دو کتاب از برنده جایزه نوبل ادبیات 2022 به بازار آمد

به گزارش وبلاگ تاوافی، انتشارات خبرنگاران دو کتاب داستان از آنی ارنو، نویسنده فرانسوی برنده جایزه نوبل ادبیات 2022 را در قطع پالتویی روانه بازار نموده است.

دو کتاب از برنده جایزه نوبل ادبیات 2022 به بازار آمد

به گزارش وبلاگ تاوافی، آنی ارنو 82 ساله هفدهمین نویسنده زن است که توانسته معتبرترین جایزه ادبی جهان را از آموزشگاه نوبل از آن خود کند. در سال های اخیر چهار زن دیگر برنده جایزه نوبل ادبیات شده بودند؛ آلیس مونرو کانادایی در 2013، سوتلانا الکسیه یویچ اهل بلاروس در 2015، اولگا توکارچوک لهستانی در 2018 و لوییز گلیک آمریکایی در 2020. ارنو فرانسوی پنجمین نویسنده زن برنده نوبل در کمتر از یک دهه اخیر است.

  • از اورگن تا شیراز | نگاهی به کتاب باغ سالار جنگ نوشته ترنس اودانل
  • رمان دیگری از خالق سفر به انتهای شب به بازار نشر ایران آمد

برنده نوبل ادبی 2022 چند کتاب مهم در کارنامه دارد که بعضی از آنها به فارسی برگردان و منتشر شده اند؛ از جمله دختر دیگر و جایگاه. انتشارات وبلاگ تاوافی این دو کتاب کوچک و جمع و جور را سال ها پیش یعنی در 1392 با برگردان دینا کاویانی در قطع پالتویی به بازار فرستاد و حالا که بار دیگر نام آرنی ارنو سر زبان ها افتاده، خواندن آنها می تواند یک عصر پاییزی خوب برای دوستداران ادبیات داستانی جهان رقم بزند.

آنی ارنو نخستین روز سپتامبر 1940 در خانواده ای فقیر در شهر لیل بون فرانسه به جهان آمد و در 1984 برای نوشتن خودزندگینامه اش در قالب کتاب جایگاه برنده جایزه رنودو شد. از آن پس بود که نام این نویسنده فرانسوی در جهان ادبیات گل کرد. آنی با تکیه بر خاطره های کودکی اش در بقالی و کافه پدر و مادر در ایوتو، تلاش آنها برای تغییر جایگاه اجتماعی و در ادامه، تلاش های خودش کتاب هایی نوشت که بیشتر خودزندگینامه اند.

دختر دیگر نامه ارنو به خواهری است که هرگز او را ندیده است؛ روایت سال هایی که نویسنده تک فرزند بود اما در واقع سایه فرزندی دیگر بر زندگی سه عضو خانواده ارنو سایه می افکند. نویسنده در این کتاب از احساسی می گوید که خودش هم جنس آن را نمی شناسد؛ شرم، گناه، هراس یا حسادت، حس تقسیم محبت پدر و مادر با خواهری نادیدنی و... کتاب 60 صفحه ای دختر دیگر در قطع پالتویی در انتشارات وبلاگ تاوافی منتشر شده و با بهای 15 هزار تومان در دسترس است.

ارنو در کتاب 84 صفحه ای جایگاه از پدر می گوید و از مادر، از کودکی خود تا تلاش برای زندگی کردن و از بیماری و مرگ. در بخشی از متن چنین آمده است: می خواستم درباره پدرم همه چیز را بگویم و بنویسم؛ درباره زندگی اش و فاصله ای که از دوران نوجوانی من میان ما به وجود آمده است. فاصله ای طبقاتی اما ویژه که اسمی نداشت. مانند عشق جداگانه. انتشارات وبلاگ تاوافی داستان جایگاه را با بهای 15 هزار تومان روانه بازار نموده است.

دوستداران ادبیات جهان می توانند برای خریدن کتاب های دختر دیگر و جایگاه نوشته آنی ارنو، برنده جایزه نوبل ادبیات 2022 به سایت hamshahrimarket.com سر بزنند.

منبع: همشهری آنلاین

به "دو کتاب از برنده جایزه نوبل ادبیات 2022 به بازار آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو کتاب از برنده جایزه نوبل ادبیات 2022 به بازار آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید