آیا چاله هوایی در پروازهای آینده کمتر خواهد شد؟

به گزارش وبلاگ تاوافی، برای اولین بار، شرکت های هواپیمایی تصمیم گرفته اند با هدف آرام تر و ایمن تر ساختن پروازها، اطلاعات صحیح تری درباره چاله هوایی با دیگران به اشتراک بگذارند.

آیا چاله هوایی در پروازهای آینده کمتر خواهد شد؟

آیا تا به امروز فکر نموده اید که واقعا چه چیزی باعث وقوع چاله هوایی می گردد و برای جلوگیری از بروز آن، چه کارهایی می توان انجام داد؟ طرح ابتکاری که به تازگی و با هدف ایجاد سهولت در به اشتراک گذاری سریع اطلاعات صحیح درباره چاله هوایی یا تربولانس راه اندازی شده است، کوشش می نماید تا به سهم خود به خلبانان یاری کند که به نحو بهتری از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری نمایند و مسافران را برای روبرو شدن با دست اندازهای اجتناب ناپذیر هوایی آماده نمایند.

طبق اعلام انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (IATA) ، اطلاعاتی که هم اکنون در اختیار خلبانان واقع شده است، از نظر ماهیت، نسبتاً اطلاعاتی ذهنی و متکی به گزارش های خلبانان هستند. این گزارش ها شدت چاله ها را در مقیاس نور ، به صورت میانه یا شدید توصیف می نمایند. این روش توصیف کردن اجازه بیان جزئیات دقیق تر و بیشتر را به افراد نمی دهد. سیستم گزارشگری فعلی نیز اغلب دارای تاخیر زمانی است و همواره این قابلیت را ندارد که دقیق ترین جزئیات را درباره موقعیت مکانی ارائه بدهد.

برای اصلاح روش فعلی، IATA مشغول طراحی و تدوین برنامه آگاهی بخشی از چاله هوایی (Turbulence Aware program) است که هدف آن، ایجاد اولین منبع برای اطلاعات جهانی و فوری برای مدیریت چاله هوایی است. این برنامه با جمع آوری داده ها از شرکت های هواپیمایی متعدد و منابع مختلف و تبدیل آن ها به یک پایگاه داده ای واحد، راه اندازی شده و امیدوار است که بتواند ابزاری بهتر برای جلوگیری از افتادن به چاله هوایی و آماده سازی مسافران برای رویدادهای این چنینی، در اختیار شرکت های هواپیمایی و خلبانان قرار بدهد. به عنوان مثال، داده های موجود در این پایگاه داده ای مبتنی بر تخمین محاسبه شده از شرایط آشفته جوی خواهد بود و تنها به گزارش های شخصی از طرف خلبانان اتکا نخواهد کرد. بعلاوه، اطلاعاتی دقیق در مورد ارتفاع، موقعیت هواپیما، باد و دمای هوا نیز در آن گنجانده خواهد شد.

این برنامه، در حال حاضر، در حال اجرا آزمایش های عملیاتی است و 15 شرکت هواپیمایی مشغول استفاده از آن هستند. این شرکت ها عبارت هستند از امریکن ایرلاین، دلتا ایرلاین، یونایتد ایرلاین، سات وست ایرلاین، ایر فرانس، لوفت هانزا، قنطاس، قطر ایرویز، ژاپن ایرویز، سوئیس و وست جت. انتظار می رود پس از دریافت بازخوردها و نظرات درباره این دوره آزمایشی، برنامه آگاهی از چاله هوایی از ابتدای سال 2020 به طور کامل وارد عرصه عملیاتی گردد.

تغییرات اقلیمی تاثیر منفی روی چاله های هوایی خواهند گذاشت

اداره حمل و نقل هوایی فدرال (FAA)، چاله هوایی را به عنوان حرکت هوایی ناشی از فشار جوی، جریان های جت، هوای اطراف کوه ها، جبهه های هوای سرد و گرم یا رعدوبرق ها تعریف نموده است. این اداره اعلام نموده است که چاله هوایی غیرمنتظره رخ می دهد و حتی در آسمان صاف نیز احتمال وقوع آن است.

IATA خاطرنشان نموده است که تنها در صورت استمرار تاثیرگذاری تغییرات اقلیمی بر الگوهای هوایی، انتظار می رود که بر چالش مدیریت چاله هوایی افزوده گردد. این سازمان گفته است که افزایش راندمان سوخت و کاهش انتشار کربن از جمله مزایای مازاد ناشی از استفاده خلبانان از ابزارهای تازه برای یافتن هوایی آرام تر خواهد بود.

این کار باعث ایمن تر شدن پرواز هم خواهد شد. اسنادی که ماه گذشته به وسیله FAA منتشر شد، حاکی از آن است که 17 نفر در اثر برخورد با چاله هوایی در سال 2017 (آمار تازهتری در این زمینه در دسترس نیست) دچار آسیب شده اند. این رقم را با آمار 42 نفر در سال 2016 و 27 نفر در سال 2015 مقایسه کنید. به توصیه FAA، برترین راه برای دوری از این گونه آسیب ها، دوری هرچه بیشتر از چاله هوایی است. بعلاوه، مسافران باید دستورالعمل های خلبانان و مهمان داران را رعایت نمایند.

برای خرید بلیط هواپیما همواره می توانید به وسیله موتور جستجوی پرواز وبلاگ تاوافی، بلیط مقرون به صرفه هواپیما را به راحتی پیدا و از فروشنده های معتبر بخرید.

منبع: کجارو / afar.com

به "آیا چاله هوایی در پروازهای آینده کمتر خواهد شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا چاله هوایی در پروازهای آینده کمتر خواهد شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید