شروع فعالیت آموزشگاه شعر معاصر

به گزارش وبلاگ تاوافی ، در بیانیه این آموزشگاه آمده است: آموزشگاه شعر معاصر که از مهرماه سال 1399 به معرفی جریان های شعری معاصر و شناسایی شاعران نوپرداز و منتقدین شعر پرداخته بود، اعضای اصلی خود را از میان هفت تن از شعرپژوهان و ایده پردازان برگزید.

شروع فعالیت آموزشگاه شعر معاصر

در این نشست، فرخ لطیف نژاد به اسم مدیر آموزشگاه و مهدی خبازی کناری، سینا دنیادیده، حبیب پیغام، سعید محمدحسنی، سعید دنیاپولاد و محمد آزرم به اسم اعضای اصلی اعلام شدند. این افراد از رشته های مختلف فلسفه، زبان و ادبیات فارسی و انگلیسی و حتی روانپزشکی انتخاب شده اند تا ابعاد مختلف شعر معاصر و جریان های نوپدید آن را در حوزه های مختلف فلسفه، نقد ادبی و شعرپژوهی و تاثیرگذاری بر مخاطب در قالب پروژه های درازمدت در تیم تحقیقاتی آنالیز و تدوین نمایند. این گروه پژوهشگر از ماه آینده به تدوین درسنامه دانشگاهی از جریان های نوپدید شعر معاصر خواهند پرداخت.

هدف از تشکیل آموزشگاه شعر معاصر ایجاد فضایی برای هم اندیشی شاعران در همه شاخه های شعر معاصر و معرفی، نقد و تثبیت ایده ها و جریان های نوین شعری است. بدین منظور همایش های ماهانه ایده پردازی در شعر معاصر، در سال 1400 طراحی شده است که در پنج محور نقدی بر شعر معطوف به نظریه و مانیفست، پیشنهاد فدراسیون ادبی، جریان های خلاق ایرانی، جریان های تلفیقی، بازنمایی جریان های نوین شعر دنیا و نوآوری در شعر محلی اقوام ایرانی برگزار می گردد.

طرح تشکیل فدراسیون ادبی به زودی در آموزشگاه شعر معاصر اجرا خواهد شد و ایده های مذکور پس از اصلاح و ویرایش و اعمال اصلاحات داوران به صورت مجموعه مقالاتی منتشر می گردد.

لازم است از همراهی مدیر محترم انجمن ترویج زبان و ادب فارسی خراسان دکتر محمدجعفر یاحقی و همراهی و حمایت جناب هرمز علی پور شاعر پیشکسوت شعر ناب سپاسگزاری گردد.

بعلاوه به این وسیله از کوشش های مشاور پیشین گروه، مراد قلی پور در جذب شاعران و شعرپژوهان مطرح و خلاق در سطح کشور برای تشکیل گروه گسترده شعرپژوهان قدردانی گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "شروع فعالیت آموزشگاه شعر معاصر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع فعالیت آموزشگاه شعر معاصر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید