سلامتی و پزشکی

بابونه خشک برای چی خوب است؟ ، خواص شگفت انگیز بابونه

رییس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی اعلام کرد: یکی از گیاهانی که در طب سنتی به عنوان یاری کننده در خواب و آرام بخش به کار رفته است گیاه بابونه است.

3 مرداد 1402

ماجرای به جهان آمدن دختری که شبیه به پری دریایی بود

بزرگ ترین پری دریایی دنیا مرد؛ این خبری بود که به سرعت در رسانه های دنیا پخش شد. خبر مرگ شیلو پپین - پری دریایی آمریکایی- برای مردم دنیا همان قدر ناراحت کننده بود که 25 سال پیش خبر تولدش خرسند کننده و عجیب؛ آخر او بزرگ ترین پری دریایی دنیا بود.

21 خرداد 1402

ویروس هایی که می توانند ما را تا 100 سالگی سالم نگه دارند

پژوهشگران دانشگاه کپنهاگ معتقدند، ویروس های باکتری خوار روده می توانند به ما کمک کنند تا 100 سالگی سالم بمانیم.

16 خرداد 1402

بیانیه وزارت امور خارجه در خصوص خروج اتباع ایرانی از سودان

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت : دستگاه دیپلماسی کشور، از ابتدای بحران در سودان، هماهنگی لازم را برای خروج اتباع ایرانی که در آن کشور اقامت دارند به طریق مقتضی انجام داده است.

5 اردیبهشت 1402

موبایل با دستتان چه می نماید؟

اگر مدت زمان طولانی گوشی دستتان بگیرید، انگشت ها و شستتان کم کم دچار گرفتگی شده و ملتهب می شوند و انواع بیماری های دست را ایجاد می نمایند؛ مانند تاندونیت و سندرم تونل کارپال.

29 فروردین 1402

عماد افروغ درگذشت ، دلیل فوت اعلام شد

عماد افروغ نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و استاد دانشگاه بامداد امروز 25 فروردین درگذشت.

25 فروردین 1402

نوشیدنی های انرژی زا و خطر ابتلا به چند بیماری

نوشیدنی های انرژی زا برای کسانی که در طول روز احتیاج به انرژی بیشتری دارند، تبلیغ می شوند. اگرچه گاهی اوقات نوشیدنی های انرژی زا با نوشیدنی های ورزشی اشتباه گرفته می شوند، اما نوشیدنی های انرژی زا محصولی کاملا متفاوت هستند. آن ها برای افزایش سطح هوشیاری...

17 فروردین 1402

سفر به مشهد با قطار یا ماشین شخصی

مشهد شهری محبوب در شمال شرقی ایران است. بازدیدکنندگان مشهد می توانند از طریق انواع وسایل حمل و نقل از جمله ماشین و قطار به این شهر برسند. حال سوال این است که سفر به مشهد با قطار یا ماشین شخصی؟ سفر با ماشین به مشهد می تواند تجربه خوبی باشد. از طرف دیگر، بازدیدکنندگان...

14 فروردین 1402

فال ابجد امروز پنجشنبه 18 اسفندماه؛ سعی کنید برنامه های خودتان را دنبال کنید!

فال ابجد امروز پنجشنبه 18 اسفندماه؛ در فال ابجد مشاهده می کنید که 4 حرف الف، ب، ج، د بر اساس ماه تولدتان چگونه چیده می شود. فال ابجد را بسیاری به دانیال نبی نسبت می دهند.

18 اسفند 1401

با این خوراکی ها به جنگ افسردگی فصلی بروید!

با تغییر رژیم غذایی و خوردن غذا های مناسب در این فصل ها به خوبی می توان این احساسات منفی را از خود دور کرد.

8 اسفند 1401

در آینده بچه ها پلاستیکی می شوند!

آلودگی میکروپلاستیک برای نخستین بار در خون انسان شناسایی شده و دانشمندان این ذرات ریز را تقریبا در 80 درصد از افراد مورد آزمایش یافتند.

15 بهمن 1401

فوت یک زن در صف نفت در سیستان وبلوچستان

معاون امنیتی و سیاسی فرماندار فنوج بعلاوه با بیان اینکه یکی از مسائل شهرستان فنوج کمبود مراکز عرضه سوخت است، گفت: این اتفاق باعث می گردد که عرضه سوخت به کندی انجام گردد.

10 بهمن 1401

با برترین هتل های آنتالیا آشنا شوید!

ترکیه سال هاست که به خاطر جاذبه های توریستی و هزینه های نسبتاً مناسبی که دارد به یکی از مقاصد اصلی سفرهای خارجی هموطنان مان تبدیل شده و در این بین بازار آنتالیا از همواره داغ تر است.

3 بهمن 1401

آیا برترین هتل های ترکیه را می شناسید؟؟

سفر به ترکیه یک اقدام متعادل بین مدرن و قدیمی است و محلی معتبر و لوکس و جایی که شرق به غرب می رسد است. از آنجایی که مسافران زیادی به این نتیجه می رسند که سفر به ترکیه چقدر زیبا، متنوع و ارزان است صنعت توریستی ترکیه در سال های اخیر رشد نموده است. شما می توانید...

20 دی 1401

اطلاعات مهم درباره سفر کردن که می بایست حتما بدانید

سواحل ماسه سفید گرم، یک نوشیدنی استوایی در دست و چند روز دور از اینترنت و ایمیل و فضاهای مجازی به نظر بسیار دوست داشتنی و خوشایند می آیند. تعطیلات و سفر کردن، جز آن دسته چیزهایی هستند که بیشتر از همه در انتظار رسیدن و به وقوع پیوستن آن ها هستیم و در عین...

17 دی 1401

تایلند برویم یا هند؟ مقایسه کامل سفر به هند و تایلند

مقایسه هند و تایلند برای سفری لذت بخش تر، اینکه سفر به هند برویم یا تایلند؟ قصد دارید برای تعطیلات خود برنامه سفری را ترتیب دهید و از جاذبه های دیدنی کشورهای دیگر بازدید کنید. طبیعتا هر فردی پیش از سفر، بودجه ای را درنظر می گیرد و حتی گاهی مطابق با بودجه...

6 آذر 1401

پرداخت 150 میلیارد از مطالبات دانشگاه علوم پزشکی از سوی تامین اجتماعی

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قزوین از پرداخت بخشی از مطالبات داروخانه ها و مراکز درمانی دولتی و خصوصی طرف قرارداد این سازمان در هفته جاری اطلاع داد.

5 آبان 1401

پیش نویس سند نقشه راه توسعه ملی هوش مصنوعی منتشر شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی که پیش از این با هدف تهیه برنامه عملیاتی، اجرایی و نقشه راه توسعه زیرساخت ها و کاربردهای توسعه هوش مصنوعی، نقشه راه توسعه ملی هوش مصنوعی را تدوین نموده بود،...

26 مهر 1401

22 ماه مه 1937، ویوین لی و لارنس اولیویه

22 ماه مه 1937، ویوین لی و لارنس اولیویه، لحظاتی پیش از پرواز به کپنهاگ برای اجرای نمایش هملت

17 مهر 1401

دو کتاب از برنده جایزه نوبل ادبیات 2022 به بازار آمد

انتشارات خبرنگاران دو کتاب داستان از آنی ارنو، نویسنده فرانسوی برنده جایزه نوبل ادبیات 2022 را در قطع پالتویی روانه بازار نموده است.

16 مهر 1401
تعداد: (247)