ژیان با چهره ای تازه روانه بازار می گردد

به گزارش وبلاگ تاوافی، سیتروئن ژیان‪ (Dyane) ‬یکی از خودروهای کوچک است که از سوی خودروسازی سیتروئن، در سال 1967 تا 1983 فراوری می شد. این خودرو بر پایه مدل مشهور سیتروئن2‪CV ‬ بوده و 1.9 میلیون دستگاه از آن فراوری شده است. خودروی ژیان از طریق فرانسوی ها و در مقابله با فولکس واگن آلمان فراوری شد و هدف آن ارائه خودرویی متناسب با شهرها، نیازهای خانواده و با حداقل مبلغ و هزینه نگهداری بود.

ژیان با چهره ای تازه روانه بازار می گردد

ژیان یکی از ماندگارترین و معروف ترین برندهای خودرویی در کشور ایران است. این فرانسوی کوچولو که با ظاهر متفاوت خود برای سال ها در خیابان های ایران حضور داشته، اکنون به نمادی از یک خودروی کلاسیک و بخشی از تاریخ این صنعت مبدل شده است.

خودرو ژیان سال های سال در ایران مقرون به صرفه ترین خودرو بود. ژیان در ایران برای خانواده های کم بضاعت تر فراوری می شد و اگر کسی امکان اقتصادی بیشتری داشت به سمت خرید پیکان می رفت چرا که هل دادن ژیان در سربالایی ها کار آسانی نبود.

جدیدترین آگهی های خودرو سیتروئن

ژیان اولین بار در سال 1967 روی خط فراوری نهاده شد و مدل های مختلف آن تا سال 1983 همچنان فراوری شد. موتور 2 سیلندر کم مصرف پس از طراحی ظاهری، مهم ترین ویژگی این خودرو بود، چیزی حدود 5 لیتر برای 100 کیلومتر رانندگی!

جالب است بدانید که یک مهره در ژیان وجود دارد که با شل و سفت کردن آن (به صورت دستی) می توان ارتفاع خودرو را تنظیم کرد. به خاطر استفاده از همین سیستم بود که ژیان در موانع و دست اندازها سطح بالایی از راحتی و نرمی را به همراه داشت، چیزی که در پیکان آن موقع به هیچ عنوان قابل احساس نبود.

ژیان در ابتدا چندان مورد اقبال واقع نشد، اما رفته رفته انواع آن اعم از سواری، وانت و مدل مهاری آن قدر مورد استفاده نهاده شد که به عنوان نمادی از نمادهای معاصر فرانسه شناخته شد.

اما آنچه که بهانه پرداختن به ژیان شد، تصاویر رندری است که اخیرا در رسانه های بین المللی جا به جا می گردد و به نوعی طراحی به روز و فناورانه ژیان را تداعی می نماید.

نامی که برای این رندر انتخاب شده، سیتروئن ایی-مهاری است که مشاهده می کنید جزئیات مشترک بسیاری با طرح اولیه ژیان دارد. در صورت توجه کمپانی فرانسوی به فراوری این مدل، قطعا خاطره ژیان برای بسیاری از مخاطبان این برند بار دیگر زنده خواهد شد.

***

شما می توانید اخبار روز خودرو را در بلاگ وبلاگ تاوافی بخوانید

منبع: دیوار

به "ژیان با چهره ای تازه روانه بازار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژیان با چهره ای تازه روانه بازار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید