نگاهی به نمایش پرسپولیس مقابل ذوب آهن؛ بازی بدی که پشت سه امتیاز پنهان شد

به گزارش وبلاگ تاوافی، خبرگزاری خبرنگاران- پرسپولیس و ذوب آهن در هفته یازدهم رقابت های لیگ برتر ایران به مصاف هم رفتند که این بازی با رجحان 2 بر 0 پرسپولیس به خاتمه رسید.

نگاهی به نمایش پرسپولیس مقابل ذوب آهن؛ بازی بدی که پشت سه امتیاز پنهان شد

به گزارش وبلاگ تاوافی، پرسپولیس در روزی که خوب نبود پیروز شد و این برای سرخ ها ارزشمند است اما پرسپولیس زیادی با روزهای خوبش فاصله دارد. پرسپولیس در این بازی با سیستم پایه 4-4-2 وارد میدان شد. در این بازی همانند بازی گذشته، حامد لک درون دروازه پرسپولیس نهاده شد. زوج سیدجلال حسینی و علی نعمتی دو مدافع وسط پرسپولیس بودند، علی شجاعی مدافع چپ و مهدی شیری مدافع راست پرسپولیس بودند. محمد شریفی و میلاد سرلک در پست هافبک دفاعی حضور داشتند، وحید امیری وینگر چپ و سیامک نعمتی وینگر راست پرسپولیس در این بازی بود و در نهایت امید عالیشاه و عیسی آل کثیر در خط حمله پرسپولیس حضور داشتند.

نیمه اول این بازی یکی از بدترین نمایش های پرسپولیس در فصل بود. سرخ ها عملکرد خوبی در این نیمه خصوصا در بخش هجومی نداشتند و کاملا بی دقت و ناهماهنگ بازی کردند. تنها یکی دو موقعیت در این نیمه برای پرسپولیس ایجاد شد که یکی از آن ها را عیسی آل کثیر با عجله بی مورد خود و بی دقتی تمام، به آسمان زد. در این نیمه فاصله بین خطوط پرسپولیس زیاد بود، فرایند بازیسازی به خوبی انجام نمی شد، بازیکنان با یکدیگر هماهنگ نبودند و بارها پاس های اشتباه دادند و جایگیری ها نامناسب داشتند و در نهایت بسیار بی دقت بودند و فرصت هایی که می توانست برای آن ها تبدیل به موقعیت گردد را از دست می دادند.

به هر حال هر چه بود نیمه اول به انتها رسید و به نیمه دوم بازی رسیدیم. در این نیمه نیز پرسپولیس آنچنان نمایش دلپذیری ارائه نداد. گل محمدی با آوردن مهدی ترابی و احسان پهلوان، سعی داشت که به بازی سرخ ها سرعت دهد. اما دقایقی نگذشته بود که پرسپولیس به گل رسید. نه روی حرکت تیمی، نه روی حرکت انفرادی، بلکه روی اشتباه وحشتناک گلر ذوب آهن. معلوم نیست که اگر این اشتباه از سوی دروازه بان حریف رخ نمی داد، پرسپولیس می توانست در این بازی به گل برسد یا خیر. اما سانتر وحید امیری به خوش شانسی تمام روی اشتباه گلر حریف به گل تبدیل شد تا پرسپولیس با جلو افتادن در دقیقه 60، کمی راحت تر بازی کند و گره بازی اش باز گردد.

با این گل پرسپولیس، ذوب آهن که فاصله اش با سرخ ها را خیلی نمی دید و امید داشت که از این میدان با امتیاز خارج گردد، آغاز به حمله کرد و جلو کشید و این باعث شد که فضاهای خوبی در خط حمله برای پرسپولیس ایجاد گردد. اما بازیکنان سرعتی پرسپولیس پیروز به استفاده از این موقعیت ها و فضاها نمی شدند. حتی احسان پهلوان ضد حمله تیم را نیز با انتخاب اشتباه خود هدر داد. در ادامه اما همین فضاهای به وجود آمده استفاده شد و عیسی آل کثیر پیروز به گرفتن پنالتی شد و گل دوم پرسپولیس زده شد و در ادامه نیز ترابی موقعیت زدن گل سوم را نیز داشت که به ثمر نرسید.

پرسپولیس در کل بازی خوبی را ارائه نداد. بازیکنان ناهماهنگ و بی دقت بودند و در ایجاد موقعیت ناتوان. پرسپولیس در روزی که خوب نبود، برد. همواره گفته می گردد که تیم هایی که می خواهند به قهرمانی برسند، باید در روزهای بد نیز پیروز شوند اما آیا پرسپولیس با این سبک بازی شبیه تیم هایی است که می خواهند قهرمان شوند؟ درست است که پرسپولیس تا صدر جدول تنها 3 امتیاز فاصله دارد و اگر حکم کمیته انضباطی نبود، این فاصله تنها یک امتیاز بود، اما باید قبول کنیم که پرسپولیس این روزها با ایده آل خود فاصله دارد. با پرسپولیسی که 5 سال به آن عادت نموده بودیم.

یحیی گل محمدی پس از پیروزی 2 بر صفر مقابل ذوب آهن اصفهان گفت: پلن خوبی برای این بازی سخت داشتیم، مقداری در گردش توپ با احتیاط نبودیم اما ذوب آهن برنامه دفاعی خوبی داشت. هر وقت توانستیم خلق موقعیت کردیم و موقعیت خاصی هم به حریف ندادیم. گرفتن این سه امتیاز با توجه به شرایط جدول برای ما مهم بود. خوشحالم که پیروز شدیم. در این یکی دو سال بازیکنان با دل و جان کار کردند و با وجود تمام مسائل ایجاد شده ذوب آهن را بردیم. اتفاقی که در این یکی دو سال رخ نداده بود. ذوب آهن تیم شایسته و قابل احترامی است.

سرمربی پرسپولیس در خصوص حذف احتمالی از لیگ قهرمانان آسیا گفت: روز قبل هم گفتم ساختار فوتبال ایران سال هاست که ایرادهای اساسی دارد و یک جایی همه باید یاری نمایند تا بتوان زیر ساخت ها را درست کرد. امکانات فوتبال ما از سطح فنی تیم ملی و باشگاهی ما کمتر است. AFC سختگیری های زیادی دارد و امیدوارم مشکل حل گردد و این مسائل سال های قبل هم بوده اما توانستیم مجوز حضور در آسیا را بگیریم.

منبع: خبرگزاری آریا

به "نگاهی به نمایش پرسپولیس مقابل ذوب آهن؛ بازی بدی که پشت سه امتیاز پنهان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به نمایش پرسپولیس مقابل ذوب آهن؛ بازی بدی که پشت سه امتیاز پنهان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید