خروج 58 واحد صنعتی استان قزوین از تملک بانک ها

به گزارش وبلاگ تاوافی، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین گفت: 58 واحد صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی استان قزوین از تملک بانک ها خارج و در اختیار سرمایه گذاران قرار داده شده است.

خروج 58 واحد صنعتی استان قزوین از تملک بانک ها

به گزارش وبلاگ تاوافی قزوین، خانپور، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین گفت: در حال حاضر 217 واحد راکد در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین وجود دارد که 58 واحد از تملک بانک ها خارج و در اختیار سرمایه گذاران قرار داده شده است.

وی اضافه کرد: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده میان دستگاه های مختلف استان قزوین، مالکان در صورت پرداخت 10 درصد بدهی به بانک، واحد راکد شده را می توانند دوباره تملک نمایند.

خانپور اعلام کرد: امسال بازگشت 100 واحد صنعتی به مالکان هدف گذاری شده است.

وی اضافه کرد:از ابتدای امسال تا به امروز به 47 سرمایه گذار و قرارداد جدید، 43 هکتار زمین صنعتی تعلق یافته است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین توضیح داد: با توجه به راه اندازی مجدد 58 واحد راکد در استان قزوین، در حال حاضر برای تأمین نیروی ماهر با مشکل روبه رو هستیم و خوشبخانه از میزان آمار بیکاران در استان قزوین کاسته شده است.

وی با بیان اینکه مالکان واحد های صنعتی استان باید به روز باشند و به بازار فروش رقابتی توجه نمایند اضافه کرد: بعضی از واحد های صنعتی استان به دلیل قدیمی بودن فناوری، یا تعطیل شده اند و یا رو به تعطیلی هستند و در کوشش هستیم با برگزاری جلسات مختلف با مالکان این واحدها، مسائل آن ها را رفع کنیم.

خانپور با اشاره به اینکه با همکاری دستگاه قضایی در استان قزوین رسیدگی به مسائل واحد های صنعتی در دستور کار قرار گرفته است، تأکید کرد: اسامی واحد هایی که زمین در تملک آنهاست، ولی هیچ اقدامی انجام نداده اند، استخراج شده است و در سال 1400 قرارداد های جدید واگذاری اراضی شهرک های صنعتی بر اساس اهلیت سرمایه گذار منعقد خواهد شد

وی اضافه کرد: در 4 روز گذشته 5 هکتار زمین در نواحی و شهرک های صنعتی که در اختیار 3 سرمایه گذار بوده است آزادسازی شد و در دور جدید انعقاد قرارداد با سرمایه گذاران، در کوشش هستیم با حداقل واگذاری زمین های صنعتی، صنایع کوچک بیشتری راه اندازی کنیم.

خانپور اعلام کرد: در کوشش هستیم تا 255 هکتار از زمین های آزادسازی شده را آماده سازی و به سرمایه گذاران دارای اهلیت استان واگذار کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین گفت: بانک ها بسیار علاقه مند هستند که سرمایه در گردش به سرمایه گذاران اعطا نمایند تا اصل سرمایه زودتر به بانک بازگردد، اما سرمایه گذاران علاقه ای به این کار ندارند و باید به وسیله صندوق توسعه ملی، اعتباری در اختیار بانک ها قرار داده گردد تا بانک ها دیگر از منابع اصلی خود، به سرمایه گذاران وام ندهند.

وی اضافه کرد: اگر بانک های تخصصی در اختیار صنعت و معدن قرار داده شوند، قطعاً اثرگذاری بیشتری خواهد داشت و قوانین و دستورالعمل های مغایر با رونق فراوری نیز در حال احصاء و حذف شدن از سوی مراجع ذیصلاح هستند.

خانپور با بیان اینکه در کوشش هستیم تا واحد های دانش بنیان، کم آب بر و دارای اشتغال بالا در اولویت استقرار در استان قزوین قرار بگیرند، اعلام کرد: سازمان برنامه و بودجه اعتبارات لازم را در اختیار دستگاه های خدمات رسان برای در اختیار قرار دادن آب و برق رایگان به صنایع نمی دهد.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین درباره مراحل اجرای منطقه ویژه مالی تاکستان گفت: آنالیز مباحث اعطای منطقه ویژه مالی تاکستان بیش از 5 سال از سوی کارشناسان مجمع تشخیص مصلحت نظام طول کشیده و در حال حاضر حدود 800 هکتار زمین از امور اراضی برای احداث این منطقه اخذ شده است و در آینده نزدیک، منطقه ویژه مالی بسیار عالی در نزدیکی پایتخت راه اندازی خواهد شد.

به گفته خانپور، منطقه ویژه مالی تاکستان در کنار راه آهن و اتوبان احداث خواهد شد و با توجه به استقرار گمرک و دستگاه های اجرایی، زمینه تسهیل فراوری و صادرات در این منطقه فراهم خواهد شد و مشوق هایی برای استقرار صنایع و شرکت های دانش بنیان در منطقه ویژه مالی تاکستان در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: در وزارت صمت و معاونت های زیرمجموعه آن، سایتی طراحی شده و اطلاعات فراورینمایندگان و ... در آن قرار داده شده است تا بتوانیم قوانین مزاحم و موانع فراوری را شناسایی و برای حذف آن ها از سوی سه قوه، اقدام کنیم.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان گفت: در سال گذشته با توجه به شیوع گسترده کرونا، به غیر از یاری به یک شرکت ایتالیایی مستقر در شهرک های صنعتی استان، تنها دو مورد سرمایه گذاری خارجی از کشور های همسایه جذب استان قزوین شدند.

وی اضافه کرد: امسال 270 میلیارد تومان برای احداث زیرساخت ها در شهرک های صنعتی هزینه خواهد شد که این موضوع نشان دهنده تمایل بالای سرمایه گذاران برای حضور در استان قزوین است.

منبع: جام جم آنلاین

به "خروج 58 واحد صنعتی استان قزوین از تملک بانک ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خروج 58 واحد صنعتی استان قزوین از تملک بانک ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید