روسیه: آمریکا به طور پیاپی توافقات نظامی بین المللی را نقض می کند

به گزارش وبلاگ تاوافی، معاون وزیر دفاع روسیه گفت: آمریکا مرتباً توافقات مهم بین المللی در حوزه نظامی را نقض می کند و خروج واشنگتن از پیمان موشکی، نمونه ای از سیاست غیرمسئولانه آنهاست که شرایط ثبات راهبردی در جهان را پیچیده تر کرده است.

روسیه: آمریکا به طور پیاپی توافقات نظامی بین المللی را نقض می کند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ تاوافی به نقل از روزنامه ایزوستیا، چاپ مسکو، الکساندر فومین معاون وزیر دفاع روسیه در مصاحبه با روزنامه کراسنایا زوزودا (نشریه داخلی وزارت دفاع) اعلام نمود که یکی از مهمترین وظایف فعالیت های بین المللی نیروهای مسلح این کشور ، رعایت توافقات بین المللی در حوزه نظامی است ، ولی نقض های صورت گرفته از طرف ایالات متحده مانع از این امر می شود.

این مقام بلندپایه نظامی گفت: اجرای وظایف نظامی در شرایطی انجام می شود که ایالات متحده دائماً توافقات بین المللی که برای چندین دهه امنیت جهانی و ثبات راهبردی را تضمین می کرد، را نقض می کند.

ژنرال فومین با اشاره به اینکه خروج آمریکا از پیمان نابودی موشک های برد متوسط و کوتاه تر نمونه ای از سیاست غیرمسئولانه آمریکا است، اضافه کرد: طرف روسی برای حفظ این توافقنامه تمام تلاش های ممکن را انجام داده است.

این مقام وزارت دفاع روسیه ابراز اطمینان کرد که تصمیم واشنگتن برای خروج از پیمان موشکی، از مدتها قبل و غیرقابل برگشت اتخاذ شده است. به گفته وی ، آزمایش موشک هایی که در چارچوب این پیمان ممنوع بود تنها 16 روز پس از انقضای آن ، گویای این واقعیت است. با این وجود ، روسیه علاقه ای ندارد که به مسابقه تسلیحات موشکی-هسته ای کشیده شود.

الکساندر فومین همچنین یادآور شد که دولت آمریکا در حال بررسی معقولانه بودن ادامه اجرای پیمان آسمان باز است. به گفته وی ، مقامات آمریکایی معتقدند که این توافقنامه دیگر منسوخ شده و برای ایالات متحده ارزش زیادی ندارد. این در حالی است که روسیه همچنان به اجرای تعهدات خویش در چارچوب این پیمان ادامه می دهد.

وی اضافه کرد: اگر این توافقنامه نیز نابود شود، شرایط کنترل تسلیحات در جهان پیچیده تر از قبل خواهد شد.

معاون وزیر دفاع یادآور شد، اوضاع در زمینه کنترل تسلیحات به طور کلی در حال تخریب است. وی دلیل اصلی این امر را اقدامات ایالات متحده مطرح نمود نمی خواهد خود را با محدودیت ها در زمینه تولید انواع جدید سلاح و استقرار آنها در مناطق مختلف جهان تطبیق دهد. و این اقدامات بی ثباتی در جهان را افزایش داده و می تواند باعث رشد وقوع حوادث نظامی غیرمنتظره شود.

این ژنرال روس در پاسخ به این سؤال که آیا متوقف شدن تماس های نظامی بین روسیه و کشورهای عضو ناتو طی پنج سال گذشته، منجر به انزوای بین المللی وزارت دفاع شده است، یادآور شد که روسیه در این اواخر 39 توافقنامه در زمینه همکاری های نظامی-فنی با کشورهای منطقه خاورمیانه ، آفریقا ، آسیا-اقیانوسیه و آمریکای لاتین منعقد کرده است.

فومین تأکید کرد ، تعداد کشورهایی که مایل به برقراری تماس نظامی با روسیه هستند ، افزایش یافته و دلیل چنین پویایی مثبتی رویکرد این کشور برای برقراری گفت وگو با همه شرکای خارجی است که به این مسئله علاقه مند باشند. به گفته وی، فدراسیون روسیه تعامل با سایر کشورها را از موضع قدرت ایجاد نکرده و از تحریم ها استفاده نمی کند ، بلکه به دنبال روابط برابر است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "روسیه: آمریکا به طور پیاپی توافقات نظامی بین المللی را نقض می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: آمریکا به طور پیاپی توافقات نظامی بین المللی را نقض می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید