گلکسی S22 اولترا در بنچمارک ها از آیفون 13 پرو مکس باخت

به گزارش وبلاگ تاوافی، گلکسی S22 اولترا مبتنی بر اسنپدراگون 8 نسل 1 در تمام بنچمارک ها نسبت به دیگر گوشی های اندرویدی عملکرد بهتری دارد اما همچنان بین این گوشی و آیفون 13 پرو مکس مجهز به چپیست A15 فاصله زیادی دیده می گردد. حدود دو ماه قبل هم که کوالکام یک گوشی آزمایشی مبتنی بر تراشه خود را در اختیار سایت ها قرار داده بود، شاهد چنین اختلافی بودیم ولی حالا به صورت رسمی می توانیم شکاف بزرگ بین این دو تراشه را تایید کنیم.

گلکسی S22 اولترا در بنچمارک ها از آیفون 13 پرو مکس باخت

روی هم رفته اگرچه کوالکام هر ساله تراشه های تازه خود را با ارتقاهای نسبی راهی بازار می نماید، ولی از سوی دیگر اپل توان سخت افزاری فوق العاده ای را برای تازهترین تراشه های خود به ارمغان می آورد. اگرچه بنچمارک های مربوط به عملکرد پردازنده و پردازنده گرافیکی تراشه ها فقط بخش کوچکی از تجربه کاربری گوشی های هوشمند را نشان می دهند، اما در نهایت برای مقایسه یک معیار مهم محسوب می شوند. با وجود اینکه شرکت هایی مانند کوالکام و سامسونگ بخش قابل توجهی از پردازش ها را به قسمت های دیگری از تراشه محول می نمایند، ولی پایان قدرت پردازنده و پردازنده گرافیکی در زمینه هایی مانند فریم ریت بازی ها نقش مهمی را ایفا می نمایند.

گلکسی S22 اولترا با اسنپدراگون 8 نسل 1 در تست تک هسته ای Geekbench حدود 13 درصد بهتر از نسل قبلی است و در تست چند هسته ای هم 9 درصد عملکرد بهتری دارد. در زمینه تست Geekbench بین این دو تراشه به صورت میانگین تفاوت 30 درصدی وجود دارد. در تست های GFXBench که گرافیک گوشی آنالیز می شود، با توجه به رزولوشن استفاده شده شاهد بهبود 20 درصدی و بیشتر نسبت به نسل قبلی هستیم.

اگرچه تازهترین تراشه پرچم دار کوالکام پیروز به شکست چیپست گوگل تنسور موجود در سری پیکسل 6 شده، اما همچنان فاصله زیادی با تراشه A15 دارد. در بنچمارک Basemark Web که عملکرد گوشی در زمینه قابلیت های مربوط به وب آنالیز می شود، گلکسی S22 اولترا حدود 8 درصد بهتر از نسل قبلی خود عمل نموده اما آیفون 13 پرو مکس 2 برابر امتیاز گوشی سامسونگ را ثبت نموده است. مانند سال های گذشته، این موضوع در ظاهر تا حد زیادی به تفاوت عملکرد مرورگر سافاری و گوگل کروم برمی شود.

داغ شدن گلکسی S22 اولترا

سایت PCMag که این بنچمارک ها را انجام داده، در این گزارش به داغ شدن بیش از حد بدنه گلکسی S22 اولترا اشاره نموده است. گفته می شود این گوشی هنگام انجام بنچمارک به سرعت داغ می شود و بعد از این اتفاق، عملکرد گوشی به صورت قابل توجهی افت می نماید. به عنوان مثال نتیجه 1232 Geekbench در حالت عادی در صورت داغ شدن به 802 کاهش پیدا می نماید. بعلاوه تست 28 فریم در ثانیه مربوط به GFXBench بعد از داغ شدن بدنه به 19 فریم در ثانیه می رسد.

این سایت برای آنالیز بیشتر، اپلیکیشن CPU Throttling Test را در گوشی های سری S22 و S21 نصب نموده تا داغ شدن بدنه آن ها را با هم مقایسه کند. بر اساس نتایج به دست آمده، گلکسی S22 اولترا بعد از حدود 15 دقیقه فعالیت سنگین به 75 درصد عملکرد اولیه خود می رسد. روی هم رفته این گوشی نسبت به نسل قبلی زودتر داغ می شود و این خبر خوبی برای کاربران نیست.

هنوز معین نیست که چنین مسئله ای منشأ سخت افزاری دارد یا نه. به عنوان مثال باید به گلکسی S21 فن ادیشن اشاره کنیم که از نظر چیپست تفاوتی با S21 ندارد اما نسبت به گوشی فوق سریع تر داغ می شود. در نهایت باید بار دیگر یادآوری کنیم که این تست ها با مدل مبتنی بر اسنپدراگون 8 نسل 1 اجرا شده است و از آنجایی که اگزینوس 2200 در زمینه پردازنده و پردازنده گرافیکی ضعیف تر از این چیپست محسوب می شود، باید ببینیم مدل های اگزینوس S22 در بنچمارک ها چگونه ظاهر خواهند شد.

منبع: PCMag

منبع: دیجیکالا مگ

به "گلکسی S22 اولترا در بنچمارک ها از آیفون 13 پرو مکس باخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلکسی S22 اولترا در بنچمارک ها از آیفون 13 پرو مکس باخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید