خبرنگاران 100 میلیارد ریال اعتبار فرهنگی به سبزوار اختصاص یافت

به گزارش وبلاگ تاوافی، سبزوار- خبرنگاران- سرپرست فرمانداری سبزوار گفت: 100 میلیارد ریال اعتبار در حوزه امور فرهنگی برای ساخت مجتمع فرهنگی هنری این شهرستان وافع در غرب خراسان رضوی اختصاص یافت.

خبرنگاران 100 میلیارد ریال اعتبار فرهنگی به سبزوار اختصاص یافت

حسین شاد روز سه شنبه در حاشیه بازدید از طرحهای عمرانی در جمع وبلاگ تاوافی افزود: ساخت مجتمع فرهنگی همواره به عنوان یکی از مطالبات فرهنگی شهروندان سبزواری مطرح بوده است.

وی ادامه داد: بر اساس رویکرد توسعه فرهنگی دولت تدبیر و امید به این مطالبه شهروندان سبزواری در جریان سفر استانی رییس جمهوری پاسخ داده شد.

سرپرست فرمانداری سبزوار گفت: بر این اساس از محل اعتبارات سفر رییس جمهوری 300 میلیارد ریال برای ساخت مجتمع فرهنگی هنری این شهرستان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در گام نخست یک سوم این مبلغ جذب شده و عملیات اجرایی ساخت مجتمع فرهنگی هنری سبزوار آغاز شده است.

شاد ادامه داد: این مجتمع فرهنگی در زمینی به مساحت 10 هزار مترمربع و ساختمان سه هزار و 700 مترمربعی از بخشهای رواق، نگارخانه و سالن اجتماعات برخوردار است.

وی گفت: همچنین در چارچوب طراحی معماری ساختمان مجتمع فرهنگی هنری سبزوار از برخی نمادها و آثار تاریخی همین شهرستان استفاده می شود.

مرکز شهرستان سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد واقع است. این شهرستان مرکب از سه بخش مرکزی، ششتمد و روداب است. 78 هزار نفر از جمعیت سبزوار در 222 روستای این شهرستان سکونت دارند.

سبزوار پس از مشهد و نیشابور، با 306 هزار نفر جمعیت سومین شهرستان پرجمعیت استان خراسان رضوی است. شهر سبزوار نیز با 247 هزار نفر سومین شهر بزرگ این استان محسوب می شود.

سبزوار با نام پیشین بیهق در طول زمان نماد تاریخ و علم و همواره یکی از مهمترین مراکز جمعیتی، دانشگاهی، فرهنگی، اسلامی و تاریخی ریشه دار در شمال شرق فلات ایران بوده بطوری که فعالیت مراکز فرهنگی، علمی، دانشگاهی و همچنین حوزه های علمیه آن پیشینه ای دیرین دارد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 100 میلیارد ریال اعتبار فرهنگی به سبزوار اختصاص یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 100 میلیارد ریال اعتبار فرهنگی به سبزوار اختصاص یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید