قهرمان بلاتکلیف و سرگردان

به گزارش وبلاگ تاوافی، پس از جدایی فرهاد مجیدی از استقلال، طرفداران این تیم از همان روز گزینه های مختلفی را پیرامون نیمکت تیمشان شنیدند و منتظر بودند تا هر چه زودتر جایگاه مربیگری این تیم مشخص تکلیف گردد. با این وجود با گذشت قریب به یک هفته از جدایی مجیدی همچنان سکاندار قهرمان لیگ نامشخص است و معلوم نیست چه کسی سرمربی استقلال می گردد.

قهرمان بلاتکلیف و سرگردان

علی رغم طرح نام های مختلف مانند جواد نکونام، امیر قلعه نویی، مهدی رحمتی و ... مدیران این باشگاه هنوز پیروز نشده اند با گزینه ای به توافق قطعی برسند و همین بار دیگر دل های طرفداران آبی را ملتهب نموده که دوباره حاشیه به اردوی این تیم برگردد و پس از پیروزیت در لیگ بیست ویکم، دوران ناکامی آنها دوباره آغاز گردد.

منتفی شدن نکونام و دست خالی آبی ها

در روزهای اخیر یکی از جدی ترین گزینه هایی که برای سرمربیگری استقلال شنیده می شد، جواد نکونام بود. بازیکن اسبق استقلال که رابطه خوبی با آجورلو دارد، یکی از نفراتی است که همواره زمزمه حضور او به عنوان مربی در این تیم شنیده شده اما فعلا این موضوع محقق نشده. به نظر می رسید حضور نکونام به جای مجیدی در روزهای اخیر قطعی گردد و سرمربی فولاد خوزستان روی نیمکت تیم محبوب خود بنشیند. با این وجود روز گذشته رسما حضور جواد در اردوگاه آبی مرکز منتفی شد تا حالا نگرانی بیش از هر زمانی بر فضای باشگاه و طرفداران حاکم گردد. این در حالی است که استقلال در فصل گذشته از نظر ثبات مدیریتی و مسائل مربوط به آن، یکی از بهترین باشگاه های لیگ بود اما این روزها مدیران باشگاه هنوز پیروز نشده اند به گزینه تعیینی برای راهنمایی این تیم برسند و همین باعث شده نگرانی ها از شرایط قهرمان لیگ دوچندان گردد.

گزینه های خارجی پر!

به جز نام جواد نکونام، سیاهه بلندی از اسامی افراد مختلف برای راهنمایی استقلال مطرح شد که به نظر می رسد گزینه هایی خیالی بوده اند.

ژاردیم، سرمربی سابق الهلال، که نتایج بسیار خوبی با این تیم گرفت و بعلاوه لوچسکو، مربی رومانیایی، دو گزینه مطرح شده بودند که حضورشان می توانست خیال طرفداران را راحت کند اما شرایط حضور این دو مربی هم از نظر اقتصادی و هم از نظر اجتماعی-سیاسی بسیار سخت بود و از همان ابتدا می شد تصور کرد که این نام ها صرفا برای داغ کردن بازار مطرح شده است.

ژاردیم پیشنهاد جدی از شباب الاهلی امارات داشت و مسلما استقلال نمی توانست به مقدار این تیم هزینه کند. به همین علت او فصل بعد مربی قائدی خواهد بود و حضورش در استقلال منتفی شد.

استراماچونی، مربی اسبق استقلال، نیز از دیگر گزینه ها بود که شاید روی کاغذ احتمال بیشتری نسبت به سایر خارجی ها داشت اما بحث مطالبات قبلی اش دردسرساز شد؛ چراکه تسویه حساب قرارداد قبلی و بستن قرارداد نو چیزی هزینه ای حدود 100 میلیارد تومان روی دست آبی ها خواهد گذاشت و البته خود استرا هم مذاکره با تیم سابقش را تکذیب کرد.

سبقت قرمزها از قهرمان

در حالی که استقلالی ها حسابی درگیر پیداکردن جانشین مجیدی هستند، پرسپولیس با ابقای گل محمدی و خرید بازیکنان مد نظر او این روزها حسابی در نقل وانتقالات می تازد. آنها از همان روزهای نخست پس از انتها لیگ سراغ نفرات مد نظر خود رفتند و بازیکنان مختلفی مانند پورعلی گنجی، بیرانوند و اسماعیلی فر را جذب کردند تا نشان دهند برای فصل آینده برنامه دارند و نمی خواهند باز هم قافیه را به استقلال ببازند.

در مقابل اما، استقلال با این که برای تکرار پیروزیت در لیگ، احتیاج شدیدی به تعیین تکلیف مربی دارد، همچنان دست دست می نماید تا زمان برایش به سرعت سپری گردد و همچنان خبری از سرمربی نو این تیم نباشد؛ موضوعی که صدای برخی طرفداران این تیم را هم درآورده و معتقدند که با توجه به شرایط اقتصادی باشگاه و عایدی این تیم از فروش سهام، هیچ بهانه ای پذیرفته نیست و مدیران باشگاه باید هرچه زودتر جانشین مجیدی را تعیین نمایند اما مدیران استقلال سیاست سکوت را در پیش گرفته اند و صرفا با دادن یک بیانیه اعلام کردند که در حال پیگیری هستند تا گزینه مد نظر را تعیین نمایند.

تکلیف نیمکت آبی چه می گردد؟

حالا با همه این اوصاف سوال اصلی طرفداران استقلال این است که تکلیف نیمکت این چه می گردد و چه زمانی قرار است مربی نو این تیم تعیین گردد؟ زمان به سرعت برای قهرمان لیگ می گذرد و با توجه به فاصله کم به جای مانده تا آغاز فصل نو لیگ، ضروری است هر چه زودتر مربی این تیم تعیین گردد تا بتواند تیم را با فهرست مد نظر خود ببندد و برنامه های آماده سازی را پیاده کند. با این وجود تا این لحظه مدیران استقلال کار خاصی از پیش نبرده و جز طرح چند گزینه بی فایده، قدم دیگری برنداشته اند تا شرایط این تیم حسابی برزخی گردد.

با این شرایط باید دید مدیران باشگاه استقلال پیروز می شوند در روزهای آینده، جانشین فرهاد مجیدی را تعیین نمایند یا همچنان نیمکت این باشگاه بلاتکلیف خواهد ماند؟

منبع: فرارو

به "قهرمان بلاتکلیف و سرگردان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قهرمان بلاتکلیف و سرگردان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید