قیمت نجومی بلیت ورفتار متناقض ایرلاین ها در مواجهه با کرونا

به گزارش وبلاگ تاوافی، خبرنگاران : تصویری که می بینید پست اینستاگرامی مسافر پرواز هامبورگ -تهران ایران ایر است که معترض کیفیت و کمیت پایین پذیرایی در پرواز است . وی در پست خود اذعان داشته که هزینه پذیرایی در بلیت حساب شده ولی برای پروازی 5 ساعته با سه ساعت تاخیر حجم غذا و کیفیت آن پایین بوده است .

قیمت نجومی بلیت ورفتار متناقض ایرلاین ها در مواجهه با کرونا

اعتراض به پذیرایی ایرلاین ها با وجود نرخ نجومی بلیت درماههای اخیر به کرات شنیده شده است .

به گزارش وبلاگ تاوافی ، مروری برنظرات کاربران در خصوص این پست نارضایتی بیشتر مسافران را آشکار می نماید چه اینکه در بسیاری پروازهای داخلی به جزیک آب بطری ازپذیرایی دیگری خبری نیست و تعداد اندکی پذیرایی مختصری می نمایند .حذف پذیرایی به علت مسائل بهداشتی از زمان شیوع کرونا اجرا شده است .

پروازهای داخلی به نام کرونا فقط یه آب معدنی کوچک می دهند اما بلیط ها را به نرخ کرونا سه برابر حساب می نمایند و از آن طرف کیپ تا کیپ مسافر سوار می نمایند

در ادامه نظرات قابل تامل بعضی مسافران را با هم مرور می کنیم :

کاربری به نام زهرا نوشت : پروازهای داخلی به نام کرونا فقط یه آب معدنی کوچک می دهند اما بلیط ها را به نرخ کرونا سه برابر حساب می نمایند و از آن طرف کیپ تا کیپ مسافر سوار می نمایند!

یکی از کارکنان شرکت هما در پاسخ به این پست نوشت:این کیترینگ بخش اکونومی پرواز است که در اروپا به صورت گزینه قابل دسترس بوده و باید جدا از مبلغ بلیت آن را پرداخت.آیا شما در مقابل هزینه ای که پرداخته اید سرویس مورد نظر را دریافت نکردید؟

کاربری به نام علی نوشت: کیفیت وقتی مطرح میشه که رقابت باشه الان کمبود جایگاه دارن چرا باید هزینه نمایند

کاربر دیگری نوشت :کلاهتون بندازید هوا در پرواز تهران بندر هواپیمایی زاگرس به ما کوفت هم ندادن!

رامین نوشت : کاش می گفتین تا حالا کدام ایرلاین برترین غذا را خورده اید.الان بیشتر هواپیمایی ها از پذیرایی در پرواز می زنند. ترکیش و هما فعلا برترین غذا رادارند.

ویدا نوشت: من پروازهای داخل ایران نمی دونم اما در کانادا با ایرترنزت و ایر کانادا پرواز داخلی داشتم و با ایر ترنزت یه پرواز 5 ساعته به کوبا داشتم کلا هیچی سرو نکردن اگرهم چیزی بخوای باید با دوبرابر قیمت در هواپیما رید کنی یعنی یک اسلایس پیتزا 3 دلاری بخری 6 دلار.

نظرات کاربران حاکی تناقض حذف خدمات به بهانه کرونا و درعین حال تکمیل صد درصدی ظرفیت هواپیما بدون در نظرگرفتن شرایط کرونایی است و در این میان نرخ نجومی بلیت هواپیما هوش از سر مسافران می پراند.

در ادامه چند نکته جالب درخصوص غذای هواپیما بخوانید :

به علت کم شدن حس چشایی در ارتفاع زیاد در حین پرواز هواپیما، غذاهای هواپیماها نمک و شکر بیشتری دارند.

اگر شرکت های هواپیمایی تمامی مواد غذایی مورد استفاده را به طور دقیق مقدار گیری ننمایند ممکن است متحمل ضررهای سنگینی شوند. بر اساس گزارش شبکه براوو، هواپیمایی آمریکن ایرلاین تخمین زده بود که با حذف یک زیتون از سینی غذاها می تواند سالیانه 40 هزار دلار در هزینه ها صرفه جویی کند.

برای جلوگیری از مسمومیت های احتمالی غذای خلبان هواپیما با بقیه مسافران فرق دارد.

قبل از ورود به هواپیما گوشت قرمز سی درصد و گوشت مرغ شصت درصد پخته می گردد و بقیه فرایند پخت در فرهاییکه در هواپیما وجود دارد انجام می گردد.

اگر شرکت های هواپیمایی تمامی مواد غذایی مورد استفاده را به طور دقیق مقدار گیری ننمایند ممکن است متحمل ضررهای سنگینی شوند. بر اساس گزارش شبکه براوو، هواپیمایی آمریکن ایرلاین تخمین زده بود که با حذف یک زیتون از سینی غذاها می تواند سالیانه 40 هزار دلار در هزینه ها صرفه جویی کند

در هواپیما از ظروف بازیافتی استفاده نمی گردد و ظرف های استفاده شده نیز بازیافت نمی شوند و سالانه طبق آمار اتحادیه حمل و نقل هوایی بین المللی نزدیک به 6 میلیون تن زباله از این طریق فراوری می گردد.

حقیقتی وجود دارد که بهتر است بدانید و آن این است که غذاهایی که در هواپیما سرو می شوند تازه نیستند و چند روز قبل تهیه شده اند.

ارتفاع زیاد و نویز سفید و خشکی هوا حس بویایی و چشایی مسافران را مختل می نماید و مزه غذاها را بسیار کمتر حس می نمایند.

در خصوص مزه غذاها یک استثنا وجود دارد و آن گوجه فرنگی است که مزه آن یشتر از مواقع دیگر حس می گردد.

برای اطمینان از مناسب بودن یک نوع غذا برای سرو در داخل هواپیما معمولا این غذا قبل از سرو عمومی یک بار در محیط هواپیما سرو می گردد.

شما بنویسید

اگر شما هم تجربه ای در سفرهای اخیر هوایی دارید برایمان بنویسید.

منبع: توریسم آنلاین

به "قیمت نجومی بلیت ورفتار متناقض ایرلاین ها در مواجهه با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت نجومی بلیت ورفتار متناقض ایرلاین ها در مواجهه با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید