کشورهای مرفه دنیا

به گزارش وبلاگ تاوافی، کشورهای ثروتمند دنیا

سطح رفاه در همه کشورهای دنیا براساس یک سری فاکتورها و شاخصه ها آنالیز و میزان گیری می گردد. این ها مواردی از قبیل اقتصاد، کارآفرینی و فرصت، حکومت، آموزش، بهداشت، ایمنی و امنیت، آزادی شخصی، و سرمایه اجتماعی هستند. در این مطلب با کشورهایی که در رتبه برتر سطح رفاه دنیای قرار دارند، آشنا می شوید. با خبرنگاران همراه باشید.

کشورهای مرفه دنیا

19. ژاپن

بر اساس شاخص رفاه ژاپنی ها هفتمین انسان های سالم کره زمین هستند. ولی در زمینه آزادی های فردی در رتبه 33 قرار دارند که این امر مقام ژاپن را در رتبه بندی کلی، پایین می آورد.

18. بلژیک

در تمام شاخص های فردی در بین 25 کشور برتر واقع شده است، برترین رتبه (10) را در شاخص فرعی سلامت به دست آورده است. اما با این وجود، این کشور سال جاری یک پله در شاخص رفاه سقوط کرد.

17. سنگاپور

این کشور در شاخص سال جاری جایش را با بلژیک عوض کرد. اول شدن این کشور در شاخص فرعی اقتصاد نقش بزرگی در این موفقیت داشت.

16. اتریش

در دو بخش سلامت، و امنیت و ایمنی جزء 10 تای برتر نهاده شد اما نتوانست جلوی افت یک پله ای را در رتبه بندی سال جاری بگیرد.

15. بریتانیا

سال جاری دو پله سقوط را تجربه کرد. علت این سقوط تا حدودی این است که در شاخص های آموزش و ایمنی جزء 20 کشور برتر قرار نداشت.

14. آلمان

بر مبنای شاخص رفاه، آلمان پنجمین اقتصاد برتر دنیا را دارد که این امر به حفظ جایگاه چهاردهم این کشور در چهار سال متوالی یاری می نماید.

13. لوگزامبورگ

مردم این کشور از سطح بالای آزادی های فردی و سلامت، و بعلاوه حاکمیتی مقتدر و مالی خوب برخوردار هستند، که این امر باعث شده است لوگزامبورگ از رتبه 16 در 2014، سال جاری به رتبه 13 برسد.

12. ایسلند

کشوری در آتلانتیک شمالی که در سه شاخص فرعی جزء پنج کشور برتر جای گیرد. آزادی های شخصی، امنیت و ایمنی، کارآفرینی و ایجاد فرصت های شغلی همان سه شاخص هستند اما این ها توانستند جلوی سقوط یک پله ای ایسلند را در لیست شاخص رفاه 2014 بگیرند.

11. ایالات متحده

قدرتمندترین کشور دنیا در بخش سلامت از تمامی کشورهای لیست رتبه بالاتری کسب نموده اما شهروندانش از ناامن ترین ملت های دنیا هستند. در این شاخص آمریکا در رتبه 33 قرار می گیرد.

10. ایرلند

این کشور به لطف کسب رتبه چهارم در بخش امنیت و ایمنی، دو پله در شاخص سال جاری صعود نموده است.

9. فنلاند

در زمینه عملکرد حکومتی پنجمین کشور برتر دنیا هستند، ولی اقتصاد نسبتا ضعیف آنها با رتبه 33، موجب شد این کشور از رتبه هشتم در سال گذشته به رتبه نهم تنزل نماید.

8. هلند

این کشور با صعود یک پله ای در شاخص سال جاری، در زمینه های آموزش، سلامت و آزادی های فردی رتبه های خوبی به دست آورد.

7. استرالیا

برای سومین سال متوالی در جایگاه هفتم نهاده شد و گزارش سال جاری شاخص رفاه، استرالیا را به لحاظ داشتن برترین نظام آموزشی در رتبه اول قرار داده است.

6. کانادا

بر اساس گزارش شاخص رفاه، کانادا سرزمین واقعا آزادی است. چرا که مردم این کشور نسبت به تمام کشورهای مورد آنالیز از سطح آزادی های فردی بالاتری برخوردار هستند. کانادا نسبت به سال قبل یک پله سقوط داشته است.

5. سوئد

سوئدی ها از بالاترین سطح کارآفرینی و ایجاد فرصت های شغلی برخوردار هستند، که این امر به صعود یک پله ای این کشور در شاخص سال جاری یاری نمود

4. نیوزیلند

همبستگی اجتماعی و مشارکت عمومی قوی نیوزلند نشان می دهد نیوزیلند برترین سطح سرمایه اجتماعی دنیا را دارد. این کشور مقام مرفه ترین کشور غیراروپایی به شمار میرود.

3. دانمارک

از حاکمیت عالی، آموزش سطح بالا و رتبه بالای سرمایه اجتماعی برخوردار می باشند. اگر به خاطر رتبه نسبتا ضعیف(16) در بخش سلامت نبود، این کشور در شاخص کل، رتبه اول را به دست می آورد. با این حال این کشور یک پله صعود داشته است.

2. سوئیس

برای سومین سال متوالی در شاخص رفاه رتبه دوم را به دست آورد. این کشور که در دامنه رشته کوه آلپ واقع است نخستین رتبه را در شاخص فرعی حاکمیت و دومین رتبه را در شاخص فرعی اقتصاد دارد.

1. نروژ

این کشور اسکاندیناوی یک بار دیگر در 2015 به رتبه نخست شاخص رفاه دست یافت و در تمام هفت سال گذشته این جایگاه را حفظ کرد. نروژ تنها کشوری است که در تمامی شاخص های فرعی در 10 کشور برتر واقع شده است.

منبع: الی گشت

به "کشورهای مرفه دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشورهای مرفه دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید