شروع ماراتن توپ و تور و سبد بدون مدعی، کوشش 16 تیم برای یک جام

به گزارش وبلاگ تاوافی، بعد از گذشت بیش از هشت ماه از آخرین دیدارهای لیگ فزونی برگزار شده در بسکتبال کشور قرار است فصل جدید این رقابت ها از فردا پنجشنبه شروع گردد. این در حالی است که پرونده فصل گذشته این رقابت ها به خاطر شیوع و فراگیری ویروس کرونا بدون برگزاری دیدارهای پلی آف و معین شدن قهرمان بسته شد بنابراین فصل جدید این رقابت ها بدون مدعی عنوان قهرمانی شروع می گردد اگرچه در میان 16 تیم شرکت نماینده، هستند تیم هایی که چهره ای مدعی برای شرکت در این دوره ماراتن توپ و تور و سبد به خود گرفته اند تا عنوان قهرمانی در مسابقاتی که به خاطر بحران جهانی کرونا برای نخستین بار متفاوت از همواره برگزار می گردد را از آن خود نمایند.

شروع ماراتن توپ و تور و سبد بدون مدعی، کوشش 16 تیم برای یک جام

شیوه برگزاری لیگ 99 بسکتبال از این جهت متفاوت شده که برخلاف گذشته، تیم های شرکت نماینده در دو گروه ملاقاتهای مقدماتی خود را شروع می نمایند ضمن اینکه به خاطر رعایت پروتکل های کرونایی این ملاقاتها به صورت متمرکز در تهران برگزار می گردد.

گروه بندی 16 تیم لیگ رجحان

از میان 16 تیمی که برای حضور در این فصل مسابقات بسکتبال لیگ برتر اعلام آمادگی کردند به جز مس رفسنجان، آفتاب زاگرس اهواز، جوانان 2020 و آینده سازان تهران که برای نخستین بار حضور در این سطح رقابت ها با تجربه می نمایند، سایر تیم ها با حداقل تجربه یک دوره حضور در لیگ برتر آماده شرکت در فصل جدید این رقابت ها شده اند.

مجموع این تیم ها در دو گروه ملاقاتهای مقدماتی خود را به صورت متمرکز برگزار می نمایند. گروه بندی تیم ها به این توضیح است:

گروه الف: شهرداری گرگان، نفت آبادان، آویژه صنعت مشهد، اکسون تهران، رعد پدافند هوایی مشهد، شورا و شهرداری قزوین، آفتاب زاگرس اهواز، مس رفسنجان

گروه ب: شیمیدر قم، مهرام تهران، شهرداری بندرعباس، ذوب آهن اصفهان، مس کرمان، کوچین آمل (جوانان 2020)، آینده سازان تهران، نیروی زمینی

رقابت دورا دور مدعیان

اگرچه لیگ برتر بسکتبال در امسال به جهت نیمه تمام ماندن فصل گذشته این رقابت ها مدعی قهرمانی ندارد اما هستند تیم هایی که برای دستیابی این عنوان دورخیز نموده اند مانند نفت آبادان که دو سال پیش در مجموع چهار ملاقات فینال برابر شهرداری گرگان عنوان قهرمانی لیگ 97 را از آن خود کرد و به عنوان مدعی قهرمانی در فصل گذشته مسابقات هم شرکت داشت.

این تیم اگرچه اجازه جذب بازیکن خارجی ندارد اما با داشتن مهره هایی همچون محمد حسن زاده، آرن داودی، رسول مظفری، امیر صدیقی، اشکان خلیل نژاد و حامد سهراب نژاد و با راهنمایی دوباره حماد صامری امسال هم جزو مدعیان به حساب می آید که در گروه اول رقیبانی مانند شهرداری گرگان دارد.

گرگانی ها که دو سال پیش در رقابت نزدیک با نفت از دستیابی به عنوان قهرمانی بازماندند سال گذشته ملاقاتهای مقدماتی را با صدرنشینی به انتها رساندند و به این واسطه مدعی اصلی در کسب عنوان قهرمانی به حساب می آمدند اما کرونا مانع آنها در ادامه پیشروی برای رسیدن سکوی اول شد. همین مسئله در حضور دوباره شهرداری گرگان در لیگ برتر ابهاماتی ایجاد کرد اگرچه در نهایت این تیم نه تنها وارد مسابقات شد بلکه با حفظ مهران شاهین طبع در راس کادر فنی و جذب محمد جمشیدی به عنوان بمب جابجایی خود را در صف مدعیان هم قرار داد.

تمدید قرارداد بازیکنانی مانند نوید رضایی فر، روزبه ارغوان و کیوان ریاعی در کنار جذب سینا واحدی و اشکان جعفری دیگر اقداماتی است که شهرداری گرگان برای این فصل مسابقات و دستیابی به قهرمانی آن انجام داده است.

در گروه اول مسابقات لیگ برتر، آویژه صنعت مشهد و اکسون تهران را هم می توان جزو تیم هایی به حساب آورد که با حساب و کتاب آماده این فصل مسابقات شده اند. مشهدی ها با راهنمایی سرجان ایونویچ و جذب دو بازیکن صربستانی مهیان ملاقاتهای خود شده اند و اکسون هم با سرمربیگری البرز آب کناری و تکیه به کورین هنری، بازیکن آمریکایی که سال گذشته در ترکیب تیم مشهدی بود برای مسابقات دورخیز نموده است.

در گروه اول مسابقات لیگ برتر، مس رفسنجان با مربی گمنام آماده حضور در رقابت ها شده اما حضور نفراتی مانند اصغر کاردوست، محمدرضا خالقی فر، سعید محمدی و وحید اسلامی در ترکیب این تیم نشان می هد که رفسنجانی ها حریف دست و پا بسته ای نخواهند بود.

با حضور این تیم ها، ملاقاتهای گروه اول مسابقات لیگ برتر بسکتبال سخت تر و نزدیک تر از گروه دوم دنبال خواهد شد. گروهی که در آن مهرام جزو مدعیان اصلی به حساب می آید. مهرام که سابقه چند دوره قهرمانی در ایران و حتی آسیا را دارد سال گذشته هم قهرمانی نیم فصل لیگ برتر را از آن خود کرد. این تیم امسال هم با در اختیار داشتن همزمان صمدنیکخواه بهرامی، مهدی کامرانی، محمد اوجاقی، آرمان زنگنه، میثم میرزایی و حامد حسین زاده در صف مدعیان گروه خود واقع شده است.

شیمیدر از رقیبان مهرام در گروه دوم مسابقات به حساب می آید که با راهنمایی مصطفی هاشمی - سرمربی فصل گذشته مهرام- و بازیکنانی مانند مهراد آتشی، ارسلان کاظمی، عماد سلمانی، کلوین آمایو گارد راس کانادایی با قامت 193 سانتی متر و ایلوی وارگاس سانتر 212 سانتی متری و اهل دومنیکن آماده شده تا حق خود را از لیگ امسال بگیرد.

فرزاد کوهیان و شاگردانش در تیم ذوب آهن هم در ردیف مدعیان گروه دوم لیگ برتر بسکتبال هستند. کوهیان که سال گذشته با پتروشیمی ملاقاتهای رو به جلویی در لیگ برتر داشت امسال با فرید اصلانی، سجاد مشایخی، محمد ترابی، محمد یوسف وند و وحید دلیرزهان آماده رقابت در کنار دیگر مدعیان شده است.

بدین ترتیب مدعیان فصل جدید رقابت های بسکتبال لیگ برتر باشگاه های کشور به خاطر گروه بندی اجرا شده، رقابت دورا دوری با یکدیگر در مرحله مقدماتی خواهند داشت تا در مرحله پلی آف بتوانند این رقابت ها را نزدیک تر و سخت تر دنبال نمایند.

کرونا مانع نشد

طی هفته های گذشته ادامه شیوع و فراگیری کرونا و موج سومی که این ویروس داشته، خیلی از فعالیت های ورزشی را تحت تاثیر قرار داد و حتی باعث تعویق مسابقات لیگ برتر فوتبال یا لغو تمام نشست ها و جلسات در کمیته ملی المپیک شد. طی این مدت حتی بعضی بازیکنان در تیم هایی مانند مهرام، شیمیدر، اکسون و شورا و شهرداری قزوین به این بیماری مبتلا شدند با همه اینها مسئولان فدراسیون از موضع خود برای شروع سروقت مسابقات کوتاه نیامدند.

البته برای شروع مسابقات اجرای پروتکل های بهداشتی و مورد تایید ستاد مقابله با کرونا در ورزش در دستور قرار گرفته با همه اینها لیگ برتر بسکتبال در امسال با نگرانی هایی در خصوص کرونا شروع می گردد.

اعلام برنامه مسابقات

به گزارش وبلاگ تاوافی، به دلیل برگزاری پنجره دوم رقابت های انتخابی کاپ آسیا و حضور تیم ملی در این رقابت ها، ملاقاتهای لیگ برتر تا 23 آبان ماه دنبال خواهد شد و بعد از آن با وقفه دو هفته ای روبرو خواهد شد. طی این مدت تیم های شرکت نماینده در مسابقات ملاقاتهای هفته های اول و دوم خود را به صورت متمرکز در تهران برگزار می نمایند. برنامه این ملاقاتها به این توضیح است:

گروه اول مسابقات

پنجشنبه 15 آبان ماه

* شهرداری گرگان - مس رفسنجان

* نفت آبادان - آفتاب زاگرس اهواز

آدینه 16 آبان ماه

* آفتاب زاگرس اهواز - شهرداری گرگان

مس رفسنجان - نفت آبادان

شنبه 17 آبان ماه

*آویژه صنعت مشهد - شورا و شهرداری قزوین

* اکسون تهران - رعد پدافند هوایی مشهد

یکشنبه 18 آبان ماه

* آویژه صنعت مشهد - اکسون تهران

* شورا و شهرداری قزوین - رعد پدافند هوایی مشهد

گروه دوم مسابقات

دوشنبه 19 آبان ماه

* شیمیدر قم - نیروی زمینی

مهرام تهران - آینده سازان تهران

سه شنبه 20 آبان ماه

* آینده سازان تهران - شیمیدر قم

* نیروی زمینی - مهرام تهران

چهارشنبه 21 آبان ماه

* شهرداری بندرعباس - جوانان 2020

* ذوب آهن اصفهان - مس کرمان

پنجشنبه 22 آبان ماه

* شهرداری بندرعباس - ذوب آهن اصفهان

* جوانان 2020 - مس کرمان

منبع: خبرگزاری مهر

به "شروع ماراتن توپ و تور و سبد بدون مدعی، کوشش 16 تیم برای یک جام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع ماراتن توپ و تور و سبد بدون مدعی، کوشش 16 تیم برای یک جام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید