151 هکتار از مساحت مهاباد در بافت فرسوده واقع شده است

به گزارش وبلاگ تاوافی، سرپرست معاون شهرسازی شهرداری مهاباد گفت: از 2 هزار و 431 هکتار محدوده شهر مهاباد 151 هکتار بافت فرسوده است که 8 درصد فضا های شهری را شامل می گردد.

151 هکتار از مساحت مهاباد در بافت فرسوده واقع شده است

وبلاگ تاوافی مهاباد- مصطفی محمدی نژاد گفت: از مساحت 2 هزار و 431 هکتاری این شهر، 2 منطقه از سطح شهر و مرکز آن با مساحت 151 هکتار که بیشتر در منطقه ها مرکزی و جنوبی این شهر واقع شده، در بافت فرسوده قرار گرفته است.

وی گفت: طرح بازسازی بافت فرسوده مهاباد شناسنامه دار شده و این طرح از سال 86 تهیه و به وسیله شورای عالی معماری و شهرسازی به تصویب رسیده است.

سرپرست معاون شهرسازی شهرداری مهاباد گفت: از اجرای این طرح تا به امروز 500 پروانه در قالب نوسازی برای متقاضیان بافت فرسوده در این شهرستان صادر شده است.

محمدی نژاد گفت: ستاد بازآفرینی شهری برای نوسازی بافت فرسوده مبلغی در حدود 150 میلیون تومان در قالب تسهیلات نوسازی به متقاضیان پرداخت می نماید.

سرپرست معاون شهرسازی شهرداری مهاباد گفت: بعلاوه از جمعیت 175 هزار نفری این شهر در حدود 45 هزار و 784 نفر در سکونت گاه های غیر رسمی با مساحت 287 هکتاری قرار دارند که 11 منطقه در این محلات واقع شده است.

وی می گوید: بعلاوه آن دسته از افرادی که بخواهند پروانه ساختمانی (نوسازی ملک) بگیرند شهرداری 50 درصد تخفیف برای بافت فرسوده و 60 درصد تراکم تشویقی (پلاک تجمیع) در نظر گرفته است.

انتهای پیغام / س خ

وبلاگ تاوافی مهاباد مهاباد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "151 هکتار از مساحت مهاباد در بافت فرسوده واقع شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "151 هکتار از مساحت مهاباد در بافت فرسوده واقع شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید