نقد انسان معاصر در دو جستار

به گزارش وبلاگ تاوافی، دو جستار که مطالعه ای بینارشته ای در زمینه فلسفه و هنر است و به نقد و تحلیل انسان معاصر و عرفان های نوظهور می پردازد به قلم احمدرضا نوری منتشر شد.

نقد انسان معاصر در دو جستار

به گزارش وبلاگ تاوافی، این کتاب به وسیله نشر نقد فرهنگ در دی ماه جاری منتشر شده است.

در معرفی دو جستار و نویسنده آن می خوانیم: این کتاب متشکل از دو بخش مجزا اما به هم پیوسته است که به نقد و تحلیل انسان معاصر و عرفان های نوظهور پرداخته است که می توان این اثر را مطالعه ای بینارشته ای در زمینه فلسفه و هنر دانست.

باب اول این کتاب تعابیر و تفاسیر پست مدرنیستی از انسان معاصر است که وجوه وجودی جدیدی از انسان پس از مدرنیسم را بیان می دارد و به چیستی و چگونگی معاصریت می پردازد. نوری در این باب معتقد است که معاصریت یک شرایط وجودی است و نه یک موقعیت تاریخی.

در باب دوم کتاب که با نام عرفان در طوفان نامگذاری شده است، نوری تفکرات شبه معنوی و عرفان های نوظهور را واکاوی نموده است و با استفسار فلسفی ابعاد متناقض عرفان و معنویت را آنالیز می نماید.

نوری معتقد است که این جستار نوعی پرسش گری در خصوص حدود و قطعیاتی است که بی شک در تلاطم تشکیک و تردید، لغزان هستند. او در این راستا کوشش نموده است تا با پرسش های تحلیلی و بنیادین چرایی هر امر قطعی و تفکرات شبه معنوی را به چالش بکشد.

پیش از این با قلم احمدرضا نوری، چندین کتاب پژوهشی در زمینه عکاسی جنگ(آتش سرد)، تاریخ نقاشی معاصر ایران(خواب و خیال)، هنر شبیه خوانی ایران(شبیه خوانی) و... منتشر شده است. بعلاوه او در یک سال گذشته با دو پروژه موسیقی و پرفورمنس، همکاری جدی در زمینه صلح جهانی با سازمان ملل متحد داشته است.

احمدرضا نوری هنرمند و پژوهشگری است که دانش آموخته اشخاصی همانند ناصر تقوایی، غلامرضا اعوانی، نجفقلی حبیبی، سیدمصطفی محقق داماد و غلامحسین ابراهیمی دینانی بوده و سال هاست که پژوهش هایی در زمینه فرهنگ و هنر معاصر ایران انجام داده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "نقد انسان معاصر در دو جستار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقد انسان معاصر در دو جستار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید