چرا اچ بی او مکس فیلم ابرقهرمانی بت گرل و شش پروژه انیمیشنی را لغو کرد؟

به گزارش وبلاگ تاوافی، تقریبا یک هفته پس از انتشار خبر لغو فیلم بت گرل (Batgirl)، شبکه HBO Max ساخت بتمن: روپوش دار صلیبی (Batman: Caped Crusader)، بتمن کوچولو مبارک (Merry Little Batman) و چهار پروژه انیمیشنی دیگر را لغو کرد. به جز فیلم بت گرل که به ادامه فرایند فراوریش در یک کمپانی دیگر هیچ امیدی نیست، سایر پروژه های انیمیشنی ممکن است به وسیله شرکت های دیگر فراوری شوند.

چرا اچ بی او مکس فیلم ابرقهرمانی بت گرل و شش پروژه انیمیشنی را لغو کرد؟

منبعی که نخواسته نامش فاش گردد، به اطلاع رسانه ایندی وایر رسانده که شبکه HBO Max انتخاب نموده برای مدتی از حوزه کودک و نوجوانان دوری کند. حوزه مذکور به شدت شلوغ شده و بعلاوه یک بخش بسیار هزینه بر برای شرکت های فراورینماینده محسوب می گردد. HBO Max برندی نیست که برای چنین حوزه شلوغی برنامه ریزی جدی کند. دو شرکت دیزنی پلاس و نتفلیکس در بازار بچه ها به شدت با یکدیگر در حال رقابت هستند و در حین پخش برنامه هایشان هم خبری از تبلیغات نیست. در حقیقت هر دو شرکت با خود عهده نموده اند که برنامه و محصولاتشان بدون پخش آگهی بازرگانی در دسترس کاربر قرار گیرد. این سیاست رفته رفته در سایر شرکت ها هم جا خواهد افتاد و به نوعی، آینده شرکت های تفریح و استریم رقم زده می گردد.

جیسون کیلار و ان سارنوف، ناظرین پیشین HBO Max کوشش نموده اند تا ساختار شرکت را به نحوی که دلشان می خواهد بسازند. با این حال، قوانین و فعالیت های شرکت در سال 2021 موجب شد تا هنرمندان و اصحاب سینما از رفتار بخش تفریح برادران وارنر خشمگین شوند. این رویه تحت مدیریت زسلاو رویت نشد، اما استراتژی های کنونی مدیر اجرایی نو شرکت تقریبا مشابه به همان چیزی است که قبلا دیده شد.

فراوری انیمیشن بتمن: روپوش دار صلیبی مدت هاست در دستور کار قرار گرفته و فردی مطلع به ایندی وایر گفته است که طی این مدت همه چیز به شکل روتین در حال اجرا بوده است. با این که HBO Max دیگر این محصول و شش پروژه دیگر را نمی خواهد، استودیوی خواهر این شرکت حق دارد تا فراوری محصول را به سایر شبکه ها واگذار کند. بنابراین، هر اقدامی در این زمینه از حوزه اختیارات برادران وارنر خارج است. گفته می گردد برای این انیمیشن، بسترهایی مثل نتفلیکس، آمازون پرایم و هولو گزینه های روی میز سازندگان به شمار می فرایند.

احتمالا چنین فرایندی، یعنی اعطای حق ساخت به سایر پلتفرم ها به وسیله HBO Max بیشتر انجام خواهد شد. با این اوصاف، به نظر می رسد سیاست های برادران وارنر، سمت و سویی شبیه به شرکت سونی را پیدا می نمایند. سیاستی که از دید عده ای نادرست و گزافه گویی است.

منبع دیگری نزدیک به رسانه های ایندی وایر اعلام نموده که درآمدزایی های خارجیِ احتاقتصادی به وسیله لایسنس کردن محصولات می تواند برای برادران وارنر، فرایند بسیار خوبی باشد. در حال حاضر شش پروژه برادران وارنر، بی سر و سامان مانده اند. چند فیلم از لونی تونز (Looney Tunes)، فیلم استیو اورکل (Steve Urkel) با صداگذاری جلیل وایت و فیلم دنیای شگفت انگیز آدامسی تنها چند فیلم در این زمینه هستند. بتمن: روپوش دار صلیبی که اسامی افراد مطرحی مثل جی.جی. آبرامز و مت ریوز در میان فهرست تهیه نمایندگان اصلی اش دیده می گردد، مهم ترین محصولی بوده که برادران وارنر آن را کنار گذاشته اند. بعلاوه اخیرا مت ریوز، کارگردان فیلم بتمن (The Batman)، قراردادش را با شرکت برادران وارنر تمدید نموده است. سایر گروه های فراورینماینده انیمیشن هم قراردادهایشان را با این شرکت مجدد تنظیم نموده اند.

بخش انیمیشنی برادران وارنر در کوشش است تا از این فرصت به منظور انتقال شخصیت های نمادین به اماکن دیگر استفاده کند. این اولین مرتبه ای نیست که چنین اتفاقی برای یکی از محصولات برادران وارنر رخ می دهد. انیمیشن انیمانیاکس (Animaniacs) قرار است فصل سومش تنها از روی شبکه هولو پخش گردد. محصول تخم های سبز و ژامبون (Green Eggs and Ham) به مدت دو فصل روی شبکه نتفلیکس پخش شده است. انیمیشن سنگ چخماقی ها (The Flintstones) هم یکی دیگر از محصولاتی محسوب می گردد که به وسیله شبکه فاکس در حال توسعه است. همین الان کاپو (Right Now Kapow) هم تنها یک فصل از آن در شبکه دیزنی XD سال 2016 میلادی پخش شد.

به نظر می رسد این اتفاق، یعنی واگذاری محصول به شرکت های دیگر اتفاقی است که به وفور به وسیله شرکت برادران وارنر رخ می دهد. با این حال، بخش انیمیشنی برادران وارنر می خواهد واقعا روی این موضوع تاکید کند که انیمیشن بتمن: روپوش دار صلیبی شرایطی شبیه به بتگرل ندارد. برای مثال هیچ تست نمایشی از کارتون بتمن تا به حال انجام نشده است. ایندی وایر اعتقاد دارد که یک تست نمایشی ضعیف از پروژه بتگرل باعث شد تا دیگر هیچ امیدی برای احیای مجدد این محصول باقی نماند.

حرکت های اخیر شرکت در واقع صرفا انگیزه های اقتصادی شرکت را بیان می نماید که آنها به هر طریقی شده می خواهند محصولات بسیار زیاد و با کیفیت خوبی را بسازند. با این که بت گرل 90 میلیون برای برادران وارنر آب خورده و دو شبکه وارنر مدیا و دیسکاوری ماه ها روی آن کار نموده بودند، در نهایت نام این محصول از فرایند فراوری خط خورد. البته دیوید زسلاو، پروژه های مشابه دیگری را هم به خاتمه نرسانده و پروژه های متعدد دیگری هم کنسل شده اند. به همین سبب، فیلم هایی که عملکرد ضعیفی را داشته اند، با یک توجیه منطقی از آرشیو کنونی HBO Max کنار گذاشته شده اند. در هر صورت فضای سرورِ شرکت، رایگان نیست و استهلاک تجهیزات، یک علت منطقی دیگر برای انجام چنین رویکردی تلقی می گردد.

جدا از تمامی این مسائل، سهام شرکت برادران وارنر در حال ریزش است؛ سهامی که در حال حاضر نصف میزانی است که در ماه آوریل رویت شد. اخیرا شرکت، رقمی نزدیک به دو میلیارد دلار در بازار سرمایه ضرر نموده و در حقیقت باید ادعا کرد که اوضاع برای شرکت ادغام شده جوان که رقمی تقریبا 55 میلیارد دلار بدهی دارد، اصلا و ابدا خوب پیش نمی رود. بدیهی است که تمامی روینمودهای کنونی شرکت HBO Max در کوشش برای اصلاح فرایند سوددهی است.

با اشاره زسلاو مبنی بر ایجاد توازنِ حداقل سه میلیارد دلاری بین دو بخش دیسکاوری و بخش تفریح برادران وارنر، شرکت برادران وارنر در حال حاضر با فرایند اخراج و تعدیل نیروها روبه رو شده است. این کاهش نیروها ادعا شده که بخشی از آنها اعضای کلیدی شرکت بوده و بعلاوه بخش اجرایی HBO Max هم به طور کلی درگیر این فرایند تعدیل شده است. شرکت برادران وارنر تقریبا 3.4 میلیارد دلار در سه ماهه اول سال 2022 میلادی از دست داد.

جدا از شرایط انتشار فیلم بتمن، زسلاو بیان نموده که هدف اصلی اش، ساخت دی سی شبیه به ماشین انتشارِ محصولات شرکت مارول است. بعضی از منابع به ایندی وایر خاطر نشان نموده اند که زسلاو در کوشش است تا اکران فیلم های سینمایی در اولویت کاری پروژه های دی سی باشند. با این حال همچنان سریال های تلویزیونی دی سی هم در دست ساخت یا بازگشت به HBO Max هستند. برای مثال می توان به سریال در دست ساختِ پنگوئن (The Penguin)، بیست مستر (The Beastmaster) و گرین لنترن (Green Lantern) اشاره نمود که مخاطب قرار است به زودی و در آینده نزدیک نظاره گر آنها در شبکه HBO Max باشد.

منبع: Indiwire

منبع: دیجیکالا مگ

به "چرا اچ بی او مکس فیلم ابرقهرمانی بت گرل و شش پروژه انیمیشنی را لغو کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا اچ بی او مکس فیلم ابرقهرمانی بت گرل و شش پروژه انیمیشنی را لغو کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید