هیجان غواصی در دنیای زیر آب، جزیره کرون در فلیپین

به گزارش وبلاگ تاوافی، غواصی در کرون Coron

جزیره کرون یکی از جزایر فیلیپین است. جزیره کرون یا کورون سومین جزیره از جزایر کالامیم در شمال پالاوان در فیلیپین است. این جزیره بخشی از شهری بزرگتر به همین نام است و در فاصله 310 کیلومتری جنوب غرب مانیل واقع شده است ویکی از علت های معروفیت آن به خاطر وجود یک کشتی جنگی ژاپن در جنگ جهانی دوم است. بعلاوه غواصی در کرون باعث محبوبیت این جزیره شده است. به علت ویژگی های خاص منطقه و اکوسیستم منحصر به فرد آن سرتاسر این منطقه از منطقه ها تحت حافظت محسوب می گردد.

هیجان غواصی در دنیای زیر آب، جزیره کرون در فلیپین

در آب های این جزیره، قابلیت دید فضا در زیر آب تا عمق 24 متری امکان پذیر است و آب این منطقه اغلب آرام است. کرون یکی از پرطرفدارترین مقاصد برای غواصی هیجان انگیز در فیلیپین است و این منطقه گردشگرانی زیادی را به این منظور از سراسر جهان به خود جذب می نماید. در طبیعت گردی امروز با وبلاگ تاوافی برای تماشا جهانی زیر آب و غواصی در کرون Coron به این جزیره در فلیپین می رویم.

درباره تاریخچه کرون

جزیره کرون و 50 جزیره کوچک دیگر همه جزیی از مجموعه جزایری هستند که از جزیره تارا در شمال شرقی تا جزیره کانیپو در جنوب گسترده شده اند و این جزیره بخشی از منطقه ای است که در شمال پالاوان است و دریای جنوبی چین را از دریای سولو جدا می نماید. درباره گذشته این جزیره گفته هایی وجود دارد که چندان دارای اعتبار نیست و نمی توان به درستی آن اعتماد کرد. این جزیره بوسیله کاشفان اسپانیایی کشف شد.

بعدها یک اسپانیایی که کوهنورد بود سال ها در این نقطه کوشش کرد تا اوضاع جزیره را سرو سامان دهد و مسائل مهاجرانی که به این جزیره مهاجرت می کردند را حل و فصل کند. او بعلاوه اتحادیه ای از قبایل را بوجود آورد و مکانی را برای رسیدگی به مسائل آنان اختصاص داد. در قرن هفدهم میلادی، سال 1670 میلادی اسپانیایی ها در این جزیره پایگاهی ساختند و از آن به عنوان نقطه ای برای دفاع در برابر حملات مسلمان استفاده می کردند.

در اواخر قرن نوزدهم یک پزشک آمریکایی، که در این منطقه ساکن بود برای اداره این جزیره اقداماتی کرد و بعد به عنوان وزیر امور داخلی انتخاب شد. اهمیت این جزیره به خاطر اکوسیستم منحصر به فرد آن است و جز منطقه ها حفاظت شده فلیپین محسوب می گردد و یکی از شهرها و منطقه ها درجه یک استان پالاوان است. جمعیت این جزیره 51803 تن است که بیشترشان مهاجرانی هستند که از نقاط گوناگون به این نقطه کوچ نموده اند.

اگرچه که زیبایی های کرون و جهانی زیر آب آن هنوز برای گردشگران و دوستداران گردش در جزیره، کاملا کشف نشده است، اما این شهر به عنوان یکی از محبوب ترین نقاط جهان برای غواصی و شیرجه زدن در آب های گرم آن و شنا کردن است سواحل، دریاچه ها و سایت های شیرجه در نزدیکی کرون به عنوان یکی از مکان های توریستی است اما کمتر مورد توجه گردشگران بوده و شایسته است که این جزیره به عنوان زیبا ترین جزیره جهان معرفی گردد. در ادامه غواصی در کرون Coron درباره ویژگی های این جزیره و آب و هوای آن می گوییم.

آب و هوا و یژگی های طبیعی جزیره کرون

آب و هوای جزیره کرون از نوع آب و هوای منطقه ها گرراستای است. کرون جزیره ای است که تحت تاثیر صخره های شیب دار و سازند های سنگی بوده و این سازندها از نوع سنگ آهک است و متعلق به دوران ژوراسیک است. دریاچه های زیادی در نقاط مختلف جزیره وجود دارد و در منطقه ها ساحلی انبه یافت می گردد.

در حال حاضر این جزیره و حوزه های ماهیگیری اطراف آن بخشی از قلمرو خود مختار مردم بومی این منطقه است که به طور رسمی در سال 1998 اعلام شد. زیستگاه طبیعی جزیره کرون یکی از اکوسیستم های کم نظیر در جهان است که در فهرست میراث جهانی یونسکو واقع شده است. بعلاوه کرون به خاطر کشتی های غرق شده ژاپنی در جزایر کرون معروف است و نیز این جزیره در فهرست 10 مکان برتر غواصی در جهان شناخته شده است.

در این منطقه وجود دریاچه کایگانان که به عنوان تمیزترین دریاچه در آسیا معروف است بر اهمیت آن افزوده است. جزیره کرون از جزایری است که با سنگ های سخت احاطه شده است. برای غواصی در کرون Coron در ادامه راستا دسترسی آن را می گوییم.

راستا دسترسی به جزیره کرون

برای غواصی در کرون Coron باید با هواپیما به کشور فلیپین رفت و از مانیل مرکز فلیپین به جزیره کرون سفر کرد که هم با هواپیما امکان سفر به این جزیره وجود دارد و هم با کشتی می توان به این نقطه سفر کرد. برای غواصی در کرون Coron زمان مناسبی را باید انتخاب کرد.

برترین زمان برای سفر به جزیره کرون

برترین زمان برای غواصی در کرون فصل هایی است که بارندگی نیست. بنابراین اواسط ماه ژوئن تا اکتبر برای سفر به جزیره و غواصی در کرون مناسب است. دمای آب در فصل های گرم در کرون 26 تا 31 درجه سانتیگراد است. آب های گرم این جزیره آرام باعث شده است که کرون یک مکان ایده آل برای شنا و غواصی و گردش باشد.

دیگر جاذبه های جزیره کرون

هر چند کرون بویژه در سال های اخیر به یک نقطه توریستی عمده برای غواصی تبدیل شده است اما هنوز منطقه ها شگفت انگیز زیادی دارد که زیبایی های غیر قابل توصیف آن کشف نشده است. ویژگی های زیست محیطی منحصر به فرد آن، مثل صخره های سنگ آهک، سازه های سنگی، دریاچه های شفاف با لایه های نمکی و آب شیرین، سواحل شنی سفید پوشیده شده با درختان نارگیل، آب های شفاف و درخشان به رنگ های سبز آبی اینجا را مثل یک بهشت در زمین تبدیل نموده است. دیگر جاذبه های تماشای کرون شامل موارد زیر است:

  • ایراکو، یک کشتی ژاپنی است، این کشتی در یک حمله به وسیله نیروی هوایی آمریکا منفجر شده، غرق شد و به زیر آب رفت.
  • تنوع زیستی آب های جزیره، شامل ماهی های دریایی، لاک پشت ها، شیر ماهی و عقرب ماهی و ….
  • پوشش گیاهی جزیره
  • مرجان های نرم جزیره
  • ساحل نزدیک جزیره کرون
  • سازه های سنگی جزیره
  • غار گونتر
  • تنوع زیستی دریایی
  • قایقرانی در کرون
  • دریاچه باراکاودا

منبع: travel-palawan.com

http://nomanbefore.com

منبع: الی گشت

به "هیجان غواصی در دنیای زیر آب، جزیره کرون در فلیپین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیجان غواصی در دنیای زیر آب، جزیره کرون در فلیپین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید