حدود 137 هزار نفر مجاز به انتخاب رشته در مقطع دکتری شدند

به گزارش وبلاگ تاوافی، به گفته رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از بین 186 هزار و 556 نفر داوطلب آزمون دکتری نیمه متمرکز، سال جاری 137 هزار و 117 نفر مجاز به انتخاب رشته شده اند.

حدود 137 هزار نفر مجاز به انتخاب رشته در مقطع دکتری شدند

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ تاوافی، عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه نتایج اولیه آزمون دکتری نیمه متمرکز سال 1401 با کوشش شبانه روزی کارکنان سازمان سنجش، زودتر از موعد مقرر در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد، گفت: از بین 186 هزار و 556 نفر داوطلب آزمون دکتری نیمه متمرکز، در امسال 137 هزار و 117 نفر مجاز به انتخاب رشته شده اند.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اعلام آمار داوطلبان مجاز به انتخاب رشته اضافه کرد: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می توانند در 247 کد رشته محل اعلام شده در دفترچه راهنمای انتخاب رشته اقدام به انتخاب رشته نمایند.

پورعباس با اشاره به اینکه مجموعاً 24254 نفر در آزمون دکتری نیمه متمرکز امسال پذیرفته می شوند گفت: ظرفیت پذیرش اعلامی در دانشگاه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری 12 هزار و 716 نفر و ظرفیت پذیرش اعلامی در دانشگاه آزاد اسلامی 11 هزار و 538 نفر است.

وی در سرانجام اضافه کرد: در صورت اعلام پذیرش نو دانشگاه ها به این سازمان به وسیله درگاه سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "حدود 137 هزار نفر مجاز به انتخاب رشته در مقطع دکتری شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حدود 137 هزار نفر مجاز به انتخاب رشته در مقطع دکتری شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید