خبرنگاران مانور آمادگی مقابله با آتش سوزی در فردیس اجرا شد

به گزارش وبلاگ تاوافی، کرج - خبرنگاران - مانور آمادگی و مهارآتش سوزی روز شنبه با همکاری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فردیس و شرکت پخش پالایش و فرآورده های نفتی در فردیس اجرا شد.

خبرنگاران مانور آمادگی مقابله با آتش سوزی در فردیس اجرا شد

مسوول مدیریت بحران فرمانداری شهرستان فردیس در حاشیه اجرای این مانور به خبرنگار وبلاگ تاوافی گفت: تمرین و سنجش میزان آمادگی نیروهای آتش نشانی ازمهمترین اهداف این مانور بود.

سامان ولی نوری اضافه نمود: آتش سوزی یکی از مهمترین و پرتکرارترین حوادث شهری است که بر خلاف سایر حوادث و بلایای طبیعی منشاء آن در بیشتر موارد خطای انسانی است .

وی اضافه نمود: یکی دیگر از عوامل مهم که ضرورت توجه به موضوع را دوچندان می کند این است که آتش سوزی به عنوان حادثه جنبی همزمان با وقوع بلایای دیگری مانند زلزله، طوفان و سیل رخ می دهد و بخشی بزرگی از خسارات این بلایای طبیعی ناشی از بروز آتش سوزی در خطوط گاز و برق وامثال آن می باشد.

مسوول مدیریت بحران فرمانداری شهرستان فردیس اضافه نمود: متاسفانه سازمان آتش نشانی فردیس با تراکم جمعیتی بالا با وجود تاسیسات و اماکن مهمی مانند انبار نفت، گروه مپنا، نیروگاه منتظر قائم و شهرک صنعتی سیمین دشت که اهمیت آنها در مقیاس ملی و حتی فراملی است ماشین آلات و تجهیزات آتش نشانی مناسب ندارد.

ولی نوری اضافه نمود: در راستای پیشگیری از بحران ضرورت دارد اقدامات مناسب در خصوص تهیه تجهیزات و ماشین آلات مدرن تر که دارای ظرفیت بالاتری هستند و توان عملیاتی نیروهای آتش نشانی را در شرایط بحرانی ارتقا می دهند ، صورت گیرد.

شهرستان فردیس با 600 هزار نفر جمعیت در جنوب کلانشهر کرج مرکز استان البرز واقع شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران مانور آمادگی مقابله با آتش سوزی در فردیس اجرا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مانور آمادگی مقابله با آتش سوزی در فردیس اجرا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید