عمران خان در تکاپوی سفر به کابل

به گزارش وبلاگ تاوافی، منابع دیپلماتیک پاکستان از سفر قریب الوقوع نخست وزیر این کشور به کابل به دعوت رئیس جمهوری افغانستان خبر دادند.

عمران خان در تکاپوی سفر به کابل

پس از سفر اخیر عبدالله عبدالله رئیس شواری عالی مصالحه ملی افغانستان به پاکستان، زمزمه هایی از برنامه بازدید رسمی عمران خان نخست وزیر پاکستان به کابل شنیده شد.

رسانه های پاکستانی امروز به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش دادند: قبل از بازدید نخست وزیر این کشور، هیات بلندپایه اقتصادی-تجاری به ریاست مشاور نخست وزیر پاکستان در امور بازرگانی به افغانستان خواهد رفت.

براساس این گزارش، سفر 3 روزه هیات تجاری پاکستان روز دوشنبه (16 نوامبر) شروع می گردد و پس از آن عمران خان برای بازدید یک روزه رسمی پنجشنبه آینده راهی افغانستان می گردد.

سفر نخست وزیر پاکستان به دعوت اشرف غنی رئیس جمهوری پاکستان انجام می گردد و این اولین سفر رسمی عمران خان به کابل خواهد بود.

نخست وزیر پاکستان قرار است رایزنی های مهمی برای تعمیق روابط و همکاری های دوجانبه به ویژه جلب اعتماد کابل نسبت به کوشش های اسلام آباد در جهت یاری به پیشبرد فرآیند صلح افغانستان انجام دهد.

رسانه های پاکستان سفر آینده عمران خان به کابل را در نوع خود یک تحول چشمگیر در روابط دو کشور می دانند و می گویند: این بازدید پیغام واضح اسلام آباد به کابل مبنی بر تداوم همکاری برای مشارکت در فرآیند صلح افغانستان، بهبود روابط و انتها دادن به نارضایتی ها میان دو کشور را مخابره می نماید. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "عمران خان در تکاپوی سفر به کابل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمران خان در تکاپوی سفر به کابل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید