8 شخصیت دنیای انیمه که از جیمز باند الهام گرفته شده اند

به گزارش وبلاگ تاوافی، قدمت شخصیت جیمز باند که به وسیله نویسنده بریتانیایی، ایان فلمینگ خلق شد به دهه 1950 برمی گردد. باند جاسوسی است که برای MI6 کار می نماید و بیشتر با نام 007 شناخته می گردد. با گذشت زمان، این شخصیت جاسوس معروفیت بین المللی پیدا کرد و در فیلم های بی شماری ظاهر شد. شخصیت جیمز باند بعلاوه الهام بخش بسیاری از رسانه های دیگر از جمله انیمه بوده است. به نظر می رسد که شخصیت های متعددی در انیمه از جیمز باند الهام گرفته اند. از نام شخصیت ها گرفته تا ویژگی های شغلی یا شخصیتی آن ها.

8 شخصیت دنیای انیمه که از جیمز باند الهام گرفته شده اند
  • 12 انیمه سینمایی برتر؛ هدایت برای ورود به دنیا انیمیشن ژاپنی

1. جیمز باند - انیمه موریارتی وطن پرست (Moriarty the Patriot)

انیمه موریارتی وطن پرست از جهاتی انیمه جالبی محسوب می گردد. به خصوص وقتی این انیمه شما را با ترکیب شرلوک هلمز و جیمز باند روبرو می نماید. نکته جالب اینجاست که این کاراکتر قبل از اینکه جیمز باند باشد با نام آیرین ادلر زندگی می کرد. اما بعد از جعل مرگ خودش، هویتش را تغییر داده و به جیمز باند تبدیل شد.

البته داستان همینجا تمام نمی گردد. از دیگر شباهت های این شخصیت به جیمز باند واقعی این است که او همراه مایکرافت هلمز و گروهی دیگه از شخصیت های انیمه به MI6 ملحق می گردد.

2. لوران تیری - انیمه مدعی بزرگ (Great Pretender)

شخصیت اصلی انیمه مدعی بزرگ ماکوتو ادامورا، یک کلاهبردار بی دست و پا و لاغر است. شخصیت مقابل او در این انیمه که به نظر می رسد از جیمز باند الهام گرفته شده، لوران تیری، یک کلاهبراد تمام عیار است. او نه جاسوس است و نه برای آژانس مشخصی کار می نماید، بلکه کلاهبرداری بلژیکی است که جنایتکارانی را هدف قرار می دهد که از افراد بی گناه سوء استفاده نموده اند. لوران به زبان های مختلفی از جمله ژاپنی تسلط دارد و بسیار باهوش است.

3. اسپایک اشپیگل - انیمه کابوی بیباپ (Cowboy Bebop)

اسپایک که جزو شخصیت های محبوب دنیای انیمه محسوب می گردد، یک جایزه بگیر است که با سفینه خود مدام در سفر است. با این حال شخصیت پردازی اش در طول انیمه الگوبرداریهایی از شخصیت جیمز باند داشته است. بخشی از کار او پیدا کردن موقعیت مکانی اهدافش است. این کار مستلزم تحقیق، مخفی کاری و مبارزه با جنایتکاران است. ایرادی هم ندارد، اسپایک استاد مبارزه های تن به تن است.

اسپایک قبلا عضو یک سازمان جنایی بوده که مهارت های او را به خوبی شرح می دهد. او بر خلاف جیمز باند رابطه خوبی با زنان ندارد و بیشتر از جیمز باند تنبل است. به بیان دیگر اسپایک نسخه کابوی جیمزباند بوده و شخصیتش پیچیدگی های کمتری دارد.

  • کابوی بیباپ چگونه به یکی از برترین انیمه های تاریخ تبدیل شد؟

4. مایلین هافمن - انیمه 009-1

مایلین یک سایبورگ و مامور ارشد سازمان صفر صفر، یک سازمان اطلاعاتی مخفی است. در این سازمان، او بخشی از گروه شماره نه است و با نام 009-1 شناخته می گردد. به همین ترتیب، هم گروه های او با نام های 009-3, 009-4 و 009-7 شناخته می شوند. مایلین به عنوان یک سایبورگ سریع، قوی و جنگنده ای خبره در مبارزات تن به تن است.

پس از پیوستن به سازمان صفر صفر، مایلین به یک سایبورگ تبدیل شد تا توانایی های خود را افزایش دهد و به ماموری قوی تر تبدیل گردد. او سلاح های مختلفی دارد که برای انجام ماموریت ها به او یاری می نمایند. مایلین هافمن در اصل نسخه سایبورگ و زن شخصیت جیمز باند در انیمه است و آخرین عضو خانواده است که زندگی اش را به عنوان به جاسوس سپری می نماید.

5. موتوکو کوساناگی - انیمه شبح در پوسته (Ghost in the shell)

موتوکو کوساناگی یکی دیگر از نسخه های زنانه شخصیت جیمز باند در انیمه است. موتوکو مانند مایلین هافمن، یک مامور جاسوسی سایبورگ است. با این حال، او برای بخش 9 امنیت عمومی، کمیسیون امنیت عمومی ملی ژاپن کار می نماید. با این حال کاراکتر موتوکو به طور مداوم تغییر می نماید. در انیمه، مانگا و یا حتی اقتباس سینمایی این اثر، موتوکو شخصیت های متفاوتی دارد.

با این حال، برخی از ویژگی های او در تمام نسخه ها ثابت است. به عنوان مثال، موتوکو مهارت های رهبری بسیار خوبی از خود نشان می دهد و بخش 9، یعنی تیم خود را در مانگا رهبری می نماید. متأسفانه اطلاعات زیادی در خصوص زندگی موتوکو قبل از تبدیل شدن به یک سایبورگ در دست نیست.

6. جیمز بلاد - انیمه هیرو مسک (Hero Mask)

جیمز بلاد شخصیت اصلی انیمه هیرو مسک است و اگرچه مانند جیمز باند مامور دولت نیست، اما کارآگاه سرویس ویژه جنایات اداره پلیس خود است. بنابراین، جیمز عادت دارد برای حل پرونده ها مخفیانه کار کند. ناگفته نماند که نام جیمز بلاد آشکارا از جیمز باند الهام گرفته شده است.

علاوه بر این، از شباهت های کلیدی دیگر این دو می توان به عزم هردو برای انجام کارها طبق برنامه و تکمیل مأموریت هایشان بدون توجه به هر اتفاقی اشاره نمود، حتی اگر این اتفاق به معنای مخالفت با مافوق خود و ایجاد مشکل باشد. جیمز بلاد تمایل دارد از غریزه خود پیروی کند و در برخی موارد همین تمایل باهث می گردد از برنامه اصلی منحرف گردد و در انجام کارها، پروتکل را نادیده بگیرد.

7. باند فورجر - انیمه جاسوس x خانواده (Spy x Family)

باند فورجر سگ خانگی خانواده فورجر است. او قبل از اینکه وارد این خانواده گردد، در یک مرکز مخفی تحت آزمایشات حیوانی قرار گرفته بود و در نتیجه این آزمایشات توانایی پیش بینی آینده را به دست آورد. در ابتدا او را با نام نمونه آزمایشگاهی 8 صدا می زدند، تا اینکه آنیا، دختر خانواده، با الهام از برنامه تلوزیونی مورد علاقه اش باندمن، نام او را باند فورجر گذاشت.

شاید او یک سگ باشد، ولی نام این شخصیت به وضوح از کاراکتر جیمز باند گرفته شده و به مرور لوید فورجر پدر خانواده به او راه های محافت و دفاع از خود و دیگران را هم یاد می دهد.

8. لوید فورجر - جاسوس x خانواده (Spy x Family)

به نظر می رسد نشانه هایی از تاثیر جیمز باند را پشت شخصیت پردازی این کاراکتر هم می گردد پیدا کرد. لوید جاسوس یک سازمان مخفی دولتی است. نام واقعی او ناشناخته است و همه او را به عنوان گرگ و میش می شناسند، دقیقا مثل جیمز باند که نام مخفی اش 007 بود.

گرگ و میش حتی در میان دیگر ماموران مخفی هم به علت مهارت های استثنایی خود مشهور است. او در کنار هوش فوق العاده اش، بسیار سریع هم هست و مبارزی قوی است. علاوه بر این، لوید در کار با اسلحه و مخفی شدن استاد است. در نهایت، او به قدری ماهر است که تقریباً می توان او را یک ابرانسان در نظر گرفت.

منبع: GAMERANT

منبع: دیجیکالا مگ

به "8 شخصیت دنیای انیمه که از جیمز باند الهام گرفته شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 شخصیت دنیای انیمه که از جیمز باند الهام گرفته شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید