری در این روز نداشته باشیم. از همین رو رونمایی از این مجموعه را لغو کردیم اما اعلام نکردیم که بابت آن مجوز نمی دهیم؛ چرا که در ابتدا اداره کل میراث فرهنگی پیشنهاد رونمایی از این مجموعه را داده بود.

وی شرح داد: حتی خاویر هرناندز، سرکنسول اسپانیا که در ترجمه این مجموعه همکاری داشته، اعلام کرد که این مجموعه در گذشته رونمایی شده است.

افشین شحنه تبار در توییتی نوشت بعد از چند ماه دوندگی و گرفتن همه مجوزها برای رونمایی نسخه کامل اسپانیایی شاهنامه در توس که 9 سال روی آن کار کرده بودیم، امروز گفتند اجازه این برنامه را در مشهد ندادن حتی اگر دستور وزیر باشه.

منبع: همگردی

به "تکذیب لغو مجوز رونمایی از نسخه اسپانیایی شاهنامه در روز فردوسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکذیب لغو مجوز رونمایی از نسخه اسپانیایی شاهنامه در روز فردوسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید